2021-02-06, 06:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag tror det väljer att ta en sak i taget för att hålla fokus och möjliget att få någon fälld överhuvudtaget. För att kunna åklaga och fälla henne för anstiftan krävs först att få SD fälld för att ha utfört brottet. Som med KL i fallet med advokat HOL. Om han går fri, finns inget underlag för att anklaga henne för anstiftan.
Erinrar mig att i mål Sallinen dömdes exmaken till livstid för anstiftan mord i HovR allena - misstänkte mördaren friades.
En något svårläst dom med mycket turer men så blev slutbudet iaf. HD avslog prövningsansökan om jag inte missminner mig.
Senast redigerad av develi 2021-02-06 kl. 06:39.
Citera
2021-02-06, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Erinrar mig att i mål Sallinen dömdes exmaken till livstid för anstiftan mord i HovR allena - misstänkte mördaren friades.
En något svårläst dom med mycket turer men så blev slutbudet iaf. HD avslog prövningsansökan om jag inte missminner mig.

Är inte insatt i det målet, men just i det här fallet tänker jag att det hade varit svårt att fälla HD för anstiftan utan ett mordåtal först. I varje fall på det vi har sett i fup.
Citera
2021-02-06, 07:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Är inte insatt i det målet, men just i det här fallet tänker jag att det hade varit svårt att fälla HD för anstiftan utan ett mordåtal först. I varje fall på det vi har sett i fup.
De kan väl ta bakvägen?

Hitta bevis på anstiftan och dra med sig SD i fallet, hahaha!

H får googla igen på indiciemål om hon blir bekymrad.

Sallinens misstänkta mördare dömdes i TR men friades i HovR.
Överklagan till HD gällde det som då advokaten till Aboras uppfattade paradoxalt, dvs misstänkt mördaren friad men anstiftare fälld. HD avslog prövningstillstånd så nåt fog lär det väl ha funnits.
Senast redigerad av develi 2021-02-06 kl. 07:18.
Citera
2021-02-06, 07:22
Medlem
Citat:
De kan väl ta bakvägen?

Hitta bevis på anstiftan och dra med sig SD i fallet, hahaha!

H får googla igen på indiciemål om hon blir bekymrad.

Sallinens misstänkta mördare dömdes i TR men friades i HovR.
Överklagan till HD gällde det som då advokaten till Aboras uppfattade paradoxalt, dvs misstänkt mördaren friad men anstiftare fälld. HD avslog prövningstillstånd så nåt fog lär det väl ha funnits.

Ja det finns mycket att önska vad gäller utredning och rättegång kring mordet på L*na. Tänker ofta på yngsta sonens sista minne av mamma: att hon var där och strök honom på kinden innan hon gick ut. Så vansinnigt sorgligt att hennes liv skulle behöva avslutas som det gjorde.
Citera
2021-02-06, 08:07
Medlem
develis avatar
L träffar LW drygt en vecka innan hon mördas:

"Hon beskrev det som att de två cacherna hon arbetade på var de två mest avancerade som hon hittills skapat. Hon beskrev det som att cacherna skickats till gruppen inom geocaching som kontroller cacher ( där HÅ är med) och att hon fått tillbaka feedback. De skulle bli "något extra".

Något extra.
Med tanke på BP och "Home Soft Home" är det inte utan att jag undrar om tema var nånting som berörde relationen med SD.
Namnet får mig hela tiden att tänka på väggfärgen Soft och att flytta in hos SD.
Varav jag då undrar om det var nåt de hade som smeknamn på det planerade boet.
Vilket i sin tur leder tanken till resor.

Intressant i sig sammanfaller februari 2017 och Kilimanjaro med att H aktivt ämnar skaffa bevisning om S och LWs relation. Hon reser sig plötsligt ur askan som en drake som slumrat i sin grotta.

SD googlar på biljetter till Nairobi.
Nystart, livet efter H, det nämns förlovning.

En resa som H visste om, det hade L berättat säger hon. Möjligen i samband med H långa samtal då hon erkänner (eftersom S blånekar).

" ett resmål vi skulle göra när vi blev familj" säger SD om Kilimanjaro.
H kanske ville kontra med en USA-resa, den förefaller ha högt symbolvärde. Markera revir och fira att de levt halva livet ihop och återförenas igen.
Det är ganska hett ämne det han talar om i förhör, rätt kränkande för frun:
(..) det har nog mera varit.. efter Hanna"

SD skriver till JG och ordvalet "snart åka på drömresa med drömkvinnan" låter nästintill som ett statement.

Kilimanjaro collection i spoilern:
Senast redigerad av develi 2021-02-06 kl. 08:37.
Citera
2021-02-06, 09:20
Medlem
2017-11-15 kl. 00:45 skickar SD bilder via messenger som visar hur man ställer in hur man öppnar mobilen med hjälp av fingeravtryck, men vi vet inte om LW hade den funktionen aktiverad (tror jag?).
Citera
2021-02-06, 09:25
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
2017-11-15 kl. 00:45 skickar SD bilder via messenger som visar hur man ställer in hur man öppnar mobilen med hjälp av fingeravtryck, men vi vet inte om LW hade den funktionen aktiverad (tror jag?).
Enligt uppgift (EW) så hade LW ett ”mönster” som lösenord.
Det betyder för all del inte att hon inte även kan ha haft fingeravtryck.
Citera
2021-02-06, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Enligt uppgift (EW) så hade LW ett ”mönster” som lösenord.
Det betyder för all del inte att hon inte även kan ha haft fingeravtryck.

Nä, jag försökte se om det föregicks av någon konversation så att man kan som om det är något hon efterfrågar eller om det är något han anser att hon ska ha.
Citera
2021-02-06, 10:20
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Det är lätt att inte se skogen för alla träd.

Speciellt om det är en ful vägruska som grandiost tror han är en ståtlig tall. 😂

Ja, helt missvisande självbild hjälper en inte, nä. Kan bli dubbelfel då också, i mötet vissa andra. Vad vad det nån sa om vapen — false sense of power?
Citera
2021-02-06, 10:26
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Jag tror det väljer att ta en sak i taget för att hålla fokus och möjliget att få någon fälld överhuvudtaget. För att kunna åklaga och fälla henne för anstiftan krävs först att få SD fälld för att ha utfört brottet. Som med KL i fallet med advokat HOL. Om han går fri, finns inget underlag för att anklaga henne för anstiftan.

Ja det har du förstås rätt i! Det låter bra i alla fall. Eller dåligt, beroende på vems håll man ser det från....
Citera
2021-02-06, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag är tacksam att du "hackar på", tyvärr så är jag lite av en analfabet, för mycket plotter, men jag ser ju att det är aktiviteter pågående, minst sagt.
Undrar hur mycket som fångas upp inför hovrätten? Antar att de har span, hök, hak osv
Jag tror inte att någon förstod hur nördig/kunnig SD är inom It..
Hur länge har du kollat it-historiken? ,

Tar de detta på allvar så har de vissa sake runder lupp fortfarande.

Vilken IT-historik tänkte du på?
Citera
2021-02-06, 10:50
Medlem
Jag hackade lite lätt de Gmail-konton som förekommer i utredningen. Man får inte ut så mycket om man ska vara laglig men några saker är värda att titta på vad gäller dessa email-adresser. Alltså HDs, SDs, och de "fulkonton" de använde:

https://gofile.io/d/NkrPax

lösen: flashback

I kontot på sista sidan kan man undra varför de gjorde så med profilbilden.

Det anmärkningsvärda är annars de datum och tid vissa konton redigerats. Kolla om ni tolkar det på samma sätt som jag.
Senast redigerad av Avel 2021-02-06 kl. 10:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in