2021-02-06, 13:33
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xzogia
Vad som hjälper nu är att följa restriktionerna som vi gjort dom senaste 6 veckorna. Att ha precis samma beteendemönster. Och att FHM och regeringen inte lättar på effektiva restriktioner, som exempelvis alkoholstoppet.
Vad har du för källa som styrker att alkoholstoppet är effektivt?
Citera
2021-02-06, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chloemmm
Följa restriktioner. Jag har följt dom sen i mars.

Jag är 30 år och i riskgrupp . Jag har inte träffat min 2 åriga son sen i somras pga han går på dagis i annan kommun och jag får inte bli smittad.

Och jag gör allt medans övriga Sverige spottar än i ansiktet. Med min otur räcker det att jag träffar min son så kommer jag få skiten.

Sist jag hade vanlig influensa låg jag på hjärtavdelningen i 3 dygn .

Men men att träffa min son är oviktigt. Det är viktigare att folk kan besöka Ullared och åka skidor och ha hemma fester.

Å andra sidan om du tillhör riskgruppen så kommer du att få vaccinet alldeles strax. :-)
Citera
2021-02-06, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Å andra sidan om du tillhör riskgruppen så kommer du att få vaccinet alldeles strax. :-)
Och alla chefer som fick före var säkert också i riskgrupp. Haha det går bra för oss!
Citera
2021-02-06, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chloemmm
Följa restriktioner. Jag har följt dom sen i mars.

Jag är 30 år och i riskgrupp . Jag har inte träffat min 2 åriga son sen i somras pga han går på dagis i annan kommun och jag får inte bli smittad.

Och jag gör allt medans övriga Sverige spottar än i ansiktet. Med min otur räcker det att jag träffar min son så kommer jag få skiten.

Sist jag hade vanlig influensa låg jag på hjärtavdelningen i 3 dygn .

Men men att träffa min son är oviktigt. Det är viktigare att folk kan besöka Ullared och åka skidor och ha hemma fester.

Vad är du i för riskgrupp om du vill dela med dig? Det finns en enorm mängd hysteriker där ute som tror att de skulle dö knall och fall i covid för att de har lite idrottsastma eller högt blodtryck.

Sanningen är nog att de med hög risk är 60+ eller gravt överviktiga. Möjligen folk med leukemi och liknande också. Men det mesta annat är bullshit.
Citera
2021-02-06, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Och alla chefer som fick före var säkert också i riskgrupp. Haha det går bra för oss!

Nej, det har varit skandalöst korrupt på vissa håll när det gäller vaccineringen och hur man har delat vaccin till högsta cheferna före sjuksköterskorna som har tagit hand om C19 patienterna.

Äldrevårdschefer som har delat vaccin till sin familj.

Kriminella läkare (?) - "väletablerade" som det stod i tidningen - som har erbjudit vaccinet mot betalningen till Leif GW osv.

Det har inte gått rätt till på många håll och jag anser att de som har åkt fast för att armbåga sig före i kön borde straffas. Exempelvis med dryga böter - alternativt kortare fängelsestraff om armbogandet kan anser vara grovt.
Citera
2021-02-06, 13:56
Medlem
Citat:
Nej, det har varit skandalöst korrupt på vissa håll när det gäller vaccineringen och hur man har delat vaccin till högsta cheferna före sjuksköterskorna som har tagit hand om C19 patienterna.

Kriminella läkare (?) - "väletablerade" som det stod i tidningen - som har erbjudit vaccinet mot betalningen till Leif GW osv.

Det har inte gått rätt till på många håll och jag anser att de som har åkt fast för att armbåga sig före i kön borde straffas. Exempelvis med dryga böter - alternativt kortare fängelsestraff om armbogandet kan anser vara grovt.
Det ska nog mycket till för att de ska bli straffade ..de hittar alltid nåt kryphål till deras fördel.
Citera
2021-02-06, 13:56
Medlem
santos_devilles avatar
Det är synd att ”trångbodda” inte förstår våra restriktioner.

Citat:
Under lördagen arrangerades "isracing" med speedwaymotorcyklar på sjön Boren i Motala. Polisen åkte dit och bröt upp arrangemanget, eftersom det inte är tillåtet med offentliga tillställningar med fler än åtta deltagare.
När polis kom till sjön var det mellan 300 och 400 personer i publiken. Utöver publiken var det även andra där som åkte skridskor eller grillade.
Citera
2021-02-06, 13:57
Medlem
Felstavning

Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Indien är den perfekta grogrunden för mutationer. Bara i New Delhi med 20 miljoner invånare hade 50% fått Covid. Jag tror vi kan räkna med att det cirkulerar en hel mutationer där. Hade jag varit forskare hade jag satsat på att ta stickprover där i befolkningen för att få en early warning.
Mmm, perfekt är verkligen det operativa ordet här...människor bor och verkar som om de levde i en myrstack, typ. Och att mängden outbildade fattiga är sinnessjuk hög, det måste ju förvärra läget något enormt.

Vad sker när mixen av ovaccinerade och vaccinerade i populationen är 50/50 och mutationerna behöver förändra sig än snabbare för att hålla sig livskraftigt? Jag föreställer mig att det evolutionära trycket borde skena i ett sånt scenario -- och vi har ju redan exempel på att viruset kan "runda" immunförsvaret -- vilket får en att misstänka att alla aggregerade hinder kan leda till en högst oönskade variant.
Senast redigerad av dooop 2021-02-06 kl. 13:58. Anledning: Felstavning
Citera
2021-02-06, 14:31
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:

Det rättvisa är att de får sparken på grått papper samt tvingas böta ett marknadsmässigt/försäkringsmässigt basbelopp ( ca 47000 sek ) per vaccindos de försnillat ett liv för ett liv typ !
Citera
2021-02-06, 14:59
Medlem
trickydicks avatar
Borde vi inte se en tydligare nedgång i Israel?
Citera
2021-02-06, 15:21
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Lite otrevligt sätt att argumentera för sin sak..

Det har hänt även innan Corona att människor har förlorat luktsinnet som en följdsjukdom av influensa/förkylning. Inte så ofta som nu med Corona, men det har hänt.

INGEN läkare har ansett detta vara "allvarligt" på något sett. Patienten har fått höra att nerverna växer ihop igen efter ett tag. Alternativt kommer patienten att "klara sig" även utan luktsinne.

NU plötsligt är det en himla hallå av samma sak. Det är lite skenheligt.

Har man klagat över ovanlig trötthet efter en vanlig influensa då har man fått höra att "det tar tid" att återhämta sig. Ibland flera månader.

Nu plötsligt borde alla vara i prima kondition bara någon vecka efter insjuknandet.

Sen kan du ju inte förneka statistiken vilka som DÖR av detta virus och vilka som överlever.

Det finns vissa yngre utan underliggande sjukdomar som dör - men det är ovanligt.
Men inte alls lika otrevlig som de som ständigt förnekar att det är en allvarlig pandemi där en del dör en för tidig död.
Fruktansvärt sätt och i strid med ett modern humant samhälle.
Visst det finns många som det inte blir mycket mer än en förkylning, en del lite värre men en hel del riktigt allvarligt.
Min far hade redan dåligt hjärta då han var 75 och ett par gånger fått stoke men återhämtat sig mycket bra och hade aldrig överlevt en covid-19
Inte på grund av övervikt eller dålig kost som vissa påstår är enda orsak att inte att klara sig.
Han blev 90 och när ni förnekare skriver om att det är bara äldre som dör och annan skit spottar du på mig och min fars minne.
Svärmor är 91 och kommer troligen bli närmare 100 men får hon covid nu är det kört.
Nej hon är inte senil utan surfar på nätet varje dag och har egen iphone. Bor i egen lägenhet på äldreboende som vi inte besöker med risken att denna av er så kallade förkylning tar livet av folk.

Tillhör du de som tycker hon likväl kan dö nu?
Ärligt svar nu när jag ärligt besvarat ditt svar till något jag skrev åt en förnekare här.
Senast redigerad av Sunimod 2021-02-06 kl. 15:23.
Citera
2021-02-06, 15:21
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Borde vi inte se en tydligare nedgång i Israel?

Av dem som fått andra sprutan i Israel så har bara 0,06% insjuknat och då med mild sjukdom. Jag tror vi kommer att få sen en ganska abrupt nedgång snart, det är ju eftersläpning pga inkubationstid mm. Israelerna verkar inte heller så bra på att följa restriktionerna, speciellt inte de ultraortodoxa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in