2021-02-05, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stonic
Jag har inte varit verbalt i kontakt.Han vill inte uppnå nya vänskapliga kontakter alls. Det är helt sant och förståeligt.Han känner ej mig.Om fällande dom: Hade gärna lyssnat på hans livs historia från honom själv naturligtvis.Hade varit mkt intressant.

Du irrar bort dig med dina olika utsagor. Vad är syftet? Tänk på vad du skrivit tidigare om dig och SD.
Citera
2021-02-05, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Fredagsnöjet som skild?

https://www.bildtagg.se/bild/jjb5a5tukbabnsgkhwvoqzm

Varför blir man inte direkt förvånad över detta eminenta fredagsfynd?

Offentlighetensljus verkar vara det han skyr mest med alla lögner och shit stormar som genomsyrar hans relationer.

150 MÖS förhör-

”Lena sa att mannen aldrig kunnat släppa att hon polisanmält honom. Han pratade om det hela tiden och "var på henne" om det. Mannen tyckte att det hade varit vanligt tjafs mellan dem och att det inte skulle få bli offentlig.”
Citera
2021-02-06, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Blandad kompott.

https://www.bildtagg.se/bild/42dp5begqylgs1m4eux8aup

https://www.bildtagg.se/bild/f4rx54763fi31iqdpa9546q

Mer kul
Någon som har SDs profil från dejtingsidan Badoo?
Citera
2021-02-06, 00:27
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag borde inte svara nu, eftersom jag druckit vin.
Men det du skriver, det så det sitter perfekt.

Det enda jag har att invända mot (= grubbla över) är om "Han är mer eller mindre ledbar.".

Kanhända han är ledbar på så vis att det viktiga för honom är att hålla fasaden.
A 150/185

Messengerchatt mellan Lena och J*enny:

"L: de till och med gjorde en Stefan&Lena!!!
Han bor i Enköping. Skulle jobba i Linköping två dagar. hon åkte dit och SOV PÅ HANS HOTELLRUM!!!
J:? Hotellrum
L: I början cachade de jämt tillsamamns
här loggade de ingenting, för att det inte skulle synas att de var där båda två
nästa dag jobbade han vidare och hon loggade i Mjölby. i loggarna skrev hon "idag kände jag för att
logga lite i Mjölby"
HAHAHAHAHAHAH
jag skrattar fortfarande högt
Hon är riktigt upplärd@!
och S påstår att han är säker på att de inte gjorde nåt!
jag skrattar nästan så jag tappar linserna
de är verkligen inte kloka
hon fick veta före hans fru att han tänkte skilja sig
en vekca senare fick S veta att hon också ville det
nu viskar halva mellansverige om de två
J: Allvarligt något diagnoserbart fel på honom
L: så de som inte vetat om S och mig tror skilsmässan kommer sig av att HON träffat nån annan!
På riktigt, de är vekrligen störda
S hjälper henne att mörka att hon sover över på nån annans hotell, och alla tre låtsas att inget hände
där
J: Karma
L: och jag är tillräckligt störd för att även se det som att HON drabbas av sin egen karma nu
om hon har ljugit för sig själv och hela världen om deras förträffliga relation, och gett mig skulden
och straffet för att det sprack i kanten, då får hon ta konsekvenserna av det nu
J: Så ser jag det också.
Du har lidit länge nog - för er alka tre
L: Ja
Jag var förvisso ingen ängel. Borde låtit bli när han inte var färdig med sitt. MEN jag har betalat priset
för att deras ruttna äktenskap skulle upprätthållas
själv flörtar jag för fullt nu med en extrem högoddsare
J: Må så vara men du har som sagt fått lida och betala dyrt för en situation du hade delaktig, inte
komplett, skuld till.
Helt ny eller nygammal?
L: Jag hade skäl att tro det var genomruttet hemma hos dem. Det är nu bevisat. Jag trodde det var
en tidsfråga
"

Knappt jag vet vad jag menar med att citera det här stycket, men jag förmodar att jag är ute efter att visa hur viktig fasaden är?

Så att han ledas i tron att det som frun "önskar" måste fullfärdigas på ett eller annat sätt. Och han är en handlingens man, inte sen att "ordna" och fixa så att det ordnas.

Han rättfärdigar mordet för sig själv genom att han menar att det är hennes önskan.
Medan hon kan ha sagt det lite mer otydliga; Jag önskar henne ut ur vårt liv.

Det blir som en uppmaning, ett mantra.

Hans lösningar har vi sett tidigare.
Inte andras sätt att ordna tillvaron till det bästa.

Jag gör dig sällskap med en skafferikall ”lille en” — som sordin mot ev. plötsliga mothugg... och för att utan samvetsbetänkligheter slippa läsa om vad jag skrivit...)
Tack. Det är förstås svårt för vem som helst att träffa prick i utbytet. Jag kan känna att jag glider förbi väsentligheter. Jag tror han är en fixare. Han kan inte låta bli. Och har gått ömsom på kommando och självdrivet. Ofta samkört för effektivisering. Dubbel- eller kvadrupelkommando. HD kanske skriker efter resultat när hon själv går på knäna. Att utföra sysslor under nåns tvång är inte så lustigt heller. Och sen då mammas döttrar. Det blir en del flykt från hemmet. Finns inte uppgifter så uppfinner man några. Det är ständigt på väg. Han läser hennes tankar för att slippa fråga. Eller har plikterna tatuerade på själen. Men han transformerar sakerna till sina. De som går. Och han dubbelspelar för att simulera självkänsla o integritet. ”Fasaden” kommer in där som en (miss)tolkning av ett pressat läge. Varför gör man saker egentligen? För att man känner krav. Kraven får egna fötter. Stressorerna behöver flöda. Flödet behöver ha en källa. Och en barriär. Det är mr C. Saker blir gjorda. Det finns lite russel. Till ostmackor och kaffe.

”Fasaden” för LW verkar ju å sin sida som ett helt kapitel för sig. Hon tolkar in vad hon vill. HDs o SDs fasad är dålig. Hennes och SDs är bra. Andra är bra när de lyckas, men dåliga när det drabbar en själv. Att hålla ”stilen” inom familjen anses definitionsmässigt dåligt, medan kapacitet till bedräglighet anses definitionsmässigt bra. De tappar greppet. Allt är bra som är framför den egna näsan. Det är inte en typ av problem som man löser med hjälp av dialektisk slutledning på mobilen. Särskilt inte när sånt förmodl. löses bra mycket bättre med en aning teologi.

Men det LW vill ha är strängt taget en fasad. Det är det hon saknar. Det är rätt uppenbart. SD behövs knappt. Det är kanske den som anklagar andra för just det som ligger värst till?

Hursomhelst. HD har fel men när hon skrikit tillräckligt mycket så gör han som hon säger, på ett ungefär. LW har nåt annat så då fixar LW där också. Han ställer upp. Han gör vad som krävs. För husfridens skull. För att finnas till.

Men det viktiga är att det verkligen är han som gör det. Han levererar. Efter vad som förväntas. Dvs i enlighet med fasaden. Men att HD skulle varit djupare involverad är liksom en självmotsägelse så. Om hon säger ”kör” är irrelevant, för det är han som kör, han som godkänner byggen, han som stämplar och deklarerar tagna cacher i små krystade bloggar.

Kan man änns döma frun till en sån kille till nåt alls? Utan eget erkännande? Skyddstillsyn? Eller är det han som är problemet?

Det blev väl olidligt att läsa. Tur jag slipper själv...

En hel del i tråden måste nog rensas ut en dag av hänsyn till efterlevande. Dessutom är det ju ”gåtan” vi diskuterar, utifrån nu givna förutsättningar. Inget ont mot de som inte gjort nåt brottsligt.
Senast redigerad av Lonnrot 2021-02-06 kl. 00:38.
Citera
2021-02-06, 00:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Han vill inte sitta inne ensam.

Hade de förresten varit kapabla att planera ett mord, eller HD att få MGM att begå ett, så hade de kunnat planera bättre, eller rent av planerat flytta ifrån sina problem istället. Det här är inte två ”hjärnors” verk.
Nu behöver väl inte en potentiell anstiftare lägga ner så mycket krut på tillvägagångssätt mer än vara drivande, ställa ultimata krav or what ever och sen ge full support kring lågan för kärleken.
Det är väl inte värst avancerat?

Det är ju han som är fixaren, kvarterspolisen och den som heroisk drömmer om att ta ner flygplan om piloterna dör. Eller googlar spädbarnsdöd.

De kan connecta så fint i efterdyningarna av mord. Det är så formellt rart, nästan som om det vore smekmånad juh...

HD 2019-06-12
Vad gör du? Saknar dig"

"Vill bli omhållen av dig. Känna din värme."

" Cykla hit direkt"
......
SD 2019-06-18
Sov riktigt bra med dig!"

HD
Jag med"
.....
2019-08-14
SD
"Vill resa med dig ..."

"Men vill knappt fråga. Rädd vara för på. Du måste få känna att du faktiskt är helt fri."

HD
"Förstår, men samtidigt viktigt för mig att veta vad du tänker och vill"

SD
"Letar dusch så det kan bli verklighet.... Kram"

"Vill vara med dig"

"Har gjort ganska fint hemma"

"Sov gott, och tack för många fina stunder i helgen"

HD
"Vill vara i din famn"

SD
Nattis"

HD
Nattis"
Senast redigerad av develi 2021-02-06 kl. 01:02.
Citera
2021-02-06, 01:10
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nu behöver väl inte en potentiell anstiftare lägga ner så mycket krut på tillvägagångssätt mer än vara drivande, ställa ultimata krav or what ever och sen ge full support kring lågan för kärleken.

De kan connecta så fint i efterdyningarna av mord. Det är så formellt rart, nästan som om det vore smekmånad juh...

HD 2019-06-12
Vad gör du? Saknar dig"

" Cykla hit direkt"
......
SD 2019-06-18

HD
Jag med"
.....
2019-08-14
SD
"Vill resa med dig ..."

"Men vill knappt fråga. Rädd vara för på. Du måste få känna att du faktiskt är helt fri."

HD

SD

"Vill vara med dig"

HD
"Vill vara i din famn"

SD
Nattis"

HD
Nattis"

Jovars. Jag hittar inga riktiga hållpunkter för det bara. Mer än att de håller ihop etc. Jag medger att det är diffust. Det har ju varit en svårighet för utredningen. Jag vet inte heller hur utredningen har bedömt det. Mer än att hon nog avförts som misstänkt.

Jag hör gärna dina förslag. Du är nog bättre på att bena ut det än jag.

Men det är liksom ingen bra peoblemlösning.
Citera
2021-02-06, 01:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Jovars. Jag hittar inga riktiga hållpunkter för det bara. Mer än att de håller ihop etc. Jag medger att det är diffust. Det har ju varit en svårighet för utredningen. Jag vet inte heller hur utredningen har bedömt det. Mer än att hon nog avförts som misstänkt.

Jag hör gärna dina förslag. Du är nog bättre på att bena ut det än jag.

Men det är liksom ingen bra peoblemlösning.
Avförts kan väl lika gärna bero på bristande bevisning då det begav sig i ett stort indiciemål och att allt krut läggs på honom.

Inga hållpunkter?
Hon har ett rätt suspekt beteende och i högsta grad motiv.

Men hon kanske är vit som snö och bara ett offer.
Citat:
Han levererar. Efter vad som förväntas. Dvs i enlighet med fasaden. Men att HD skulle varit djupare involverad är liksom en självmotsägelse så. Om hon säger ”kör” är irrelevant, för det är han som kör, han som godkänner byggen, han som stämplar och deklarerar tagna cacher i små krystade bloggar.

Kan man änns döma frun till en sån kille till nåt alls? Utan eget erkännande? Skyddstillsyn? Eller är det han som är problemet?

Senast redigerad av develi 2021-02-06 kl. 01:46.
Citera
2021-02-06, 02:03
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Avförts kan väl lika gärna bero på bristande bevisning då det begav sig i ett stort indiciemål och att allt krut läggs på honom.

Inga hållpunkter?
Hon har ett rätt suspekt beteende och i högsta grad motiv.

Men hon kanske är vit som snö och bara ett offer.

Mja det är väl så med indiciemål att man måste avföra precis just allt o alla andra. Offer är vi väl alla, å andra sidan är hon väl inte utan skuld. Till sist får man väl lita på att åklagaren lyckats slå hål på henne.
Citera
2021-02-06, 02:07
Medlem
Citat:

Det är ju han som är fixaren, kvarterspolisen och den som heroisk drömmer om att ta ner flygplan om piloterna dör. Eller googlar spädbarnsdöd.

HD 2019-06-12
Vad gör du? Saknar dig"

" Cykla hit direkt"
......
SD 2019-06-18

HD
Jag med"
.....
2019-08-14
SD
"Vill resa med dig ..."

HD

SD

"Vill vara med dig"

HD
"Vill vara i din famn"

SD
Nattis"

HD
Nattis"

HD lovar och förespeglar bara han ...levererar. Då skall allt inträffa. Nu skall tydligen huset uppfräschas och allt från LW städas bort. Helrenovering närmast ...

Hon är inte lite krävande och rätt speciell.

Någon (SDs familj) uttryckte viss förvåning över likheten mellan deras mor och HD.
Citera
2021-02-06, 02:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Mja det är väl så med indiciemål att man måste avföra precis just allt o alla andra. Offer är vi väl alla, å andra sidan är hon väl inte utan skuld. Till sist får man väl lita på att åklagaren lyckats slå hål på henne.
Om hon inte hittar nåt som mer konkret pekar på HD som misstänkt för mord så lär hon väl avskrivas.
Hur grundligt hon sen är utredd vete fåglarna.
Jag skriver dock utifrån frågeställningen om skyddande av brottsling och anstiftan.
Citera
2021-02-06, 02:16
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Om hon inte hittar nåt som mer konkret pekar på HD som misstänkt för mord så lär hon väl avskrivas.
Hur grundligt hon sen är utredd vete fåglarna.
Jag skriver dock utifrån frågeställningen om skyddande av brottsling och anstiftan.

Anstiftan är lika allvarligt som mord och utreds väl då gärna samtidigt i ett indiciemål. Skyddande är det inte. Huruvida skyddande kan bli aktuellt för åklagaren att ta upp kanske får visa sig senare.
Citera
2021-02-06, 02:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
HD lovar och förespeglar bara han ...levererar. Då skall allt inträffa. Nu skall tydligen huset uppfräschas och allt från LW städas bort. Helrenovering närmast ...

Hon är inte lite krävande och rätt speciell.

Någon (SDs familj) uttryckte viss förvåning över likheten mellan deras mor och HD.
Ja, jag såg att hon skrev om att måla till SD när han är på jobbet:
"Är hos dig och tänker måla."

Hon kanske vill måla över väggfärgen han valde ut vid namn Soft.
När han så rart planerade att LW och barn skulle flytta in. Fast HD bodde där. Han skrev så gulligt att han målade in ett hårstrå från L som han hittat i kalsongerna.

Fast det är nog bara LWs fel. L tvingade honom nog. Hon bara inbillade sig att de skulle flytta ihop:

H: (skrattar) ja .. o då sa han såhär .. ah ja pratade med henne i telefon när jag stod ute på Bauhaus .. eh o stod med två nyanser av grönt.. eh å bara .. va tycker du, tycker du den ljusa eller den mörka? Liksom .. ah ..
BF: Okej ..
H: Ah .. å de har hon tolkat till att dom har planerat.. hur dom ska ha det i huset. När jag flyttar därifrån å hur alla barnen ska få plats tillsammans. Mm."
Senast redigerad av develi 2021-02-06 kl. 02:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in