2021-02-05, 19:17
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Det som INTE stämde var just rocken,
Jo att mannen hon såg springa hade rock men inte en rock som den SE hade på den bild som YN fick se på honom.I allt övrigt väsentligt som längd.kroppsbyggnad o.sv. stämde SE väl in på hennes beskrivning.

Nä SE hade ju en ännu tjockare rock på mordkvällen än YN fick se på bild.

Längd bedömt på 3-4 sekunder från andra sidan gatan. I stort sett medellängd är dessutom inte något unikt. Kroppsbyggnad säger inte mycket i vinterkläder.
Citera
2021-02-05, 19:18
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Nej det förutsätter att SE måste ha gått före makarna för att hinna.Är enig med dig där.

Så det är i stort sett omöjligt att det var SE som Mårten och de andra såg på Grand?
Citera
2021-02-05, 19:18
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Som du säkert känner till fínns det vittnen som påstår att GM stod i just denna hörna och väntade på OP.
T.ex IM.

Ja, men de säger inte att GM går in mot Dekorima. Så det är ingen spegling
Citera
2021-02-05, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Nä SE hade ju en ännu tjockare rock på mordkvällen än YN fick se på bild.

Längd bedömt på 3-4 sekunder från andra sidan gatan. I stort sett medellängd är dessutom inte något unikt. Kroppsbyggnad säger inte mycket i vinterkläder.
Nej hon pekade inte ut honom helt riktigt.
Givetvis finns det flera personer som stämmer in på detta.
Sedan måste du få dessa personer till det aktuella området.
En rock måste de också ha och en väska o.s-v.
Succesivt krymper ändå skaran.
Citera
2021-02-05, 19:21
Medlem
Citat:
Så det är i stort sett omöjligt att det var SE som Mårten och de andra såg på Grand?
Nej inte omöjligt men som jag skrev förut inte sannolikt.
Flera vittnen har beskrivit en man med uppenbara likheter med SE trots allt.
Citera
2021-02-05, 19:26
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

Då hade han tur att hans kollega vid Grand inte såg honom.
Citera
2021-02-05, 19:28
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Nej hon pekade inte ut honom helt riktigt.
Givetvis finns det flera personer som stämmer in på detta.
Sedan måste du få dessa personer till det aktuella området.
En rock måste de också ha och en väska o.s-v.
Succesivt krymper ändå skaran.

Nja, något väskliknande. Måste inte vara en väska. Något med hårt skal utan rem kan liksom vara en sko...
Citera
2021-02-05, 20:03
Medlem
csvenss avatar
Citat:
Varför ska nån smyga sig in mellan LOP och SE? Vi vet inte om SE var ute innan skotten brann av. Helt klart är han ju inte ute när NF passerar.

En person kom mellan AB och LOP...

Man kan enkelt smyga mellan om man står och väntar vid Dekorima några sekunder.

På vilket sätt ser mannen på David Bagares gata ut som SE? En rock... Och något som kan ha varit en väska.

Kan vi slå fast YN ser en rock när så många andra har svårt skilja på en rock en lång jacka?

Mördaren hade revolver, revolvrar förvaras ofta i väskor eller hölster. Personligen tycker jag något väsklikt med hårt skal utan rem låter minst lika mycket som hölster eller revolver väska som en handledsväska för män.

Var är kepsen på David Bagares?

Inte någon av mina frågor har du svarat på ännu. Ja ställer en enklare fråga:

Visst har väl KP något på fötterna om han anser att:
SE kom ut 23.20.45 eller tidigare
Mördaren hade lång rock som SE
LJ beskrev en man med keps/huvudbonad
YN beskrev en man som har lång rock, lågskor och typ en handlovsväska.
SE har lämnat ett signalement på LJ
SE ljuger om sina förehavanden

????

Jag kan svara på dina. NF har inte sett SE troligtvis, men det har ingen annan heller. Helt klart är det INTE att han kommer ut efter NF passerat S44. Mannen på DBG liknar i stort SE, det sas redan på HHs tid. Visst kan man anmärka på smådetaljer att vittnet inte återger allt korrekt, men mannen på DBG liknar helt klart SE. Kepsen kan väl tagit av sig naturligtvis.

Jag kan inte svara på hur mördaren kom till MP, men det är i mitt tycke inte jättesannolikt iallafall, att två liknande personer rört sig mellan S44 och MP någorlunda samtidigt och att en av dom setts på DBG, medans den andra är osynlig på MP.

I mitt tycke är SE huvudmisstänkt. Finns inget med mer bäring under dessa 35 år även om det inte är uteslutet att han kan vara oskyldig. I övrigt så önskar jag dig en trevlig helg.
Citera
2021-02-05, 20:17
Medlem
HAARPs avatar
Citat:

Vid Grand? Vilka vittnen är det?
Citera
2021-02-05, 20:22
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Folk från PU har efter 10 juni fått frågan om hur många de inte "kommit runt". Över 100 har de sagt.
De flesta som läser och skriver här verkar mest vilja söka fakta och bilda sig en egen uppfattning, och då bryr man sig nog inte mycket om vad polis och åklagare har för åsikter. Men det du skriver här låter ganska osannolikt, och går ju i så fall helt på tvärs med vad man gick ut med på pressträffen i juni. Kanske du kan ge en källhänvisning?
Senast redigerad av Draifos 2021-02-05 kl. 20:25.
Citera
2021-02-05, 20:23
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av csvens
Inte någon av mina frågor har du svarat på ännu. Ja ställer en enklare fråga:

Visst har väl KP något på fötterna om han anser att:
SE kom ut 23.20.45 eller tidigare
Mördaren hade lång rock som SE
LJ beskrev en man med keps/huvudbonad
YN beskrev en man som har lång rock, lågskor och typ en handlovsväska.
SE har lämnat ett signalement på LJ
SE ljuger om sina förehavanden

????

Jag kan svara på dina. NF har inte sett SE troligtvis, men det har ingen annan heller. Helt klart är det INTE att han kommer ut efter NF passerat S44. Mannen på DBG liknar i stort SE, det sas redan på HHs tid. Visst kan man anmärka på smådetaljer att vittnet inte återger allt korrekt, men mannen på DBG liknar helt klart SE. Kepsen kan väl tagit av sig naturligtvis.

Jag kan inte svara på hur mördaren kom till MP, men det är i mitt tycke inte jättesannolikt iallafall, att två liknande personer rört sig mellan S44 och MP någorlunda samtidigt och att en av dom setts på DBG, medans den andra är osynlig på MP.

I mitt tycke är SE huvudmisstänkt. Finns inget med mer bäring under dessa 35 år även om det inte är uteslutet att han kan vara oskyldig. I övrigt så önskar jag dig en trevlig helg.

Jag svarade på en av tre frågor, det som var den långa specifika fråga.

Den andra att KP inte har på fötterna menar jag för att han inte hade ett enda bevis, inget som tydde på att SE mer än att han KAN vara skyldig. Skiljer sig inte mot de 100 andra man inte kommit runt i PU.

Tredje frågan. Jag tror inte att SE kom ut innan 23:20:45.

Så till nya frågorna då.

Att SE potentiellt kan ha kommit ut i tid för att han var mördaren är inte något som tyder på att han är mördaren.

Vi vet inte om mördaren hade rock.

Många har huvudbonad.

YN beskriver ingen handledsväska. Ser hon verkligen skorna? Har för mig att hon inte gör det, men kan ha fel.

LJ är synlig från mordplatsen, precis på det sätt som SE påstår. Om man tänler sig att SE ljög sig närmare mordet än han var så passar allt så fint ihop med utsagor från andra. Han stämplar ut, går ut i receptionen, pratar med väktarna, kliver ut precis efter skotten, går ner och ser tumultet på mordplatsen, tittar in och ser LJ. Ställer sig några meter ifrån och tittar. Får i samband med ambulansen höra att det är Palme. Ha tar sig till Skandia.

SE ljuger, men så vitt jag vett är det inte vara mördare som använder sig av lögner.

Hur är det helt klart att SE inte kommer ut efter att NF passerat?

Rock och något som kan vara en väska är inte unikt för SE. Märk väl att det inte är klart det är en väska. Och "hård form" matchar SE dåligt.
Citera
2021-02-05, 20:28
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
De flesta som läser och skriver här verkar mest vilja söka fakta och bilda sig en egen uppfattning, och då bryr man sig nog inte mycket om vad polis och åklagare har för åsikter. Men det du skriver här låter ganska osannolikt, och går ju i så fall helt på tvärs med vad man gick ut med på pressträffen i juni. Kanske du kan ge en källhänvisning?

Hörsägen, Lars Lampers.
Men du vet väl själv om att man tex inte kommit runt VG, CA, CP, AE-kontakter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in