Citat:
Ursprungligen postat av
csvens
Inte någon av mina frågor har du svarat på ännu. Ja ställer en enklare fråga:
Visst har väl KP något på fötterna om han anser att:
SE kom ut 23.20.45 eller tidigare
Mördaren hade lång rock som SE
LJ beskrev en man med keps/huvudbonad
YN beskrev en man som har lång rock, lågskor och typ en handlovsväska.
SE har lämnat ett signalement på LJ
SE ljuger om sina förehavanden
????
Jag kan svara på dina. NF har inte sett SE troligtvis, men det har ingen annan heller. Helt klart är det INTE att han kommer ut efter NF passerat S44. Mannen på DBG liknar i stort SE, det sas redan på HHs tid. Visst kan man anmärka på smådetaljer att vittnet inte återger allt korrekt, men mannen på DBG liknar helt klart SE. Kepsen kan väl tagit av sig naturligtvis.
Jag kan inte svara på hur mördaren kom till MP, men det är i mitt tycke inte jättesannolikt iallafall, att två liknande personer rört sig mellan S44 och MP någorlunda samtidigt och att en av dom setts på DBG, medans den andra är osynlig på MP.
I mitt tycke är SE huvudmisstänkt. Finns inget med mer bäring under dessa 35 år även om det inte är uteslutet att han kan vara oskyldig. I övrigt så önskar jag dig en trevlig helg.
Jag svarade på en av tre frågor, det som var den långa specifika fråga.
Den andra att KP inte har på fötterna menar jag för att han inte hade ett enda bevis, inget som tydde på att SE mer än att han KAN vara skyldig. Skiljer sig inte mot de 100 andra man inte kommit runt i PU.
Tredje frågan. Jag tror inte att SE kom ut innan 23:20:45.
Så till nya frågorna då.
Att SE potentiellt kan ha kommit ut i tid för att han var mördaren är inte något som tyder på att han är mördaren.
Vi vet inte om mördaren hade rock.
Många har huvudbonad.
YN beskriver ingen handledsväska. Ser hon verkligen skorna? Har för mig att hon inte gör det, men kan ha fel.
LJ är synlig från mordplatsen, precis på det sätt som SE påstår. Om man tänler sig att SE ljög sig närmare mordet än han var så passar allt så fint ihop med utsagor från andra. Han stämplar ut, går ut i receptionen, pratar med väktarna, kliver ut precis efter skotten, går ner och ser tumultet på mordplatsen, tittar in och ser LJ. Ställer sig några meter ifrån och tittar. Får i samband med ambulansen höra att det är Palme. Ha tar sig till Skandia.
SE ljuger, men så vitt jag vett är det inte vara mördare som använder sig av lögner.
Hur är det helt klart att SE inte kommer ut efter att NF passerat?
Rock och något som kan vara en väska är inte unikt för SE. Märk väl att det inte är klart det är en väska. Och "hård form" matchar SE dåligt.