Flashback bygger pepparkakshus!
2021-02-05, 14:40
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Så din källa är ett youtubeklipp?
Hur vet jag att klippet inte är en del av den massiva mediakampanjen som pågår nu för att få folk att sälja Gamestop? Inbilla folk att det är över fastän det inte är det?
Jag ville nog ha lite mer trovärdig info...
Men tack ändå

En av dom är gästvärd på CNBC (finanskanalen i USA). De refererar Reuters bland annat. Okej jag fattar du inte mottaglig. Allt är en mediakampanj och egentligen vann GME revolutionen över Goldman Sachs, Citadel etc.

Sedan säger jag ingenting om hur du ska göra med dina aktier. Lycka till.
Citera
2021-02-05, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Absolut! Och att sno åt sig pengarna själva framför ögonen på finansaktörerna.

Dock klev tiogusentals småsparare på bubbeltåget för sent och klev av för sent och missade klippet!

Det är inte säkert att klippet är missat för WSB, eller att squezen har hänt. Det har varit en vecka med vad som ser ut som en massiv manipulation av priset på aktien. Manipulation av "% of float shorted". Vissa typer av media (CNBC mfl) tävlar om att berätta om hur festen är over och hur alla HF har kommit ut av sina positioner.

Varför då? Om nu alla HF är ute och har tagit smällen redan, varför skulle dom bry sig och fortsätta med det här? Finns ingen som helst logik i det. Ingen vet egentligen, för att systemet är så riggat och korrupt, men frågar du mig så luktar det bränd fisk lång väg.
Citera
2021-02-05, 14:44
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Elon Musk tjänade sisådär 180 milj dollar på raset läste jag på en skvallersajt

Då har han ökat sin förmögenhet med ganska precis en promille.
Citera
2021-02-05, 14:49
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
En av dom är gästvärd på CNBC (finanskanalen i USA). De refererar Reuters bland annat. Okej jag fattar du inte mottaglig. Allt är en mediakampanj och egentligen vann GME revolutionen över Goldman Sachs, Citadel etc.

Sedan säger jag ingenting om hur du ska göra med dina aktier. Lycka till.

Du vet också att alla kan köpas, att inget i media är sant förrän de riktiga rapporterna kommer. Det gäller såklart båda sidor, alla kan luras här.
Men att det är över är inte sant. Kanske går det åt helvete, kanske inte. Det öppnar ju snart och då får vi svaret. Limiteringen är tydligen borttagen så svaret lär ju komma fort. Men det är ingen bekräftad information.
Lycka till du med Jag gillar att du använder ett vanligt språk när du pratar istället för att komplicera saker för att låta smart. Tumme upp på den
Citera
2021-02-05, 15:27
Medlem
Om priset inte går upp och vanligt folk vinner med förmögenhetsöverföring så är ju detta dåligt för wallstreet. fulmetoder, eliten tar fattigas pengar en gång till. Detta ökar risken för att demonstrationer och annat mot kapitalismen, då vanligt folk fått lära sig hur wallstreet suger musten ur fattiga genom oetiska blankningar som får företag att konka.

Vi börjar nämligen närma oss en cykel där rika blivit för rika. Tillslut säger 99% ifrån, det har det alltid gjorts historiskt. Det börjar med demonstrationer, inbördeskrig.

1% ökar sina tillångar mer och mer med ränta på ränta effekten. Gapet mot 99% övriga kan ju inte pågå i all oändlighet!!

Tyvärr det många år i varje cykel, så svårt att säga när vi är där, men vi är p Gång iallafall.

Illegal naked shorting and stock manipulation are two of Wall Street's deep, dark secrets. These practices have been around for decades and have resulted in trillions of dollars being fleeced from the American public by Wall Street. In the process, many emerging companies have been put out of business. This report will explain the magnitude of this problem, how it happens, why it has been covered up and how short sellers attack a company. It will also show how all of the participants; the short hedge funds, the prime brokers and the Depository Trust Clearing Corp. (DTCC)—make unconscionable profits while the fleecing of the small American investor continues unabated.

The participants in this fraud, which, when fully exposed, will make Enron look like child's play, have been very successful in maintaining a veil of secrecy and impenetrability. Congress and the SEC have unknowingly (?) helped keep the closet door closed. The public rarely knows when its pocket is being picked as unexplained drops in stock price get chalked up to “market forces” when they are often market manipulations.

The stocks most frequently targeted are those of emerging companies who went to the stock market to raise start–up capital. Small business brings the vast majority of innovative new ideas and products to market and creates the majority of new jobs in the United States. It is estimated that over 1000 of these emerging companies have been put into bankruptcy or had their stock driven to pennies by predatory short sellers.

It is important to understand that selling a stock short is not an investment in American enterprise. A short seller makes money when the stock price goes down and that money comes solely from investors who have purchased the company's stock. A successful short manipulation takes money from investment in American enterprise and diverts it to feed Wall Street's insatiable greed—the company that was attacked is worse off and the investing public has lost money. Frequently this profit is diverted to off–shore tax havens and no taxes are paid. This national disgrace is a parasite on the greatest capital market in the world.
Senast redigerad av stroganof 2021-02-05 kl. 15:34.
Citera
2021-02-05, 15:31
Medlem
ministryofdrugss avatar
https://www.reddit.com/r/gme_meltdown/

Rekommenderar denna sidan om man vill se GME-förlorare med vanföreställningar om att priset kommer skjuta i höjden igen. Väldigt tragiskt faktiskt.

En sak kan jag ge dig Vitruvianskemannen - Du hade rätt om att många småsparare bränner sig totalt och förlorar alla sina pengar. Läst om äldre som gått in med sina livsbesparingar och nu undrar när shortsqueezen kommer. Även studenter som investerat hela sina studielån. Den gemensamma nämnaren är att de alla verkar ha köpt runt 300$

Trodde inte folk var så här dumma ärligt talat.
Citera
2021-02-05, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ministryofdrugs

Rekommenderar denna sidan om man vill se GME-förlorare med vanföreställningar om att priset kommer skjuta i höjden igen. Väldigt tragiskt faktiskt.

En sak kan jag ge dig Vitruvianskemannen - Du hade rätt om att många småsparare bränner sig totalt och förlorar alla sina pengar. Läst om äldre som gått in med sina livsbesparingar och nu undrar när shortsqueezen kommer. Även studenter som investerat hela sina studielån. Den gemensamma nämnaren är att de alla verkar ha köpt runt 300$

Retarderade. ?
Citera
2021-02-05, 15:47
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ministryofdrugs

You were saying...???
Gamestop
NYSE: GME
63,21 USD +9,88 (18,53 %)

Kan såklart tvärvända och ramla ner igen om en minut, men ingen kan ju veta säkert liksom... eller har du en egen kristallkula?
Senast redigerad av Grollaren 2021-02-05 kl. 15:50.
Citera
2021-02-05, 15:48
Medlem
ministryofdrugss avatar
Citat:
You were saying...???
Gamestop

Lycka till!
Citera
2021-02-05, 15:52
Medlem
Zlatan.s avatar
Uppe 30% snart. Löjligt bra daytrading aktie.
Citera
2021-02-05, 15:53
Medlem
HC47s avatar
Rycker uppåt en del nu (+37 % skrivande stund), men man ska nog vara glad om den går över 80 dollar innan stängning. Inte heller omöjligt att detta är en kort rekyl innan folk börjar sälja av för att minska förlusterna.
Citera
2021-02-05, 15:53
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
You were saying...???
Gamestop

Kan såklart tvärvända och ramla ner igen om en minut, men ingen kan ju veta säkert liksom... eller har du en egen kristallkula?

Behövs ingen kristallkula, på rött nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in