2021-02-06, 14:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det som jag har försökt hitta kopplat till det här fallet vänder och vrider jag väldigt mycket på innan jag droppar det i tråden. Har bevisat nu att Gmail-profilerna är uppdaterade i en ”svit”.
Om huvudteorin är att bara han har möjlighet så ska jag försöka motbevisa mig själv så gott det går med olika ”simuleringar” av såna redigeringar.

Att polisen ändrade lösenord och gjorde nån ändring i hennes ”huvudkonton” i juni 2019 ser man tydligt i testet men att nån annan (inkl polisen mitt i natten) skulle vara inne i bådas under de här omständigheterna är konstigt ja minst sagt.

Polisen kan inte ha missat att ändra lösenord i ”fulkontona”. Måste läsa i fupen vad de skrev om det.

Och det omvända, ingen anhörig till LW kan ju komma åt både hennes, SD:s och HD:s Gmail...

Det oroar mig då: "Polisen kan inte ha missat att ändra lösenord i ”fulkontona”. Måste läsa i fupen vad de skrev om det."

Då faller ju allt?
Då kanske det är någon ändå hos polisen som är inne obehörigt och smygläser eller liknande?
Citera
2021-02-06, 14:59
Medlem
J*nas D*hlin – reviewer T*a N*rik och vän till L*na
förhör i TR

ÅK: Jag förstod på dig att L*na undrade om St*fan kände till hennes casher eller kommande casher, var det rätt uppfattat? Hade hon uttryckt nån…
JD: Hon berättade nån gång att hon misstänkte att St*fan hade reda på dom. Men det finns inga möjligheter att få reda på det så säga från sajtens sida alltså, vem som helst kan inte få reda på det innan, utan i sådana fall måste det vara någon form av inside information.
ÅK. Ja, det har jag förstått att inte vem som helst kan få veta, då undrar jag bara, vet du vad L*na byggde eller baserade det här på då, sa hon det?
JD: Hon berättade att hon misstänkte att St*fan hade haft koll på hennes dator. Om hon visste att han hade haft det innan eller om hon bara gissade, det vågar jag inte svara på. Men hon misstänkte det, att det fanns den möjligheten, att på nått viss att St*fan visste om dom här grejorna innan det kom till kännedom för andra.
ÅK: ja, okej, så någon form av att han hade kikat i förväg och sett vad hon skulle lägga ut?
JD: Jag vågar inte svara hur, men det.. När man lägger in en cash, och skickar in den för, vara sig för granskning eller koordinatreservation så genereras det automatiskt ett mejl som går till sin privata mejladress, den mejladress man har angett, att nu har jag skickat in en cash för granskning och då får jag ett mejl att den har gått iväg. Om det skulle vara några sådana indikationer som hon syftade på, jag vet inte.
ÅK: Är det vid något enstaka tillfälle hon berättat det för dig eller är det här…
JD: Nej, hon har påtalat detta några gånger.
ÅK, ja, okej.
ÅK: Fanns det någon annan oro från L*na att St*fan hade koll på nått hon inte vill han skulle ha koll på? Förstår du min fråga?
JD: Du menar utanför geocashing, eller hur menar du?
ÅK: Det vara bara en fundering rent generellt om hon hade andra sådana situationer liknande den?
JD: Hon var väldigt mån om att stänga sin dator när hon gick ifrån köksbordet, jag var ju hemma hos henne nån gång och då vet jag att hon stängde locket till datorn för att inte nån skulle se och telefonen skulle vara låst. För hon berättade för mig att hon var orolig för att nån skulle läsa eller få reda på den informationen den informatonen hon hade. Hon tyckte hon hade för mycket viktiga saker på dom, både på dator och telefon, som hon inte ville att andra skulle se. Hon var orolig för att det fanns folk som kunde se.
ÅK: och vem var denna nån, vad var det för folk?
JD: Ja, hon berättade att hon trodde att St*fan hade lagt in nån form av, inte spionprogram, men alltså, för att kunna se, det kunde vara lösenord. Hon var väldigt mån om lösenordena, att dom skulle ändras. Hon var inte säker på att St*fan inte kunde lösenorden för hennes mejl och sånt.
Citera
2021-02-06, 15:01
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Det som jag har försökt hitta kopplat till det här fallet vänder och vrider jag väldigt mycket på innan jag droppar det i tråden. Har bevisat nu att Gmail-profilerna är uppdaterade i en ”svit”.
Om huvudteorin är att bara han har möjlighet så ska jag försöka motbevisa mig själv så gott det går med olika ”simuleringar” av såna redigeringar.

Att polisen ändrade lösenord och gjorde nån ändring i hennes ”huvudkonton” i juni 2019 ser man tydligt i testet men att nån annan (inkl polisen mitt i natten) skulle vara inne i bådas under de här omständigheterna är konstigt ja minst sagt.

Polisen kan inte ha missat att ändra lösenord i ”fulkontona”. Måste läsa i fupen vad de skrev om det.

Och det omvända, ingen anhörig till LW kan ju komma åt både hennes, SD:s och HD:s Gmail...
Inte heller någon motorvägsman eller huvaman...
Citera
2021-02-06, 15:05
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Han har väl t.o.m. gjort det? Iaf visat någon polare det han smygfilmat när han och Lena hade sex bakifrån. Sen såg ju hans polisvän allt när han fixade Stefans mobil. Undra vad Stefan och Jerry fick för smeknamn efter alla bajsbilder 🧐 Det var väl polisvännen som myntade ”Porrpastorn” om Lena?
Ja, det var poliskompisen.
Lite udda beteende av en utredare som ska vara objektiv.
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Tycker att det här kräver sin egen utredning! Och inte av någon korrumperad polare.
Ja fan vilken soppa!
Vi får hoppas att åklagaren har möjlighet att hitta andra utredare, kanske från andra distrikt, som absolut inte har någon koppling till SD eller hans närmaste.
Citera
2021-02-06, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det oroar mig då: "Polisen kan inte ha missat att ändra lösenord i ”fulkontona”. Måste läsa i fupen vad de skrev om det."

Då faller ju allt?
Då kanske det är någon ändå hos polisen som är inne obehörigt och smygläser eller liknande?

Nåt lurt är det iaf. Allt pekar på SD. Jag menar polisen har ju inte inloggning till HANS konton eller HDs för den delen. Jag ska vända och vrida på det.

Jag ska visa lite senare hur man hackar (i teorin) så man får ut webbhistoriken, ”Mina Aktiviteter”, i viss mån sparade lösenord och lite annat ur ett Google-konto (inte mejl, platsdata tyvärr) men vi får smälta detta först lite tror jag.

I teorin kan det finnas en smygläsare men det skulle vara en hyfsat ”bald move”.
Senast redigerad av Avel 2021-02-06 kl. 15:15.
Citera
2021-02-06, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Inte heller någon motorvägsman eller huvaman...

Precis. Inte en chans om det visar sig att 05:23 har någon varit i hennes dator. Identitet, kodlås, inlogg dator, vilken mejladress, mejlleverantör, lösen mejl osv.

Därför jag är lite tjatig om dessa händelser för 23:34 handlar om alibi och möjlighet på ett eller anant sätt.

05:23 att knyta till brottsplatsen eller dess närhet. Ingen ska vara i hennes kök den morgonen utan hon själv eller barnet.

Jag ska göra en sån supertidslinje så snart jag får tid. En sådan som polisen bör göra av den spegling de har av minnet i både SD:s och LW:s datorer. För att redovisa händelser i enheterna. Och varför inte samma med hans mobil när de ändå är i farten. För att utröna 05:23 och 23:34(20:29) en gång för alla då.
Citera
2021-02-06, 15:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Nåt lurt är det iaf. Allt pekar på SD. Jag menar polisen har ju inte inloggning till HANS konton eller HDs för den delen. Jag ska vända och vrida på det.

Jag ska visa lite senare hur man hackar (i teorin) så man får ut webbhistoriken, ”Mina Aktiviteter”, i viss mån sparade lösenord och lite annat ur ett Google-konto (inte mejl, platsdata tyvärr) men vi får smälta detta först lite tror jag.

I teorin kan det finnas en smygläsare men det skulle vara en hyfsat ”bald move”.

Ja, "för mycket" (mördar)snigel är inte bra att vara...

Det har vi ju exempel på redan här.
Citera
2021-02-06, 16:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ja, helt missvisande självbild hjälper en inte, nä. Kan bli dubbelfel då också, i mötet vissa andra. Vad vad det nån sa om vapen — false sense of power?
Sensmoralen var att SD är talljäveln som man ser, hör och skakar i huvudet åt.
Han tar all uppmärksamhet. Bakom är H.
Citera
2021-02-06, 16:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Precis. Inte en chans om det visar sig att 05:23 har någon varit i hennes dator. Identitet, kodlås, inlogg dator, vilken mejladress, mejlleverantör, lösen mejl osv.

Därför jag är lite tjatig om dessa händelser för 23:34 handlar om alibi och möjlighet på ett eller anant sätt.

05:23 att knyta till brottsplatsen eller dess närhet. Ingen ska vara i hennes kök den morgonen utan hon själv eller barnet.

Jag ska göra en sån supertidslinje så snart jag får tid. En sådan som polisen bör göra av den spegling de har av minnet i både SD:s och LW:s datorer. För att redovisa händelser i enheterna. Och varför inte samma med hans mobil när de ändå är i farten. För att utröna 05:23 och 23:34(20:29) en gång för alla då.

Eftersom det är ganska svårt för människor i allmänhet att kunna hänga med på lite avancerade IT-resonemang som det du har hittat, är det inte alls dumt att hjälpa med sådana pedagogiska strukturer som du brukar visa oss.

Det kan lätt bli så att rätten annars uppfattar lösryckta indicier som inte verkar hänga ihop.

Man avundas inte åklagarna å andra sidan, som faktiskt behöver sätta sig in i det här (IT- tekniska) för att kunna tydligt ställa de rätta frågorna till vittnena. IT- experterna är väl kanske lite nördiga ibland, och har inte riktigt varken den pedagogiska utbildningen eller förståelse på vilken nivå de ska lägga sig för att det ska bli begripligt för domarna.
Citera
2021-02-06, 16:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ja, det var poliskompisen.
Lite udda beteende av en utredare som ska vara objektiv.
Vi får hoppas att åklagaren har möjlighet att hitta andra utredare, kanske från andra distrikt, som absolut inte har någon koppling till SD eller hans närmaste.
Lite udda?
Det är i klass med SD, sunkigt stereotypt gubbslem.
Nedvärderande och underutvecklad grabbig jargong.
Citera
2021-02-06, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Eftersom det är ganska svårt för människor i allmänhet att kunna hänga med på lite avancerade IT-resonemang som det du har hittat, är det inte alls dumt att hjälpa med sådana pedagogiska strukturer som du brukar visa oss.

Det kan lätt bli så att rätten annars uppfattar lösryckta indicier som inte verkar hänga ihop.

Man avundas inte åklagarna å andra sidan, som faktiskt behöver sätta sig in i det här (IT- tekniska) för att kunna tydligt ställa de rätta frågorna till vittnena. IT- experterna är väl kanske lite nördiga ibland, och har inte riktigt varken den pedagogiska utbildningen eller förståelse på vilken nivå de ska lägga sig för att det ska bli begripligt för domarna.

Det finns väldigt pedagogiska verktyg att ta till. Här är ett exempel:

https://www.maltego.com/

Struktur är ju lite a och o typ.
Citera
2021-02-06, 16:26
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Blir nog svårt att skydda barnen eftersom HD och SD har delad vårdnad. Ibland kan jag undra vem de behöver skyddas från. HD eller SD? Kanske från båda föräldrarna? De är minst sagt märkliga individer båda två.

De är väl så stora nu så att de kan bestämma själva var de vill bo? Precis som Lenas barn gjorde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in