2021-02-06, 02:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Anstiftan är lika allvarligt som mord och utreds väl då gärna samtidigt i ett indiciemål. Skyddande är det inte. Huruvida skyddande kan bli aktuellt för åklagaren att ta upp kanske får visa sig senare.
Det var väl mord som var häktningsgrund och som hon avskrevs från.

Jag skriver oavsett ang ev skyddande av brottsling alt anstiftan personligen och jag är fullt medveten om att de här damerna inte lyser i neon med avsatta spår av given anledning.
Skulle det dock framträda bärande bevisning är det väl bara att väcka nytt åtal.
Citera
2021-02-06, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
JG tröttnat på stan och sina vänner? Lgh till salu på Hemnet iaf.

Kanske sambon som tröttnat på honom

https://www.hemnet.se/bostad/lagenhet-4rum-almby-orebro-kommun-kyrkvardsvagen-10a-17215520
Citera
2021-02-06, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, jag såg att hon skrev om att måla till SD när han är på jobbet:
"Är hos dig och tänker måla."

Hon kanske vill måla över väggfärgen han valde ut vid namn Soft.
När han så rart planerade att LW och barn skulle flytta in. Fast HD bodde där. Han skrev så gulligt att han målade in ett hårstrå från L som han hittat i kalsongerna.

Fast det är nog bara LWs fel. L tvingade honom nog.

Det är som en såpopera.

Om dom kunde renodlat händelserna

-SD har varit otrogen, SD/HDs problem.
-HD fuskloggar, ett problem HD äger. HD bryter mot reglerna.
Citera
2021-02-06, 03:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är som en såpopera.

Om dom kunde renodlat händelserna

-SD har varit otrogen, SD/HDs problem.
-HD fuskloggar, ett problem HD äger. HD bryter mot reglerna.
Editerade och la till ett citat också.

H "jag vill inte veta" D köper SDs förklaringar. Om det så är hårstrå i kalsonger el förlupna sexbilder.
Sen ger hon SD support trots all info som hon får via utredningen.
Shame on you if you fool me once, shame on me if you fool me 4570 times.
Senast redigerad av develi 2021-02-06 kl. 03:05.
Citera
2021-02-06, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
En liten ”disclaimer” är att de här sökverktygen inte är hundraprocentiga. Och kontona kan vara gamla. Ska köra lite andra sökningar här så får vi se vad det ger sen.

Men ändå, ingenting sånt här som framkommer från de eminenta IT-forensikernas sökanden?
Citera
2021-02-06, 04:03
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det var väl mord som var häktningsgrund och som hon avskrevs från.

Jag skriver oavsett ang ev skyddande av brottsling alt anstiftan personligen och jag är fullt medveten om att de här damerna inte lyser i neon med avsatta spår av given anledning.
Skulle det dock framträda bärande bevisning är det väl bara att väcka nytt åtal.

Mord eller mord i samförstånd hette det väl, ja.

Det lär finnas både en o annan dam i historien som tubbat andra utan att nån nånsin förstod hur det där egentligen gick till. Inklusive förövaren. Manliga motsvarigheter finns förstås också. Makar/par som inte riktigt vet vad de egentligen pysslar med öht finns också, och då kan ju lätt känslorna ta över i olika sammanhang. Man ska vara rätt fördomsfri tror jag, det är lätt att låta skenet avgöra. Och finns bevis i en riktning så är bevis i andra desto svårare att notera. Det är intressant att du har sådana intressen.

Jag kommer osökt att tänka på snöskottningsgrälet i Plains, Pennsylvania, häromdagen, trots att det inte verkar ha så mycket med detta att göra. Men det påminner en om att folk är farligare än vapnen, och dummare. Och då är n-vis allt möjligt:
(FB) Två dödade i snöskottningsgräl i Philadelphia
Senast redigerad av Lonnrot 2021-02-06 kl. 04:07.
Citera
2021-02-06, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Men ändå, ingenting sånt här som framkommer från de eminenta IT-forensikernas sökanden?

De jobbar lite mer fyrkantigt tyvärr.

Det brådskar mot våren så jag tog mig friheten att hacka de runt dussinet Gmail-konton som finns i fupen.
Återkommer under lördagen för det är lite grejer som är underliga och minst två saker är riktigt anmärkningsvärda. Jag har inte loggat in men det går att hitta annat.

Teaser:

https://gofile.io/d/FOdg06
Citera
2021-02-06, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
De jobbar lite mer fyrkantigt tyvärr.

Det brådskar mot våren så jag tog mig friheten att hacka de runt dussinet Gmail-konton som finns i fupen.
Återkommer under lördagen för det är lite grejer som är underliga och minst två saker är riktigt anmärkningsvärda. Jag har inte loggat in men det går att hitta annat.

Teaser:

https://gofile.io/d/FOdg06

Jag är tacksam att du "hackar på", tyvärr så är jag lite av en analfabet, för mycket plotter, men jag ser ju att det är aktiviteter pågående, minst sagt.
Undrar hur mycket som fångas upp inför hovrätten? Antar att de har span, hök, hak osv
Jag tror inte att någon förstod hur nördig/kunnig SD är inom It..
Hur länge har du kollat it-historiken? ,
Citera
2021-02-06, 05:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Mord eller mord i samförstånd hette det väl, ja.

Det lär finnas både en o annan dam i historien som tubbat andra utan att nån nånsin förstod hur det där egentligen gick till. Inklusive förövaren. Manliga motsvarigheter finns förstås också. Makar/par som inte riktigt vet vad de egentligen pysslar med öht finns också, och då kan ju lätt känslorna ta över i olika sammanhang. Man ska vara rätt fördomsfri tror jag, det är lätt att låta skenet avgöra. Och finns bevis i en riktning så är bevis i andra desto svårare att notera. Det är intressant att du har sådana intressen.

Jag kommer osökt att tänka på snöskottningsgrälet i Plains, Pennsylvania, häromdagen, trots att det inte verkar ha så mycket med detta att göra. Men det påminner en om att folk är farligare än vapnen, och dummare. Och då är n-vis allt möjligt:
(FB) Två dödade i snöskottningsgräl i Philadelphia
Det är lätt att inte se skogen för alla träd.

Speciellt om det är en ful vägruska som grandiost tror han är en ståtlig tall. 😂
Citera
2021-02-06, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
HD lovar och förespeglar bara han ...levererar. Då skall allt inträffa. Nu skall tydligen huset uppfräschas och allt från LW städas bort. Helrenovering närmast ...

Hon är inte lite krävande och rätt speciell.

Någon (SDs familj) uttryckte viss förvåning över likheten mellan deras mor och HD.

Jag tänker att det kanske även har fungerat som ett psykologiskt reningsbad för HD? Att hon behöver lämna bostaden på riktigt... Inte bara att städa bort LW utan även städa bort sig själv. Hon finns numera att nå på Färdemansvägen och ingen annanstans.
Citera
2021-02-06, 05:24
Medlem
Citat:
Anstiftan är lika allvarligt som mord och utreds väl då gärna samtidigt i ett indiciemål. Skyddande är det inte. Huruvida skyddande kan bli aktuellt för åklagaren att ta upp kanske får visa sig senare.

Jag tror det väljer att ta en sak i taget för att hålla fokus och möjliget att få någon fälld överhuvudtaget. För att kunna åklaga och fälla henne för anstiftan krävs först att få SD fälld för att ha utfört brottet. Som med KL i fallet med advokat HOL. Om han går fri, finns inget underlag för att anklaga henne för anstiftan.
Citera
2021-02-06, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WillesWille
Kanske sambon som tröttnat på honom

https://www.hemnet.se/bostad/lagenhet-4rum-almby-orebro-kommun-kyrkvardsvagen-10a-17215520

Dom har ju även sitt sommarställe - kanske har de helt enklet upptäckt att de inte behöver boendet i stan också. Finns mycket kul man göra för dom pengarna.
Senast redigerad av piastrone 2021-02-06 kl. 06:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in