2021-02-05, 17:04
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Spännande alltihop du skriver!

Det fetade:
Undrar om det kanske fanns nån cach att bli FTF på respektive plats vid respektive inloggning...

Annars så hade ju LW bekanta som bodde i området. Var jobbar UW? Han kanske har varit inne och städat på Insta för att skydda hennes rykte?
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-02-05 kl. 17:11.
Citera
2021-02-05, 17:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag går bet. Jag läser och håller med om allt. Men det känns som om du frågar mig något men jag förstår inte vad Jo jag har sovit väldigt lite i natt och är trött så jag ber om ursäkt för min tröga hjärna.
Hahaha ha!
Är vi i fas snart?
Nä jag visade mer att det är som att H pressar herr Gestapo inför resan den 8 maj och han blir stressad.
Det är more than meet the eye.
Jag tror frun körde en hel del med dubbla budskap. Typ gör dig av med Lena.
Hon känns som en fördämd tryckkokare med mild attityd utåt.

Försvinna... Nej så kan man inte säga... Hatobjekt.. Nä men så... Hoppas hon är död.. Nä men.. Sa jag så? Oj.
Hon är skenhelig.
Senast redigerad av develi 2021-02-05 kl. 17:13.
Citera
2021-02-05, 17:19
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahaha ha!
Är vi i fas snart?
Nä jag visade mer att det är som att H pressar herr Gestapo inför resan den 8 maj och han blir stressad.
Det är more than meet the eye.
Jag tror frun körde en hel del med dubbla budskap. Typ gör dig av med Lena.
Hon känns som en fördämd tryckkokare med mild attityd utåt.

Försvinna... Nej så kan man inte säga... Hatobjekt.. Nä men så... Hoppas hon är död.. Nä men.. Sa jag så? Oj.
Hon är skenhelig.

Det betyder inte att hon är en mördare. Även om hon är den som hade mest motiv så betyder det inte att hon är mördaren. Även om hon hatade LW så betyder det inte att hon mördade henne. De flesta människor har en spärr som hindrar dem från att mörda hur mycket de än hatar någon. Som tur är.
Citera
2021-02-05, 17:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det betyder inte att hon är en mördare. Även om hon är den som hade mest motiv så betyder det inte att hon är mördaren. Även om hon hatade LW så betyder det inte att hon mördade henne. De flesta människor har en spärr som hindrar dem från att mörda hur mycket de än hatar någon. Som tur är.
Nej inte om hon inte enbart daltar med SD, då skyddar hon brottslingen.
Tar hon i lite mer med hårdhandskarna och kavlar upp ärmarna med konkreta krav, ja då är hon anstiftare.
Senast redigerad av develi 2021-02-05 kl. 17:26.
Citera
2021-02-05, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Spännande alltihop du skriver!

Det fetade:
Undrar om det kanske fanns nån cach att bli FTF på respektive plats vid respektive inloggning...

Grejen är att Mittnät tyvärr ser ut att ha fått de här ip-adresserna allokerade till sig efter inloggningarna i hennes Instagram.

Märkligt ändå att om de två ip-adresserna tidigare varit allokerade till Ryssland att de sen hamnat i eller nära stadsnät i hans grannkommun typ.
Ska forska vidare och se om jag blir klokare.
Värt ändå att kolla vad han har för sig de här datumen och tiderna om inloggningar skett då.

Tiderna i underlagen från 164C/1212 får man lägga på en timme för dagar med vintertid och två timmar för dagar med sommartid.

Den ryska leverantören har inte fått så bra recensioner.
Sen är ju frågan hur han ens hittat den.
Kan vara intrångsförsök från annan part med helt annan agenda också.

Såna här tjänster måste man ofta betala för. Särskilt den här identifierade i Moskva.

Vidare vore det intressant att se vilken mejladress det var SD använde när han anonymt mejlade ett av LW:s barn om att det vore bra att byta lösenord.
Då skulle man leta efter spår av den webbmailen eller motsvarande i hans dator/mobil.

Har han inte använt VPN (surfen hoppar runt lite innan den når webbsida typ) som han säkert är bekant med så finns möjlighet att han dragit på lite extra och använt nåt som heter Tails (surfen hoppar runt fler gånger än VPN innan den når webbsidan). Det är ett operativsystem som startar från en USB-sticka.
Då kan man surfa väldigt anonymt. Lämnar dock vissa avtryck om man är oförsiktig. De ip-adresser som används är ofta kända. Finns i en särskild lista.

Så den mejladress som SD skickar till N*oa med tror jag det skulle vara intressant att ta hjälp av för att kika lite hur han använt en ”anonymiserad dator” som han uttrycker det själv när de grälar om detta.

Vad gäller ip-adresserna för Instagram-inloggningen är det nog tyvärr vägs ände. Även om ryssen som är ansvarig är identifierad så är han nog inte så samarbetsvillig.
Citera
2021-02-05, 17:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
DEL 1:

Delar upp mitt svar i två delar, en del med mina egna ord och en del med citat från FUP.
.
Citat:
Att det är SD som planerar död för H*anna och barnen, googlar "plötslig spädbarnsdöd" i den här situationen är väl anmärkningsvärt? Det tar på inget sätt bort HDs egna tankar på att ta sitt liv, det har jag inte heller velat få det att se ut som?

Även om det är något HD uttrycker, är det väl ingen gärning som normala människor gör för andra? Det är ju inte SD som har förlossningsdepression eller självmordstankar
Att han googlar spädbarnsdöd sammanfaller med övrig bild skrev jag, han är en skev supporter till det som en person med PPD ger uttryck för.
De bildar en farlig allians i det läget.
Senast redigerad av develi 2021-02-05 kl. 17:49.
Citera
2021-02-05, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, det hade kunnat bevisa att alternativ GM inte är möjlig. Det var en av punkterna som TR ansåg ha rimligt tvivel p.g.a. mannen på motorvägen med påsen samt den tekniska bristen i utredningen.

När jag själv vågade nämna detta om "mannen på motorvägen" för nån månad sen fick jag en eldstorm i baken.

"Det var ju 2 km därifrån!" och liknande argument. Kallades bl.a för troll.
Det passade ju inte ihop med den gängse uppfattningen i tråden.

Så ja, varför skulle det INTE kunna vara mördaren som tog den vägen från brottsplatsen? Det kan kanske ge svar på en del hittills obesvarade frågor om mördarens flyktväg efter mordet. Eller inte.
Kul att du tog upp detta, faktiskt.
Citera
2021-02-05, 17:56
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej inte om hon inte enbart daltar med SD, då skyddar hon brottslingen.
Tar hon i lite mer med hårdhandskarna och kavlar upp armarna med konkreta krav, ja då är hon anstiftare.

Är det inte en del av psykologin här att MGM gärna vill framstå som den exekutivt lagde som får sakerna gjorda. Och två fruntimber har fattat detta på varsitt sätt? Han är mer eller mindre ledbar. Hade de båda varit mer mordiskt lagda så hade MGM kanske tagit på sig ett uppdrag till. Nu stannade det vid ett, för HDs tacksamhet hade extra fördelar, och konturer av något mer beständigt. MGM skulle hemligen förnärmas av varje explicit antydan att det i själva verket var HD som kom med så smarta idéer. Då hade själva utförandet också förlorat all sin egocentriska charm. Endast MGM kan cykla snabbare än sin egen skugga.

HD förefaller (spekulation) lite avtrubbat intrasslad i vardagens reptilhjärnebestyr (i sin källarpingismatch med MGM som offensiv dubbelpartner) och försöker väl mest hålla näsan över ytan. Är mitt intryck.

— Jag önskar att hon vore död.
— Nä hon får leva.

Ditt o datt. Ja eller nej. Antingen — eller. Om inte ja så nej då. Hon har fel (det har hon alltid, av gemåliska orsaker) men jag har rätt (för hon har fel, av gemåliska orsaker), och har rätt och har rätt och beslutar precis så då ändå då.

Viktigast att MGM får bestämma och få sista ordet. Så det blir rätt. Rätt rätt.

Anstiftan kanske är svårt att bevisa ibland, men vad ska man göra. Men jag tror inte det handlar om det här. Soppan som blivit är liksom inte någon till heder heller. HD vill va ifred med sina stackars plågade döttrar o ha lugn o ro. Inte mer trassel. Mindre. Bort och stick. Gå upp i rök. Inga konstruktiva lösningar (och hur skulle det ens gå till i cyklarprinsens spotlight?), inga eftergifter eller insikter om ansvar eller delaktighet inför en trasslig sits. Bara önska bort. Bara la la la. Det är ändå mr C som kontrollerar växlarna...

Så tror jag.
Citera
2021-02-05, 18:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Är det inte en del av psykologin här att MGM gärna vill framstå som den exekutivt lagde som får sakerna gjorda. Och två fruntimber har fattat detta på varsitt sätt? Han är mer eller mindre ledbar. Hade de båda varit mer mordiskt lagda så hade MGM kanske tagit på sig ett uppdrag till. Nu stannade det vid ett, för HDs tacksamhet hade extra fördelar, och konturer av något mer beständigt. MGM skulle hemligen förnärmas av varje explicit antydan att det i själva verket var HD som kom med så smarta idéer. Då hade själva utförandet också förlorat all sin egocentriska charm. Endast MGM kan cykla snabbare än sin egen skugga.

HD förefaller (spekulation) lite avtrubbat intrasslad i vardagens reptilhjärnebestyr (i sin källarpingismatch med MGM som offensiv dubbelpartner) och försöker väl mest hålla näsan över ytan. Är mitt intryck.

— Jag önskar att hon vore död.
— Nä hon får leva.

Ditt o datt. Ja eller nej. Antingen — eller. Om inte ja så nej då. Hon har fel (det har hon alltid, av gemåliska orsaker) men jag har rätt (för hon har fel, av gemåliska orsaker), och har rätt och har rätt och beslutar precis så då ändå då.

Viktigast att MGM får bestämma och få sista ordet. Så det blir rätt. Rätt rätt.

Anstiftan kanske är svårt att bevisa ibland, men vad ska man göra. Men jag tror inte det handlar om det här. Soppan som blivit är liksom inte någon till heder heller. HD vill va ifred med sina stackars plågade döttrar o ha lugn o ro. Inte mer trassel. Mindre. Bort och stick. Gå upp i rök. Inga konstruktiva lösningar (och hur skulle det ens gå till i cyklarprinsens spotlight?), inga eftergifter eller insikter om ansvar eller delaktighet inför en trasslig sits. Bara önska bort. Bara la la la. Det är ändå mr C som kontrollerar växlarna...

Så tror jag.
Hur drivande hon är i deras samtal IRL håller jag öppet versus insinuant med dubbla budskap och passivt aggressiv.
Det är lätt att missa de här skuggfigurerna i periferin.

Det vore ju dumt om man väver in henne i en offerroll, för det vore inte första gången historiskt sett ang kvinnlig form av kriminalitet.

Edit.
År 2018 har hon ju en tendens att skydda honom, om det så gäller osunt beteende hos SD som nybliven far eller tiden kring mordet.
Han eliminerar ju bara hennes lidande då han angriper problem.
Senast redigerad av develi 2021-02-05 kl. 18:17.
Citera
2021-02-05, 18:03
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Grejen är att Mittnät tyvärr ser ut att ha fått de här ip-adresserna allokerade till sig efter inloggningarna i hennes Instagram.

Märkligt ändå att om de två ip-adresserna tidigare varit allokerade till Ryssland att de sen hamnat i eller nära stadsnät i hans grannkommun typ.
Värt ändå att kolla vad han har för sig de här datumen och tiderna om inloggningar skett då.

Tiderna i underlagen från 164C/1212 får man lägga på en timme för dagar med vintertid och två timmar för dagar med sommartid.

Såna här tjänster måste man ofta betala för. Särskilt den här identifierade i Moskva.

Vidare vore det intressant att se vilken mejladress det var SD använde när han anonymt mejlade ett av LW:s barn om att det vore bra att byta lösenord.
Då skulle man leta efter spår av den webbmailen eller motsvarande i hans dator/mobil.

Har han inte använt VPN (surfen hoppar runt lite innan den når webbsida typ) som han säkert är bekant med så finns möjlighet att han dragit på lite extra och använt nåt som heter Tails (surfen hoppar runt fler gånger än VPN innan den når webbsidan). Det är ett operativsystem som startar från en USB-sticka.
Då kan man surfa väldigt anonymt. Lämnar dock vissa avtryck om man är oförsiktig. De ip-adresser som används är ofta kända. Finns i en särskild lista.

Så den mejladress som SD skickar till N*oa med tror jag det skulle vara intressant att ta hjälp av för att kika lite hur han använt en ”anonymiserad dator” som han uttrycker det själv när de grälar om detta.

Vad gäller ip-adresserna för Instagram-inloggningen är det nog tyvärr vägs ände. Även om ryssen som är ansvarig är identifierad så är han nog inte så samarbetsvillig.

Vad skulle vara syftet med att logga in på hennes Insta? Kan man se om något raderats?
Citera
2021-02-05, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Vad skulle vara syftet med att logga in på hennes Insta? Kan man se om något raderats?

Är det nån annan än typ SD dä så är inte syftet gott.

Är det han så är det anmärkningsvärt att det sker så ”ofta”. Min tes om det är han är att hålla koll på hennes barn, familj och vänner då de fortfarande är ”vänner” med LW på Instagram. Bara titta på bilder är inte huvudsyftet då m a o.

För att se om nåt raderats så bör det nog jämföras mot evtl skärmdumpar från innan inloggningarna började.
Citera
2021-02-05, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

Jag har funderat på det där med mejlet till Noa. Jag kan inte hitta andra spår av att han har skickat mer än att han säger det till LW. Jag tror att han ljuger för att lura/visa henne att han kan komma åt hennes barn. Hon skickar följande till SD vid senare tillfälle:

2017-10-22
Vore märkligt och anmärkningsvärt om
du slutade hälsa på dem när du möter
dem, kanske även byter nåt ord.

Det som var hårresande var att du
kontaktat N om lösenord.
Eftersom du inte sa hur, trodde jag du
skickat vanligt meddelande som vanligt
folk och frågade honom. Och
meddelade såklart hans pappa. Ingen
nyhet för dig U vet om dig och mig

Han hittade Inget. EFTERÅT sa du du