Det brådskar mot våren så jag tog mig friheten att hacka de runt dussinet Gmail-konton som finns i fupen.
Återkommer under lördagen för det är lite grejer som är underliga och minst två saker är riktigt anmärkningsvärda. Jag har inte loggat in men det går att hitta annat.
h t d l w d @gmail.com - hemligt konto för manifestationer om livet m L och hemliga möten? Hon hade åtkomst till kalendern m m?
Vad mer finns att gräva fram om kompetenta forensiker utan kopplingar till den misstänkte sätts in?
Det är en märklig mejladress. Med egen profilbild på de båda dessutom. Det kontot har inte varit aktivt sedan 2016/04/21 15:05:43 (UTC).
Sen är deras "fulkonton" fortfarande aktiva så sent som i januari i år. Det är inte polisen som loggat in...
Tänkte jag skulle slänga ihop en demo på en sån supertidslinje som jag hänvisat till tidigare här. Det skulle bringa klarhet i 23:34 (20:29) och 05:23 datorhändelser SD och LW. Får återkomma om det.
Senast redigerad av Avel 2021-02-06 kl. 11:06.
Jag hackade lite lätt de Gmail-konton som förekommer i utredningen. Man får inte ut så mycket om man ska vara laglig men några saker är värda att titta på vad gäller dessa email-adresser. Alltså HDs, SDs, och de "fulkonton" de använde:
I kontot på sista sidan kan man undra varför de gjorde så med profilbilden.
Det anmärkningsvärda är annars de datum och tid vissa konton redigerats. Kolla om ni tolkar det på samma sätt som jag.
Vad är det här!?!?
Vad har egentligen redigerats, kan man se det?
Det kan inte vara polisen som varit inne och kollat?
Tidpunkterna och datumen är ju fallande i kronologisk ordning under samma dag och tid, så det känns som att en och samma person har gjort det. Samtidigt verkar det ologiskt att polisen sitter och jobbar nattetid med det här?
Den sista tiden har ju mycket it-tekniskt kommit upp och diskuterats i tråden. Det kan väl sätta griller i huvudet på någon som känner behov av att kolla och "åtgärda" lagom till HR förhandlingarna?
Hjälp en it- teknisk idiot genom att vara lika övertydlig och pedagogisk som det behövs för att rätten ska förstå.
Vad har egentligen redigerats, kan man se det?
Det kan inte vara polisen som varit inne och kollat?
Tidpunkterna och datumen är ju fallande i kronologisk ordning under samma dag och tid, så det känns som att en och samma person har gjort det. Samtidigt verkar det ologiskt att polisen sitter och jobbar nattetid med det här?
Den sista tiden har ju mycket it-tekniskt kommit upp och diskuterats i tråden. Det kan väl sätta griller i huvudet på någon som känner behov av att kolla och "åtgärda" lagom till HR förhandlingarna?
Hjälp en it- teknisk idiot genom att vara lika övertydlig och pedagogisk som det behövs för att rätten ska förstå.
Jag ska göra fortsatta tester här just med redigeringstiden.
Ja jag kollade om det var nåt särskilt som togs upp i tråden dagarna innan 7/1 2021 men kan ju bero på lite av varje. Återkommer med bekräftelse på hur den här redigeringstiden påverkas för Google-kontona.
Det anmärkningsvärda är att det sker i en ”svit”.
Nej det är inte polisen. De har inte tillgång till hans inloggning så vitt vi vet.
Ja jag kollade om det var nåt särskilt som togs upp i tråden dagarna innan 7/1 2021 men kan ju bero på lite av varje. Återkommer med bekräftelse på hur den här redigeringstiden påverkas för Google-kontona.
Nej det är inte polisen. De har inte tillgång till hans inloggning så vitt vi vet.
Om det är samma person som vi alla tror så visar det också att han hade tillgång till LWs mejl - precis som hon misstänkte. Och då visste han om att den nya cashen skulle komma upp på platsen eftersom den informationen bekräftades till LW via mejl på kvällen 13 maj, enligt Toa Norik, reviewern.
FBMess Chatt 2018-05-12 10:36:20 "min vanliga mejl som jag har bäst koll på är l*na@w*sstrom.se"
Senast redigerad av piastrone 2021-02-06 kl. 12:02.
Jag hackade lite lätt de Gmail-konton som förekommer i utredningen. Man får inte ut så mycket om man ska vara laglig men några saker är värda att titta på vad gäller dessa email-adresser. Alltså HDs, SDs, och de "fulkonton" de använde:
Det anmärkningsvärda är annars de datum och tid vissa konton redigerats. Kolla om ni tolkar det på samma sätt som jag.
OJ!
Går det att feltolka?
Jag blir illamående av detta.
Är påriktigt orolig över den press och stress som förmodligen byggs upp nu, inför hovrätten.
Hoppas det inte urartar som inför USA-resan, det kanske tar en ände likt Bj@rred?
Nu måste du ta detta med åklagarna, det du hittat.
Påminner om släktforskaren som knäckte dubbelmordet via dna/släktforskning!
Bråttom!
Jag började kolla lite vad som diskuterades på de datum dagarna innan 7 januari.
Piastrones fynd togs upp långt innan, men det har ju rasslat mycket sedan du kom in.
Jag kan inte sluta att förvånas över vad du hittar.
Några av de här adresserna kan ingen annan än SD känna till, och bevis på tidigare inloggningar på olika konton finns. Nu måste det här knytas ihop, för att visa vem som har gjort det.
Här blir det väl lite som man få göra i ett indiciefall, och med en bevisningsmodell där man har som konkurrerande hypotes att annan person har gjort alla de här olika inloggningarna. Det finns helt enkelt ingen annan än mgm!
Det finns spår av snigeln överallt.
Hoppas att det blir riktigt segt och slemmigt för denna snigel och han torkar in till sist...i sitt eget slem.
Obs, jag gillar sniglar (ej mördarsniglar) annars. Vackra små djur om man ser en liten rackare i gassande vårsken i daggvått gräs, med sina spröt utfällda.
Om det är samma person som vi alla tror så visar det också att han hade tillgång till LWs mejl - precis som hon misstänkte. Och då visste han om att den nya cashen skulle komma upp på platsen eftersom den informationen bekräftades till LW via mejl på kvällen 13 maj, enligt Toa Norik, reviewern.
FBMess Chatt 2018-05-12 10:36:20 "min vanliga mejl som jag har bäst koll på är l*na@w*sstrom.se"
Oj, oj, oj!
Det här är så nära man kan komma att koppla mgm till brottsplatsen!
Han snubblar på sin egen smarthet och förträfflighet!
Det skulle möjligen kunna tyda på någon form av kvarstående länkning mellan vissa konton, att det finns automatiska statusuppdateringar eller något annat som spökar. Annars finns alternativet att det är manuella inloggningar, kanske med avsikt att ta bort kopplingar eller pröva att kopplingar är borttagna osv.
Ytterligare alternativ är en gärningsman som vill lämna spår efter (det har hänt förut) eller som vill uppleva någon form av nostalgi vid vissa tidpunkter. Under den tid relationerna pågick så kan det också vara en form av övervakning som varit inlagd. I efterhand skulle det kunna vara även andra personer som letar på ett mer oförsiktigt sätt.
Ett sätt att prova är att skapa egna testkonton med den form av kopplingar som man antar ska ha funnits (notifieringar länkat innehåll osv) och se vad som krävs för att åstadkomma samma mönster.
Vad gäller "fredagsnöjet" så förefaller det ha funnits bilder av mer privat karaktär bland de inblandade som möjligen skulle kunna ha spridits till någon eller några av de platser som var listade. Detta är inte brottsligt (om alla personer samtycker), men skulle kunna förklara vissa spänningar i relationerna och vissa antydningar bland grannarna.