2021-02-05, 00:43
Medlem
ZlatanStatyns avatar
Han vill ha mer pengar än dom få % EA betalar i hans lön.
Citera
2021-02-05, 02:25
Medlem
styckets avatar
Så om jag jobbar på Ica får EA? games ha med mig i ett teoretiskt Ica spel? Om dom betalar Ica dvs. Eller vadr skillnaden rent juridiskt?
Citera
2021-02-05, 02:33
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Så om jag jobbar på Ica får EA? games ha med mig i ett teoretiskt Ica spel? Om dom betalar Ica dvs. Eller vadr skillnaden rent juridiskt?

Om du har skrivit på ett kontrakt att ICA får göra så. Precis som zlatan har skrivit på ett kontrakt att hans klubb får tjäna pengar på honom.
Citera
2021-02-05, 02:36
Medlem
Zlatan blev väl ledsen nu när han fick reda på vad Messi tjänade. Att han fick lika mycket som när Zlatan tjänade som bäst om året i månadslön. Zlatan måste blivit helt knäckt!
Citera
2021-02-05, 03:51
Medlem
Fotbolsligorna lär väl stå under fifa och uefa. EA har köpt rättigheterna att använda sig av Fifas namn och har då rätt att använda sig av alla spelare.
Zlatan är en girig bitterfitta som verkar tro att han äger fotbollsvärlden. Sanningen är dock att gubbarna inom fifa äger hans namn.
Citera
2021-02-05, 07:25
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Ge fanstyget en krona till då och sätt det som en speciell kod så han kan visa sina kompisar när lönebeskedet kommer att han har specialavtal med EA.
Så trött på Zlatan.
Citera
2021-02-05, 07:46
Medlem
TrueCs avatar
Blir han bortplockad ur deras spel känns det snarare som att hans varumärke tar skada. Det är ju han som borde betala EA för marknadsföring
Citera
2021-02-05, 08:52
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Zlatan är en person med oerhört
bekräftelsebehov, att folk ens orkar lyssna på den nollan......jag skiter i hur mycket han har på banken.
Citera
2021-02-05, 08:56
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Blir han bortplockad ur deras spel känns det snarare som att hans varumärke tar skada. Det är ju han som borde betala EA för marknadsföring
Önskar de händer.
Citera
2021-02-05, 09:13
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Nu har EA sports svarat.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/9OqPq5/svarar-pa-utspelet-vi-betalar-zlatan

Nu ger EA Sports Zlatan Ibrahimovic svar på tal efter bråket kring populära tv-spelet Fifa.

– Vi betalar AC Milan och AC Milan betalar Zlatans lön, säger EA Sports varumärkeschef David Jackson i en intervju med Forbes.

Hur kan Zlatan inte veta detta? För mig som okunnig så förstår jag Zlatans tankesätt använder dom hans namn utan överenskommelse så ska dom också betala för detta.

EZ sports har ju ändå funnits ett tag och använt Zlatan så det här kan ju knappast undgått Zlatan.

Så varför gör han detta utspel? Är det för han är dum i huvudet eller är det utspel enbart för att man ska få igång ett snack om honom eller ämnet i sig?

Hur resonera grabben, tror ni?

Enligt Mirror handlar det om agenterna vs FIFPro. Zlatan gör sin tjocke agent en tjänst genom att dra en lans för honom. Som vanligt handlar det om pengar.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/nA9KRa/forklaringen-till-ovantade-ilskan
Citera
2021-02-05, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Fotbolsligorna lär väl stå under fifa och uefa. EA har köpt rättigheterna att använda sig av Fifas namn och har då rätt att använda sig av alla spelare.
Zlatan är en girig bitterfitta som verkar tro att han äger fotbollsvärlden. Sanningen är dock att gubbarna inom fifa äger hans namn.
Enligt en artikel så är det tvärtom. FIFA och UEFA äger inte spelarna och klubbarna.
Premier leauge lagen förhandlar enat tillsammans mot EA.
I Italien är det varje enskild klubb. Som till exempel så finns inte Juventus med i spelet enligt samma artikel.

Men till trådfrågan varför Zlatan klagar? För att han och hans agent inte läste eller förstod kontraktet innan de skrev på.
Citera
2021-02-05, 18:39
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Enligt en artikel så är det tvärtom. FIFA och UEFA äger inte spelarna och klubbarna.
Premier leauge lagen förhandlar enat tillsammans mot EA.
I Italien är det varje enskild klubb. Som till exempel så finns inte Juventus med i spelet enligt samma artikel.

Men till trådfrågan varför Zlatan klagar? För att han och hans agent inte läste eller förstod kontraktet innan de skrev på.

Han måste synas och höras om det är sant det han säger saknar betydelse.

Tack för att han hamnade i Hammarby.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in