2021-02-05, 04:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
H y p o c r i t e

H:" För mig är hon ingen Soft. Hon är Taggis"

JG:"Vi kör så!"

H:"Hon raderade ju mina loggar och då försvann en FTF som var viktig för sviten"

JG:"Hon var jävligt ödmjuk när vi träffades på månandens FTF. Not!"

H:"Är inte hennes starka sida när hon inte får ut något av det själv ." .

JG:"Typisk att försöka jävlas ... men hennes elakhet biter henne i arslet... med EN
placering!"

H:"Japp"

JG:När tog hon bort dina loggar?! "
Efter SH?

H:," Ja, direkt när jag började ladda upp våra gemensamma. Fick en hel del meddelande från henne som talade om att jag gjorde fel och hon beskrev även några loggar där hon visste att jag inte varit med eftersom de gått kärleksfulla promenader tillsammans."

JG: Nej!?!
JG:Hon är helt sjuk i huvudet!

H: Japp."

JG: Skizofren!

JG: I och med det drag skiljer hon från gängse kutym."

H:" Helt ärligt så tycker jag att det är lite läskigt med henne just för att hon hennes sätt är så
sjukligt. Vet aldrig vad hon tar sig till."

JG:"Har diskuterats massa med ggr i de olika GC forumen"

H:"Precis."

H: "Vill ibland berätta för andra i hennes omgivning som jag tycker om hon sjuk hon är."

JG:"Jag identifierade det tidigt när DET hände ... och sa det till er, all band borde brytas, inkl Touren. Hon skulle boet från alla samtal och grupper."

JG: "Gör inte det!"

H: "klart jag inte gör"

JG:"Hon blir avslöjade såsmåningom "

JG:" Hon är ynklig figur"
Denna dialog, med JGs uttryck som är fetade, som de beskyller Lena för, är en beskrivning av Hs beteende.
H och J beter sig som skolans värsta mobbare, som ljuger och förtalar sitt offer, så de själva ska känna sig bättre och rättfärdiga dem själva. De är vidriga, försöker dra med sig geosekten mot Lena
Usch
Citera
2021-02-05, 04:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Att HD har psykiska besvär redan när barnets födelse, det vet vi. Själv nämner hon något om relationsproblem med modern och förlossningsdepression (?).
Jag menar inte att detta skulle vara en form av kontroll (eller hur du uttrycker det).
Man kan både ha psykiska besvär sedan tidigare och på det ha en relation med en kontrollerande make.
Jag skrev rent basic som intro och
förlossningsdepression ska inte stå med frågetecken.
Hon har haft PPD (postpartum depression) enligt egen utsago vilket givetvis berör förlossning och barn. .
Oavsett kontroverser med sin mor.
Citat:
Det kan t om vara så att det är ingångspunkten för SD att komma åt henne, hennes svaghet som han nyttjar. Han är ständigt på jakt efter något, lämnar henne ensam när barnen är små. Han på dykarklubben och flörtar med en kvinna medan HD med depression har ett barn med glutenintolerans som kolikskriker.
Kan han säkert göra. Här beskriver vittnen att han drog ett tungt lass vilket ingen betvivlar.
Hon har en svår depression med två små barn, en nyfödd och en som är ett par år och kan inte ens ta hand om sig själv.
Citat:
Jag har länge trott att HDs dåliga psykiska mående har försämrats av den behandling hon får stå ut med. Hon orkar inte tänka på det, hon har självmordstankar och bryr sig inte om hon dör.
PPD är en diagnos som inte har med ett dugg annat än förlossning att göra varav det är typiska tecken som beskrivs. Finns i olika grader varav hennes tillstånd uppenbart är allvarligt.
Mor och barnet är i farozon.
H beskrivs vara i ett skick där det är helt obegripligt att hon är hemma, men;
Vid återinsjuknande av depression nåt år senare beskrivs av H att hon vägrar söka vård och ytterligare depression tolkas som komplikationer från föregående PPD. Typ att det inte behandlades korrekt, otillräckligt eller om hon inte beh öht:
"Förlossningsdepression skulle man nog säga i efterhand också som inte riktigt bearbetats"
Citat:
Men det är inte hon som googlar på "plötslig spädbarnsdöd, och det är inte hon som pratar om att döda henne och barnen.
H är suicidal oavsett om han googlar. Hon ville inte ha barnet vilket är ett tecken på PPD.
Det sammanfaller med vad S säger och gör.
H är i centrum för problematiken och hon förnekar inte dödsönskningar. Skillnaden är att hon var svårt sjuk och troligen inte vid sina sinnens fulla och han är en skev supporter.
En farlig kombination.

Jag antar du har hört om allvarliga förlossningsdepressioner som leder till barnamord, Yates är väl den mest kända som gick in i psykos.
Citat:
Depression och ångest nämner hon väl 2019 när hon äter Quetiapin. Quetiapin kan man få mot ångestproblematik, vilket hon också nämner. Visserligen står det inte i FASS som indikation, men jag känner till att det kan skrivas ut för behandling av ångest.
Så den huvudsakliga indikationen i FASS som är depression ska man bortse från menar du?
Trots att hon uppger livslång behandling?
Vilket indikerar att det inte rör sig om vilken depression som helst.

"Men står på behandling för depression och så kommer jag nog och få göra säger dom resten av livet."

För kännedom är ångest vanlig samsjuklighet.
Citat:
Helt klart underligt.
Vad som händer, varför hon börjar "vakna till liv" som Lena uttrycker det, det vet vi inte. Kanske läker det ut av sig, eller så börja hon med någon ny medicin.
Ja det är mer än underligt. Det är helt rubbat att jämföra mord på familjen med sörjande och förtvivlade anhöriga som uttrycker att den svårt sjuke ska slippa lidande.

Vad som händer vid återinsjuknande av depression är att hon blir inlagd mot sin vilja efter ett år och får behandling.
Det läker givetvis inte ut om hon fortsatt äter
Quetiapin, högst troligt livslång behandling, och i samtalsterapi går hon.
Citat:
Men det förklarar ingalunda hennes reaktion i förhör 2019, när hon ställs inför det som polisen fått till sig. Det är en extrem försvarsställning och överslätande, när man skulle kunna tänka sig ett psykbryt och gråt.
Nu sitter hon själv som misstänkt, och vad går genom hennes huvud?

En tes jag har haft är att SD manglat in i hennes huvud i över ett år, att han är oskyldigt misstänkt; de har utrett med tunnelseende och de har inget på honom. Nu sitter hon själv inne i tunneln, lika oskyldig.
Hon reagerar med misstänksamhet mot polisen och utredningen, vill inte minnas, vägrar samarbeta.
Hon trivialiserar och förskönar exakt allt. Hon sticker huvudet i sanden, lever i förnekelse och ljuger för sig själv. Flummar runt, vill inte svara på det som blir för påträngande.
Hon lever i en utopi med visioner om kärnfamiljen.

När hon - eller den symbiotiska familjen - konfronteras hugger hon som en reptil.
Vet inte om jag hört nån som ska klassas som offer (enligt dig) reagera så bitchigt som H i rätten.

Ang ditt citat:
"Synen på den våldsutsatta kvinnan som endast svag och nedtryckt stämmer därför inte, det kan även vara starka och välfungerande kvinnor som hamnar i den typen av relation."[

Jag är rätt insatt i tex psykopati så jag är fullt medveten om vilka kvinnor som utvecklar PTSD varav väldigt många har hög utbildning.
Anledningen är att de är starka för länge, att de har en tendens att inte se sig som offer, att de är problemlösningsinriktade. De står ut för länge tills de är en skugga av sitt forna jag och söker inte extern hjälp.
Kvinnotypen lockar psykopaten av given anledning.

Den människotypen ser jag inte hos HD. Jag ser en person som suktar efter SD och är bittert kränkt.
Senast redigerad av develi 2021-02-05 kl. 04:44.
Citera
2021-02-05, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Bjärred har också slagit mig..

Finns absolut inga likheter alls.
Citera
2021-02-05, 06:13
Medlem
Stonics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Tack. I mars; då kanske hon hade tänkt att de skulle fira skilsmässan. Hon trodde antagligen att det äntligen var hennes tur att bli fru Davidsson.
Gick betänketiden ut i mars vad gäller skilsmässan? Självklart trodde hon stenhårt att hon skulle bli Fru Davidsson. Så naivt.
Citera
2021-02-05, 06:16
Medlem
Stonics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
En indiciekedja måste vara stabil och obruten. Är den inte det så kommer den svagaste länken ifrågasättas och gärningspersonen kommer gå fri. Det var det som hände i TR.
Tack! Det tolkar jag som en friande dom i HR.
Citera
2021-02-05, 06:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Tvärtom tänker jag angående mordplats. Han har valt den perfekta platsen. Om han skulle välja ett gruvhål så vet han att det skulle lämna alldeles för många digitala spår på vägen dit och sen tillbaka och i bilen. Bara att bestämma möte med LW och åka iväg kan skapa spår som han inte kan kontrollera, t.ex att hon säger till någon att hon ska iväg och casha med honom. Han vet att LW ofta spelar in så han kan inte riskera en "olycka" där han tappar kontrollen över hennes mobil. Den får inte gå förlorad tillsammans med hennes.
Jag ser inte BP som perfekt jämfört med flertal andra möjligheter och tidpunkter att överfalla henne på en barnledig vecka.
Det är bara att ha koll på hennes skogsäventyr, joggingpass, rutiner.
Likt vilken mördare som helst utan mobil såsom han själv lämnade den några dar innan.

Det är en riskabel plats, de kan iakttas på väg dit och mördaren på väg därifrån. L verkar ju vara pratglad.
Sen ev högljutt gräl/diskussion, uttdraget skrik och nån som passerat gör det riskabelt i anslutning till bostadsområde.

Däremot vet givetvis mördaren om platsen, känner offret och det bär av dit under nån förevändning.
Den som går just dit i just det avseendet har således viss planering.

Det är dock utfört med brutalitet, i affekt.
Det förvånar något (relaterat till ljud, stänkbild) och därför tror jag beslut togs snabbt och i sista minuten. Nåt sorts nu eller aldrig med resan som deadline. Han kanske tvekade på hanen helgen innan eller insåg hur dumt det var att ha hallå, hallå i luren.
Dagarna dess innan, när H korspostar medd på LWs wig till honom, är han ju rejält speedad.
Då vill han inte med till USA. Bollen låg hos honom sa exfrun.
Senast redigerad av develi 2021-02-05 kl. 06:55.
Citera
2021-02-05, 06:25
Medlem
Stonics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Ur förhör med HD 2018-05-29. Visst låter det som om HD krävt av sina föräldrar att stödja SD när otroheten uppdagas - att om de inte stöttar honom så kommer deras relation med henne (och barnbarnen?) att försämras? Man vet ju inte riktigt hur orden har fallit, men det låter som om HD även här kräver att andra människor ska göra som hon vill? Kan kanske i så fall förklara en del av SOAs flathet inför svärsonens behandling av HD. Det är faktiskt så hon vill ha det: support, och inte ett fördömande av SD.

V: Eh ja för det.. hmmm .. mina föräldrar står mig nära .. eh å det var faktiskt en av dom sakerna när .. som eh .. ja på nått sätt visst man är vuxen men eh dom står mig jättenära .. eh .. så när det här uppdagades ordentligt då så kände jag att kommer dom ta avstånd från Stefan då kommer aldrig våran relation o funka heller .. eh .. men dom .. var väldigt, dom lyssnade på det jag sa .. eh och sen så sa dom såhär att .. det han har gjort det är fel.. det är så fel det bara kan va .. eh .. vi försvarar inte det å vi tycker det verkligen är helt jättedåligt.. eh men väljer du att eh .. vilja fortsätta leva med Stefan å ni vill satsa å försöka eh så kommer vi o stötta er i det.. eh för det är ditt val å vi respekterar det.. Eh dom tycker jättebra om Stefan. Eh .. dom tycker fortfarande att den delen är jättedålig såklart för så gör man inte .. eh men dom tycker om honom som person ändå.
Det framgår hur tydligt som helst att hon vill att hennes föräldrar stöttar S.Hon säger att hennes föräldrar står henne mkt nära. Hade hon inte relationsproblem med sin mor?? ( känner ju att H leder dem i ett stöttande gentemot S.Paret har ju velat ha det så här?Var det ett mer eller mindre öppet förhållande innan pga h sjukdom?Nu vill H släta över.Hon mår bättre, är gladare på jobbet. Hon är nöjd nu.
Citera
2021-02-05, 06:31
Medlem
Stonics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Så tänker jag också.
Jag känner också att är det någon som bestämmer och kan säga ifrån i hemmet så är det just frun. Se bara hur hon rättar S.Det är S som är en toffel.Jag tror han känt sig osedd och ej uppskattad i äktenskapet.Det är därför han tar på sig en ”clownattityd” utanför hemmet. En clown syns alltid le och underhålla andra, men ingen ser när clownen gråter... Kanske är det orsaken till varför S sökte uppmärksamhet från L från början? Han liksom vi andra hade ett behov av bekräftelse så som vi alla har. Det behovet blev ej tillgodosett i äktenskapet. Frun hunsade honom och rättade honom titt som tätt. Jag tror att det verkliga skälet till att S ville ha en kvinna till är just dålig självkänsla.Mår man bra och har balans i livet så har man inte det behovet av att trycka ner andra( som han gjorde med L. Han sa ju t ex att han nu skulle hem till sin högt älskade familj väl medveten om hur det skulle kännas för L och mkt annat vi läst. Det tror jag i grunden handlar om en dålig självkänsla och han egentligen ej känner sig Älskad och Uppskattad i äktenskapet bland annat. Det är barnet i honom vi ser när vi ser Clownen S.Det är så jag känner. Villkorslös kärlek som barn är viktigt för alla.
Senast redigerad av Stonic 2021-02-05 kl. 06:45.
Citera
2021-02-05, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Egentligen bör uttrycket bortom rimligt tvivel enbart avse själva den brottsliga gärningen, varje indicium i sig tillåts ha ett lägre värde (annars skulle det inte ens förekomma indiciemål).

Varje enskilt indicium kan bedömas avseende exempelvis relevans, tillförlitlighet och vad det avser att styrka gällande åklagarens olika gärningspåståenden.

DNA fynden på offret är i sig relevanta, både fynden på ringen och på kjolen. Fynden är också tillförlitliga vad avser hantering på NFC och de har inte satts ifråga av försvaret som istället anser att DNA spåren kan ha uppkommit vid ett tidigare tillfälle.

Frågan är då på vilket sätt de kan anses styrka åtalet som i sig måste upp till styrkan bortom rimligt tvivel.

Åklagaren menar att fynden tyder på att ingen annan person haft kontakt med offret senare än den misstänkte personen och på att den misstänkte personen därmed kan ha varit på brottsplatsen. I detta inkluderas hela omständigheten att inga andra DNA fynd av betydelse gjordes på brottsplatsen.

Detta når i sig inte upp till nivån bortom rimligt tvivel, långt därifrån. Men det ska bedömas tillsammans med övrig bevisning för att nå upp till nivån som krävs för ett styrkt åtal.

DNA-fynd i plösen på SD:s skor är också intressant! (Var det dessa skor som hittades i Folketorp?)

Hur var det han försökte förklara det? Att LW kunde lånat dem vid något tillfälle? När skulle hon ha gjort det när blodvite uppstått?

Vem sätter på sig ett par skor om man blöder så pass att det hamnar i plösen?

Misstänker att dessa skor blev avspolade med vattenslangen när han kom hem efter utfört dåd.
Citera
2021-02-05, 06:49
Medlem
Stonics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Synd att hon inte slängde ut honom istället. Undrar hur länge det hållt mellan honom och LW när det inte var "förbjudet" längre? Det kanske inte hade varit lika intressant då?
I vilket fall som helst så förtjänade SD och LW varandra. Lika sjuka båda två.
Det hade aldrig hållit. Det var ju spänningen och hemlighetsmakeriet som var det oemotståndliga. Det blir ju alltid fel vid vänsterprassel.
Citera
2021-02-05, 06:54
Medlem
Stonics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
När polisen undersökte SD/HDs tomt så frågade de grannen vem är mest ute på tomten?

- Det är Hanna hon gillar och gräva i rabatterna, blommor
- Stefan då, gräver han på tomten?
- Han gräver där Hanna pekar
Ja, just det. Hur kul var det i längden? H hunsar ju honom. Det är ju H som styr upp där hemma och rättar och korrigerar honom. Hur är hon själv där hemma som människa kan man nu undra? En gnällkärring?
Citera
2021-02-05, 06:56
Medlem
Stonics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag ser inte BP som perfekt jämfört med flertal andra möjligheter och tidpunkter att överfalla henne på en barnledig vecka.
Det är bara att ha koll på hennes skogsäventyr, joggingpass, rutiner.
Likt vilken mördare som helst utan mobil såsom han själv lämnade den några dar innan.

Det är en riskabel plats, de kan iakttas på väg dit och mördaren på väg därifrån. L verkar ju vara pratglad.
Sen ev högljutt gräl/diskussion, uttdraget skrik och nån som passerat gör det riskabelt i anslutning till bostadsområde.

Däremot vet givetvis mördaren om platsen, känner offret och det bär av dit under nån förevändning.
Den som går just dit i just det avseendet har således viss planering.

Det är dock utfört med brutalitet, i affekt.
Det förvånar något (ljud, stänkbild) och därför tror jag beslut togs snabbt och i sista minuten. Nåt sorts nu eller aldrig med resan som deadline. Han kanske tvekade på hanen helgen innan eller insåg hur dumt det var att ha hallå, hallå i luren.
Dagarna dess innan, när H korspostar medd på LWs wig till honom, är han ju rejält speedad.
Då vill han inte med till USA. Bollen låg hos honom sa exfrun.
Han bor i området! Han rör sig jämt i området.Om hans syns i området är ej anmärkningsvärt. Han är där ofta.Mordet är planerat sedan länge, men något hände ( mörk arg röst) och det skedde i affekt.Ja, han visste att bollen var hans.Det fick kosta vad det ville.Det grundar sig i dåligt mående. Lätt att förstå!
Senast redigerad av Stonic 2021-02-05 kl. 07:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in