Citat:
HD är knappast missnöjd av den enkla anledningen att L är ute ur leken. Det indikerar exakt allt från att ha försökt få henne försvinna i åratal efter att hon vaknat tiill det hon spontant säger i sms och chatt eller till chefen. Jag har sagt det innan och jag säger det igen (dvs min syn på detta): SD är en toffel. Den som egentligen styr och ställer i det äktenskapet är HD. Otaliga är vittnesmålen från både henne själv och andra att hon egentligen kände till otroheten i flera år, men då passade det henne att LW fanns till hands och tog hand om de behov hon inte själv mäktade med. Sen vaknar hon till liv igen och kräver att deras relation ska avslutas och att de ska ghosta LW i alla geocashingsammanhang. Nu när hon börjar bli lite mer pigg vill hon själv vara mer aktiv i geocashingen och då funkar det inte att LW är där. Så hon ska bort från geocashingen också. Hon till och med får JG på sin sida och får honom att springa hennes ärenden. Vad hon inte hade räknat med dock var att efter att hon dragit fram deras relation i ljuset våren 2017 så trodde hon att SD skulle sluta att träffa LW. Men han fortsatte att gå bakom ryggen på henne för han hade hittat en sötma i det som hon inte hade förutsett. Skilsmässan framstår som en manöver för att visa SD att hon menar allvar - skärpning gäller med andra ord. Själva flytten skedde kanske just för att bostaden intill blev ledig. Den passade hennes syften perfekt. utan den hade hon kanske inte ens flyttat ut? Den stackars fisken som verkar tycka om HD framstår som ett verktyg för att göra SD svartsjuk och att visa honom att hon kan gå vidare vilken dag som helst om han inte löser problemet med LW.
Men som frånskild har hon nu upptäckt att hon har alla fördelarna av att bo själv, men ändå ha SD i sitt liv. Hon behöver inte bo i samma hus och hon behöver inte vara gift. Många kvinnor gör den upptäckten efter en skilsmässa. Varannanveckolivet ger en frihet och självständighet åt många som de inte annars har haft i äktenskapet. Flickorna börjar bli stora och självständiga och hon kan göra precis vad hon vill med sin tid. Nu är det hon som både har kakan samtidigt som hon äter den.
Men som frånskild har hon nu upptäckt att hon har alla fördelarna av att bo själv, men ändå ha SD i sitt liv. Hon behöver inte bo i samma hus och hon behöver inte vara gift. Många kvinnor gör den upptäckten efter en skilsmässa. Varannanveckolivet ger en frihet och självständighet åt många som de inte annars har haft i äktenskapet. Flickorna börjar bli stora och självständiga och hon kan göra precis vad hon vill med sin tid. Nu är det hon som både har kakan samtidigt som hon äter den.
Inledningsvis har hon all rätt att vara förbannad - över tid ter det sig inte friskt på en fläck.
För att hon sonika vill ha tillbaka SD och kärnfamiljen.
Hon är kränkt, försmådd och når inte framgång med sina krav, sitt rapportsystem, sin monitorering, sina krav med full insyn i digital media.
Utåt sett vill hon verka som om rullar vidare, att hon fått sin make tillbaka.
Syndabocken och hatobjektet får all skuld. Hon blir en stalker som ständigt trakasserar, som är psykiskt sjuk och HD får naturligtvis stöd som offer.
Trots att det är hon som flyttar nära L och ser henne mer frekvent.
Hade det inte varit för L så hade hennes make kunnat leva som vanligt och bara älska henne.
Hon vet betydligt mer än hon ger sken av och försöker väcka SD via ny relation, separation och slutligen skilsmässa.
För exakt inget annat har hjälpt genom åren.
Jag tror inte hon fullt ut dominerar, han har sina egenheter och hon är inte på säker mark. Men hon vet precis hur undfallande och stödjande hon ska vara mot den rigida dåren.
De har ett rävspel sinsemellan.
JS är en bricka i spelet, ett medel mot målet och samtidigt nån hon trivs med. Ha stödjer, lyssnar, är förälskad, tröstar, han cachar och coachar. Det är sex, mys och allmänt trevligt.
Hon vill dock förenas med SD, det råder ingen tvekan. Hon har aldrig ens vacklat. SD börjar lulla tillbaks men hon har förtroendeproblematik och den här gången är det point of no return.
Ingen mer LW överhuvudtaget. Noll. Inte minsta promille.
Citat:
Helt enig.
HD önskade verkligen LW ut ur sitt liv och jag tror att SD såg till att uppfylla den önskan. Olika händelser har eldat på hatet och motivationen och till slut var hela situationen ohållbar för SD och han väljer den simplaste och fegaste lösningen av dem alla - att ta bort LW för gott.
En sån håller jag öppet kan ha nåt finger med i spelet, det är nämligen en roll som sådana kvinnor kan ha och som kan gå under radarn.
För att de bejakar en offerroll och omgivningen är omgående redo att känna empati.
Bakom triangeldramat och den utåtriktade, notoriskt otrogen mannen så finns en mycket försmådd och åsidosatt kvinna som är ursinnig.
Det ses i förhör om man inte missar meningarna.
.... Så jag fortsätter rynka på näsan i den här soppan av ryggdunkare, manipulatörer, omoget allierande och offerroller.
Det är mycket möjligt att SD inte klarade av att säga nej till LW och tar beslutet att det är enda lösningen att ta henne av daga. Han är rigid, fyrkantig och resultatinriktad. Helt utan nyanser.
"Det ska bli så bra nu"
Senast redigerad av develi 2021-02-04 kl. 22:09.
Senast redigerad av develi 2021-02-04 kl. 22:09.