2021-02-02, 14:04
Medlem
eromasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Rekommenderar komplett Banks kort.

De har precis halverat bonusen från 1 procent till 0,5 gratis fortfarande dock

Ni som gillar gratisrabatter på det ni handlar

Rekomederar everyday gratis ett år 1 procent rabatt på mat o bensin

eller rent av gekås kreditkort ingen årsavgift alls 1 procent rabatt på alla köp överallt, rabatten måste dock handlas upp i Ullared men behöver inte vara med kortet får checkar på cashbacken som vem som helst kan handla upp åt dig.

Ikea kreditkort ingen årsavgift ger 5-15 procent rabatt (aldrig mat o bensin) på olika branscher månadsvis

Amex blue gratis 12-15 mån om du tigger till dig ngn länk från ngn som har ett kort o vill värva dig cashback 1,25 procent överallt där du lyckas handla med kortet

Välj 2 eller rent av tre kort om du orkar
Citera
2021-02-02, 14:07
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eromaster

eller rent av gekås kreditkort ingen årsavgift alls 1 procent rabatt på alla köp överallt, rabatten måste dock handlas upp i Ullared men behöver inte vara med kortet får checkar på cashbacken som vem som helst kan handla upp åt dig.

Ikea kreditkort ingen årsavgift ger 5-15 procent rabatt (aldrig mat o bensin) på olika branscher månadsvis

Amex blue gratis 12-15 mån om du tigger till dig ngn länk från ngn som har ett kort o vill värva dig cashback 1,25 procent överallt där du lyckas handla med kortet

Ja jag vet men tycker fortsatt den är en av de bättre just nu.
Citera
2021-02-04, 01:09
Avslutad
Citat:

Hur många ställen tar AMEX i Sverige 2021? Har du haft en AMEX kort? Har precis skaffat AMEX och hoppas att många matställen osv tar det nu bara. Men funderar på att skaffa Everyday också så jag kan använda det isåfall.
Citera
2021-02-05, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Ja jag vet men tycker fortsatt den är en av de bättre just nu.
Varför?
Citera
2021-02-05, 14:31
Avslutad
American Express verkar vara mycket snällare när det gäller att dela ut kort. Har ansökt både AMEX kort och Everyday/komplett nu. Jag har precis börjat jobba och fick AMEX direkt efter min första månadslön. Sökte verkligen dagen efter. Men varken Everyday eller komplett vill godkänna min ansökan efter denna tid. Antar att de vill se en mer regelbundenhet men ska testa och söka till dem igen efter nästa lön. Men AMEX är verkligen bättre på den punkten
Citera
2021-02-06, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
American Express verkar vara mycket snällare när det gäller att dela ut kort. Har ansökt både AMEX kort och Everyday/komplett nu. Jag har precis börjat jobba och fick AMEX direkt efter min första månadslön. Sökte verkligen dagen efter. Men varken Everyday eller komplett vill godkänna min ansökan efter denna tid. Antar att de vill se en mer regelbundenhet men ska testa och söka till dem igen efter nästa lön. Men AMEX är verkligen bättre på den punkten

Varför tror du att det är större chans att få krediten beviljad efter nästa lön?
Bolagen vill givetvis se en deklarerad inkomst.
Citera
2021-02-06, 09:15
Medlem
Hat Molesters avatar
Citat:
Vad är det för något?
Citera
2021-02-06, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hat Molester
Vad är det för något?
https://ikanobank.se/kreditkort/rabattkalender

Lite lockande, men lite väl specifika branscher för att dra nytta av det regelbundet.
Citera
2021-02-06, 10:32
Medlem
eromasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ty80
https://ikanobank.se/kreditkort/rabattkalender

Lite lockande, men lite väl specifika branscher för att dra nytta av det regelbundet.

Nu ser jag att bensin ger 1 procent rabatt oxå de blir bättre o bättre detta kort definitivt ett bra extra kort att ha i sportaffären bygghandeln etc den månad det är rabatt där.
Du kan få upp till 500 kr i rabatt per månad. Maximalt 6000 kr i rabatt per år. detta kan vara bra att tänka på
Senast redigerad av eromaster 2021-02-06 kl. 10:36.
Citera
2021-02-06, 11:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av est8t
Varför tror du att det är större chans att få krediten beviljad efter nästa lön?
Bolagen vill givetvis se en deklarerad inkomst.

Och när kan de se den deklarerade inkomsten då?
Citera
2021-02-06, 11:56
Avslutad
Citat:
Nu ser jag att bensin ger 1 procent rabatt oxå de blir bättre o bättre detta kort definitivt ett bra extra kort att ha i sportaffären bygghandeln etc den månad det är rabatt där.
Du kan få upp till 500 kr i rabatt per månad. Maximalt 6000 kr i rabatt per år. detta kan vara bra att tänka på

De verkar ha en aviavgift på 25kr/månaden? Något kan inte kan ta bort verkar det som.
Citera
2021-02-06, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Och när kan de se den deklarerade inkomsten då?

Efter att din deklaration är godkänd av skattemyndigheten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in