2021-02-06, 16:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Nåt lurt är det iaf. Allt pekar på SD. Jag menar polisen har ju inte inloggning till HANS konton eller HDs för den delen. Jag ska vända och vrida på det.

Jag ska visa lite senare hur man hackar (i teorin) så man får ut webbhistoriken, ”Mina Aktiviteter”, i viss mån sparade lösenord och lite annat ur ett Google-konto (inte mejl, platsdata tyvärr) men vi får smälta detta först lite tror jag.

I teorin kan det finnas en smygläsare men det skulle vara en hyfsat ”bald move”.
Har poliserna själva tittat/luskat på egen hand, borde det finnas loggat i deras system.
Tjänstefel om så skett.
Undrar om alla inom polisen, som på ett eller annat sätt haft med någon av de inblandade i fallet att göra, kan uppvisa att de inte har gjort "eftersökningar" och eventuella korrigeringar gällande någonting?
Citera
2021-02-06, 16:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ja, det var poliskompisen.
Lite udda beteende av en utredare som ska vara objektiv.
Vi får hoppas att åklagaren har möjlighet att hitta andra utredare, kanske från andra distrikt, som absolut inte har någon koppling till SD eller hans närmaste.

Om man ska vara riktigt tydlig, så hänvisar PW till "grannar".
Vilka dessa är skulle vara intressant att veta, och hur uttrycket uppstått.
Kanhända, tänker jag, att det är enbart dessa som PW snackade med som använt uttrycket.

A 151/136
" P*eter kände till att Lena var pastor och när han hörde av grannar i området, när han var där och arbetade, att de nämnde någon kvinna som "Porrpastorn" så lade han ihop ett och ett och kopplade det till Lena. Det var inte någon som uttryckligen sa att det var Lena som det syftades på utan det var P*eters egna antagande."

Man kan ju inte låta bli att undra hur i så fall uttrycket skulle ha uppstått?
Det verkar ju faktiskt inte ens som att JG eller andra nära har uppfattat att Lena hade andra sexuella relationer. Och de närmaste grannarna, som såg många män besöka Lena, de kan orimligen veta varför de besöker henne?

Man kan förstås inte låta bli att fatta misstankar åt ett håll (eller två).

Att använda ett sådant uttryck om någon som bor granne och låta det gå vidare utanför sitt ett hus, säger mycket om den personen. Nedsättande, överlägsen attityd, fördömande, fult att tala så om andra människor till andra grannar (göra ner grannen) och allvarligt när man inte har på fötterna.

Visst, vi vet ju också att PW har sett bilder av Lena i SDs mobil. Jag hoppas att han inte har spridit detta vidare till någon enda person.
Senast redigerad av notknapparen 2021-02-06 kl. 16:45.
Citera
2021-02-06, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ja, helt missvisande självbild hjälper en inte, nä. Kan bli dubbelfel då också, i mötet vissa andra. Vad vad det nån sa om vapen — false sense of power?
Power of Cain, is all.
Klart han får en grandios självbild när han skyddas vissa typer av människor i maktpositioner.
"Piss killen" i sandlådan kanske inte ger lika stor gasta cred
Iofs är han orolig i snoppen
Citera
2021-02-06, 17:04
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
När har du bytt perspektiv?

Jag har inte bytt perspektiv. Det är du som har valt att missuppfatta mig trots att jag hela tiden har skrivit att jag har velat förstå vad GM har ansett sig ha för motiv för att döda LW. Då har jag blivit anklagad för att försvara MGM. Det har jag aldrig gjort. Han är en idiot och kan gärna få sitta inne på livstid. Men jag vill förstå vad LW kunde ha gjort annorlunda för att inte bli mördad. SD är en idiot, det kunde hon inte ändra på. Den enda man kan ändra på är sig själv. Jag anser att det är viktigt för att andra "Lenor" inte ska drabbas på samma sätt som LW gjorde. Man kan inte bara lägga allt ansvar på samhället. Kvinnor (och män) måste ta eget ansvar för sina liv och val. Samhället kan inte hjälpa någon som inte vill hjälpa sig själv.
Citera
2021-02-06, 17:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om man ska vara riktigt tydlig, så hänvisar PW till "grannar".
Vilka dessa är skulle vara intressant att veta
, och hur uttrycket uppstått.
Kanhända, tänker jag, att det är enbart dessa som PW snackade med som använt uttrycket.

A 151/136
" P*eter kände till att Lena var pastor och när han hörde av grannar i området, när han var där och arbetade, att de nämnde någon kvinna som "Porrpastorn" så lade han ihop ett och ett och kopplade det till Lena. Det var inte någon som uttryckligen sa att det var Lena som det syftades på utan det var P*eters egna antagande."

Man kan ju inte låta bli att undra hur i så fall uttrycket skulle ha uppstått?
Det verkar ju faktiskt inte ens som att JG eller andra nära har uppfattat att Lena hade andra sexuella relationer. Och de närmaste grannarna, som såg många män besöka Lena, de kan orimligen veta varför de besöker henne?

Man kan förstås inte låta bli att fatta misstankar åt ett håll (eller två).

Att använda ett sådant uttryck om någon som bor granne och låta det gå vidare utanför sitt ett hus, säger mycket om den personen. Nedsättande, överlägsen attityd, fördömande, fult att tala så om andra människor till andra grannar (göra ner grannen) och allvarligt när man inte har på fötterna.

Visst, vi vet ju också att PW har sett bilder av Lena i SDs mobil. Jag hoppas att han inte har spridit detta vidare till någon enda person.
Tror nog att fokus ska läggas på den som säger det.
På annat han säger dvs det förlopp han beskriver.

"När han var där och arbetade" ihop med ett kränkande ordval så drog han slutsatserna.
Vad arbetade han med?

Finns det öht nån anledning att fortsätta sprida ett kränkande epitet?
Om det nu ens är nån som kallar Lena för detta när han då lägger "ihop ett och ett" ...
Vilka slutsatser drar han?

Uppringd av Schwarz om försvinnande, en kvinna har ev blivit bortförd, ska på husrannsakan hos misstänkt person och vara ansvarig all teknisk utrustning ska bärgas på säkert sätt.
På väg ut hör han att det är Betesvägen, SD och LW.
Diskuterade olämligheten och är på utsidan.
Insyltad i datorer de två första veckorna och vän till SD.
Helt absurt.
Senast redigerad av develi 2021-02-06 kl. 17:21.
Citera
2021-02-06, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Har poliserna själva tittat/luskat på egen hand, borde det finnas loggat i deras system.
Tjänstefel om så skett.
Undrar om alla inom polisen, som på ett eller annat sätt haft med någon av de inblandade i fallet att göra, kan uppvisa att de inte har gjort "eftersökningar" och eventuella korrigeringar gällande någonting?

De borde ha varit mer diskreta än så här då.
Citera
2021-02-06, 17:17
Avslutad
Citat:
De borde ha varit mer diskreta än så här då.
Jo, det har du rätt i.
Är du självlärd inom it?
Citera
2021-02-06, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Inte heller någon motorvägsman eller huvaman...

Nä, för vi har fått veta att motorvägsmannen (med påse i handen) inte gick där under mordnatten. Det var visst en helt annan natt.
Citera
2021-02-06, 17:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag ska göra fortsatta tester här just med redigeringstiden.

Ja jag kollade om det var nåt särskilt som togs upp i tråden dagarna innan 7/1 2021 men kan ju bero på lite av varje. Återkommer med bekräftelse på hur den här redigeringstiden påverkas för Google-kontona.

Det anmärkningsvärda är att det sker i en ”svit”.

Nej det är inte polisen. De har inte tillgång till hans inloggning så vitt vi vet.
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Om det är samma person som vi alla tror så visar det också att han hade tillgång till LWs mejl - precis som hon misstänkte. Och då visste han om att den nya cashen skulle komma upp på platsen eftersom den informationen bekräftades till LW via mejl på kvällen 13 maj, enligt Toa Norik, reviewern.

FBMess Chatt 2018-05-12 10:36:20 "min vanliga mejl som jag har bäst koll på är l*na@w*sstrom.se"
Det där kan vara en bra väg som sammanfaller med det jag skrev.
Kanske även insyn i vad nån cache in making kan tänkas innehålla som hot stuff:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Om den var värd att mörda för vill säga.
Senast redigerad av develi 2021-02-06 kl. 17:47.
Citera
2021-02-06, 17:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Nä, för vi har fått veta att motorvägsmannen (med påse i handen) inte gick där under mordnatten. Det var visst en helt annan natt.

Det var vid mordnatten, men kl 02:10 som den som vi lite felaktigt kallat "bärgaren" observerade påsmannen vid motorvägskanten. Då ca 2,4 km från mordplatsen.

Det känns ganska långsökt att det ska ha varit den personen, särskilt som vi vet att någon loggade in på Lenas konto bara timmar efter mordet.

Nu har vi förhoppningar till en ännu tydligare koppling till inloggningen, det genom flera andra nya fynd som Avel och Piastrone gjort.

Kopplingen mgm och mord blir allt starkare och därigenom blir pås- och huvamän allt svagare, för att inte säga obefintlig.

Hur rimligt är det att tro att "någon" annan hackar in på kontot så strax efter mordet? Just hennes konto, och just då?
Citera
2021-02-06, 17:51
Medlem
notknapparens avatar
I morgon är det exakt om två månader hovrättsförhandlingarna ska börja i Jönköping.

Nu är det dags för NA att göra ett reportage om hur det går för åklagarna och utredningen, om de har fått in några nya tips att arbeta vidare på.

Den bästa nyheter skulle vara att åklagaren har begärt om förlängning av utredningstiden för att de har fått in nya uppgifter som behöver utredas.

Kanske man ska kontakta NA och tipsa dom...
Citera
2021-02-06, 17:54
Medlem
Citat:
Jag hackade lite lätt de Gmail-konton som förekommer i utredningen. Man får inte ut så mycket om man ska vara laglig men några saker är värda att titta på vad gäller dessa email-adresser. Alltså HDs, SDs, och de "fulkonton" de använde:

https://gofile.io/d/NkrPax

lösen: flashback

I kontot på sista sidan kan man undra varför de gjorde så med profilbilden.

Det anmärkningsvärda är annars de datum och tid vissa konton redigerats. Kolla om ni tolkar det på samma sätt som jag.

De här gmail-adresserna som du kallar "fulkonton", är de alltså konton som SD och HD använde?
Användes de endast i kontakt med varandra, eller använde t ex SD "fulkonton" i kontakt med
LW och HD i kontakt med Sillen?

Förekommer de i utredningen? Jag känner inte igen de, men har ej heller läst hela FUP:et.

Jag tänker t ex på de två gmail-adresserna på sidan 3 (6), ett med början: Chr*ist*l.bl*ck*et
samt ett annat med början: And*ers.m.

(Vet att det säkerligen är en heldum fråga och jag blottar min okunnighet i allt vad IT gäller,
men det må vara hänt.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in