2021-02-01, 19:39
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bondbrud
Det finns inga siffror som stödjer detta. Förstår du vilka volymer du behövt flytta för att täcka upp från 121% till 50%?
Du har inta länkat några siffror, du har länkat några diagram som inte visar ett skit.

Under i början av förra veckan omsattes 3-4 ggr så många aktier som det finns per dag (mån-tis).
Fortfarande mot slutet av förra veckan omsattes varje aktie per dag.

Så att positionera om short från 121% till 50% hade inte märkts, det är en ompositionering av 70% av aktierna under en period när det handlats med 1000% av tillgängliga aktier.
Citera
2021-02-01, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Detta säger jag inte för att vara taskig, utan mer av omtanke för er som är långa i GME.

Zooma ut till en månads range, på valfri chart-tjänst som MarketWatch, Yahoo Finance, Investing eller liknande. Det ni kommer se är rena rama defintionen på en "asset price-bubble". Ganska plötsligt, snabbt upp paraboliskt från en stabil baslinje.
Och sen långsamt avklingande under stor volatilitet. Vi har sett det vid Bitcoins olika toppar och alla andra bubblor också. Så det är naivt att tro att kursen helt plötsligt skulle gå upp mot 500.

Och inte hjälper det att all hype nu har flyttat till silver...

Hur förklarar du att det var en liknande dipp förra veckan (ännu större dip) bara för att dagen efter återhämta sig?
Förstår väl att det är samma sak som sker idag som då, hedgefonderna "säljer" till varandra och manipulerar därmed kursen. Samtidigt som RobinHood (och andra!) har begränsat möjligheten för folk att köpa idag igen.

Men den stora massan säljer inte och det syns på volymerna.
Vi kommer ligga på minst 400dollar samma tidpunkt imorgon tisdag. Dippen var väntad och uppskattad av dom som ville köpa mera idag.
Citera
2021-02-01, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Varför går inte skiten upp till 1000 USD då? Kan du komma med lite siffror på det?

Det skulle jag men skulle behöva förklara en hel massa del.

Om vi säger så här, den här situationen lär du känna igen. Alla har upplevt den någon gång.

Säg att du hamnar i ett argument med en person inom ett ämne du är ganska säker inom. Ni diskuterar och bråkar länge. Helt plötsligt inser du att du faktiskt hade fel, jävligt fel också. MEN. Du är för stolt för att erkänna det så många timmar in i skiten. Det är där WS är just nu, djupt i skiten. De har redan torskat 70B och om du kollar på resten av marknaden så sjunker den ganska brutalt då WS just nu måste likvidera longs i andra aktier. De double downade helt enkelt och kör tills de dör.

Det är så jag har förstått det men det kan vara fel, har inga källor

edit: oj, det var inte ens mig du talade till
Senast redigerad av Emphorn 2021-02-01 kl. 19:44.
Citera
2021-02-01, 19:42
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Detta säger jag inte för att vara taskig, utan mer av omtanke för er som är långa i GME.

Zooma ut till en månads range, på valfri chart-tjänst som MarketWatch, Yahoo Finance, Investing eller liknande. Det ni kommer se är rena rama defintionen på en "asset price-bubble". Ganska plötsligt, snabbt upp paraboliskt från en stabil baslinje.
Och sen långsamt avklingande under stor volatilitet. Vi har sett det vid Bitcoins olika toppar och alla andra bubblor också. Så det är naivt att tro att kursen helt plötsligt skulle gå upp mot 500.

Nej detta var inte en tillgångsbubbla. Detta var en shortsqueeze och när de brister så detonerar de uppåt. De är motsatsen till en tillgångsbubbla. En tillgångsbubbla drivs av bulls och saknar nästan blankare. (För att alla tror att tillgången ska gå upp)
Citera
2021-02-01, 19:42
Medlem
Anktalares avatar
Citat:

Ingen som gått in gör det för att ligga lång i denna aktie... Svårt att förstå eller?
Citera
2021-02-01, 19:43
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Så länge vi håller oavsett vad sittkissarna skriver för skit i tråden och att den dippar så vinner vi.

Tålamod och håll som gäller autister.
🚀🚀🍢🍢

Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Ingen som gått in gör det för att ligga lång i denna aktie... Svårt att förstå eller?

Hon hade svårt få in kulan i fyrkanten så du förstår vilken nivå hennes intellekt ligger på.
Citera
2021-02-01, 19:51
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:

Säger inte att du har fel, men denna aktie agerar ju allt annat än logiskt så att gå på normala analyser kan visa sig att inte stämma. Merparten kan nog hålla med om att detta höga värde inte kommer att hålla i sig för evigt. Det kan ju hända idag likväl som nästa vecka osv. Man får nog vara försiktig, detta är ren och skär betting.
Citera
2021-02-01, 19:52
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Så länge vi håller oavsett vad sittkissarna skriver för skit i tråden och att den dippar så vinner vi.

Tålamod och håll som gäller autister.
🚀🚀🍢🍢

Alla som håller kommer ha en plats i filmen. Ingen minns en fegis!

Jag gillar aktien och tror på bolaget.
Citera
2021-02-01, 19:52
Medlem
Tampiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma

Jag har pengar att bränna, så jag köpte fem stycken GME idag. Har läst om aktier och dylikt i över en vecka nu och kände att det vore skoj att shoppa lite Jag är villig att hålla i all oändlighet, men... om vi en dag ska "släppa", så hojta gärna till
Citera
2021-02-01, 19:53
Medlem
Man måste ju bara älska trådar som denna.

På bara några få dagar har folk som knappt vet vad en aktie är för något blivit högintellektuella investerare enbart genom att se några youtubeklipp någon länkat eller lyssnat på någon annan lika korkad som en själv.

En snubbe var tom så fantastisk att han tom lyckades fylla på sitt innehav under dagslägsta.
Har läst i både tidningsartiklar och i denna tråd om kampen mot Goliat och vikten av att hålla på aktierna till slutet, likväl har dom redan satt ett pris på sin egen exit alternativt redan sålt innehavet.

Ni som gått in senaste dagarna begriper inte hur blåsta ni blivit av de som gått in tidigt och redan lämnat eller hur ni används som nyttiga idioter av de som fortfarande sitter kvar i sitt innahav.

I den intensivkurs ni gav er själva glömde ni det viktigaste kapitlet av alla nämligen psykologi och vad den har för inverkan. Samma flockbeteende som lurade er att köpa dyrt kommer straffa er på nervägen till källaren och ni kommer inte ens fatta hur snabbt det gick. Några skriver om fantasikurser på 1500 USD, jag säger lycka till....var glada om ni fått 10USD per aktie när hissen slår i källargolvet.
Citera
2021-02-01, 20:00
Medlem
trewqs avatar
Vad tror ni om att gå in och korta aktien vid $250? Hur länge kan det ta ner till $10?

Går detta att göra via Avanza?
Citera
2021-02-01, 20:00
Medlem
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Säger inte att du har fel, men denna aktie agerar ju allt annat än logiskt så att gå på normala analyser kan visa sig att inte stämma. Merparten kan nog hålla med om att detta höga värde inte kommer att hålla i sig för evigt. Det kan ju hända idag likväl som nästa vecka osv. Man får nog vara försiktig, detta är ren och skär betting.
Så är det ofta, om än inte lika extremt som här.
Kortsiktigt stämmer priset dåligt men på lång sikt korrelerar det nästan 100 %. GameStop är inget undantag där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in