Jag vet inte varför, (jag har gett upp om att ifråga mig själv i ämnet!) men varendaste gång jag hör Enskedetjejerna så får jag tårar i ögonen, tala inte om för nån, jag är en s.k tuffing..
Man blir så jä_la besviken på Claes Elfsberg, vilken värld har mannen levt i..
Nån slags Ö-malms-bubbla typ,
jobbat hela livet på SR/SVT (topplön-betalad från slit av skattebetalares påtvingade kostnader)
Som först inte visste om SR:s bästa radioprogram någonsin genom tiderna,
Kjell Alinges Eldorado!
Han var ju med då på den tiden, men tydligen någon helt annanstans.
Droppen av besvikelse var ikväll, att inte kunna Dusty Springfield!
Hade hellre sett fjolla 1 och 2 i andra buren vinna.
Radioshow-excellens-smakprov på hur SR-P3 kunde låta förut, innan det blev totalt sabbat till/för att bli en politisk propaganda SKITKANAL. https://www.youtube.com/watch?v=6pzChjA5PfM
Lyssna-hör-och-njut
Senast redigerad av DragonOnWall8 2021-02-05 kl. 22:32.
Lågvattenmärket i kväll var nog ändå att ingen var i närheten att ta adam Smith.
Är han så okänd?
Jag minns inte exakt hur frågan löd, men gissade på John Locke som enligt engelska Wikipedia anses vara "father of liberalism". Men han var inte från Skottland som Adam Smith.
Hon är rätt dominant och vill synas i tv-rutan. Fruktansvärt jobbig person. Och då pratar jag inte om Forsberg.
Abadi är verkligen jobbbig med sin bubbligt högljudda svada. Jag visste inte vem hon var men hörde direkt att hon måste ha en bakgrund som gammal radiopratare eller politiserande ståuppare. Det stämde också, hon kommer från samma skånska blattehiphop-radiokanal (P3 Din Gata) som Mona Masri, en person med ungefär samma attityd.
Gött med First Aid Kit! Härligt tele twang i inledingssången.
Vacker tolkning av The Look of Love sist i programmet (ingen har i mina öron gjort den låten starkare än Isaac Hayes, men den sortens jämförelser kan man ju dock inte göra inför ett svenskt tv-program...).
Macao? Undrar hur många i tv-sofforna som satt som fågelholkar där?
Bajselvis var i högform i kväll. Undrar om han firar segern med glasbord och allt
Jag tog Macao på 10p.
Blev lättad och glad över att Elfsberg och Forsberg vann. Tål inte Abadi (eller vad hon nu heter). Tycker synd om Johan Glans som fick henne i sitt lag. Han hade förtjänat någon annan, mindre jobbig, individ.
Blev lättad och glad över att Elfsberg och Forsberg vann. Tål inte Abadi (eller vad hon nu heter). Tycker synd om Johan Glans som fick henne i sitt lag. Han hade förtjänat någon annan, mindre jobbig, individ.
Glans och Forsberg hade varit en trevligare kombination att se och höra.