2021-02-04, 20:10
Medlem
Stonics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pushlr
Jaa du, Hanna beter sig som ett barn som ligger i sängen och tjurar tills någon frågar vad som är fel.
Då hon svarar att hon önskar att viss person
Vore död. (numera död, enligt hennes önskan)
Stefan Davidsson lyssnade på sin.. fru?
Hanna är sjuk men sjukast är den som fullföljde hennes önskan.. Stefan mördade sannolikt den han egentligen älskade.
Hon är den bedragna frun.Tror inte man blir så lycklig av det.Självklart är livet grejt nu. För dem båda.
Citera
2021-02-04, 20:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pushlr
Jaa du, Hanna beter sig som ett barn som ligger i sängen och tjurar tills någon frågar vad som är fel.
Då hon svarar att hon önskar att viss person
Vore död. (numera död, enligt hennes önskan)
Stefan Davidsson lyssnade på sin.. fru?
Hanna är sjuk men sjukast är den som fullföljde hennes önskan.. Stefan mördade sannolikt den han egentligen älskade.

Jag kan också tänka mig att SD tycker att ha uppfyller HDs önskningar (som egentligen är hans egen).

HD har genom åren fått höra så många gånger att hon hatar Lena, att hon önskar henne död, så det har blivit för henne något helt normalt att säga så?

För SD har det alltså kommit till en punkt att han legaliserar sin egen önskan att döda Lena. Han gör det för att skydda HD. Är så han förklarar det också för HD? Han har gjort det för henne? Han stod inte ut med Lenas hot att avslöja allt (såra HD), försöka att ta honom ifrån henne och ständiga raderingar av hennes avloggningar (krig).

Så jag tror att SD kan rättfärdiga mordet i sitt huvud för att han gör det för H*annas skull.
Men jag tror inte att han har förmågan att älska eller känna empati.
Möjligen älskar han sina barn. Jag hoppas.
Citera
2021-02-04, 20:16
Medlem
Stonics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Helt i linje med SOAs uppfattning:
”Ett misstag” som en sammanfattning av flera års otrohet.
Alla kan väl göra ett sånt ”misstag”...
Det var ju ett misstag. Vad kunde L göra som inte frun kunde göra bättre? S uppskattar sin rejäla Mamma. Vad var L i jämförelse? Inget, absolut ingenting. Om hon inte låg med näsan i vädret näck.
Citera
2021-02-04, 20:20
Medlem
Stonics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag kan också tänka mig att SD tycker att ha uppfyller HDs önskningar (som egentligen är hans egen).

HD har genom åren fått höra så många gånger att hon hatar Lena, att hon önskar henne död, så det har blivit för henne något helt normalt att säga så?

För SD har det alltså kommit till en punkt att han legaliserar sin egen önskan att döda Lena. Han gör det för att skydda HD. Är så han förklarar det också för HD? Han har gjort det för henne? Han stod inte ut med Lenas hot att avslöja allt (såra HD), försöka att ta honom ifrån henne och ständiga raderingar av hennes avloggningar (krig).

Så jag tror att SD kan rättfärdiga mordet i sitt huvud för att han gör det för H*annas skull.
Vi kan snart enas. Trodde från start H krävt mordet från S så hon äntligen kunde tro på hans ord.S har nog mer än en gång bittert ångrat denna otrohetsaffär.
Senast redigerad av Stonic 2021-02-04 kl. 20:27.
Citera
2021-02-04, 20:33
Medlem
develis avatar
Citat:

Eg är hans egen önskan?
Hon är väl lika nöjd av slutresultatet som det ser ut efter mordet.
Lägger inte ett finger i kors för att varken leta el ringa likt honom och iväg på resa som hon ordagrant svarar jakande på är tänkt att vara reunion bortom LWs störande person.
Citat:
F: Ah. Liksom var det uttalat då att nu var det du å Stefan som skulle fortsätta å Lena skulle va ute ur bilden eller?
H:Ah.
F: Mm. Så det var det du levde efter?
H::Mm.
Citera
2021-02-04, 20:35
Medlem
Citat:

Det kan mycket väl vara så att han kan orden men förstår inte innebörden. Exempel på hur han känner på ordet kärlek är detsamma som han känner för sex. FUP:en bevisar hans "tillstånd" och hur hans relation till mamma ser ut. Är han jävligt smart men samtidigt lite.. förståndshandikappad?
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Helt i linje med SOAs uppfattning:
”Ett misstag” som en sammanfattning av flera års otrohet.
Alla kan väl göra ett sånt ”misstag”...

Ett litet misstag, med lite tjafs .
Ja, då vet vi.
Sånt kan absolut inte sluta i mord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Stopp.
Rent basic bak i tiden.
PPD är inte en manlig form av kontroll.
Mycket kan han beskyllas när H ska vara offer men föga detta.

H uppvisar tecken på en mycket allvarlig depression varav hon är suicidal.
Att hon är beroende av SD är inte konstigt, hon är snudd på kataton. Där han sätter henne där sitter hon när han kommer hem.
När en person går ner i eller upp ur depression är faran för suicid eftersom handlingskraft återkommer.

När det kommer till nyförlösta och små barn är det de domäner där kvinnor mördar, dvs infanticide och sen fortsättningsvis filicide.
Att hon inte knyter an, som han nämner, är med andra ord inte underligt.

Det kan vara tecken debut av bipolär typ 2 relaterat till den medicin hon äter - eftersom hon återinsjuknar efter några år i ny allvarlig depression och är återigen suicidal.

Det som dock är väldigt underligt med H är att hon, som återställd och åter i jobb, har en mycket skev förklaring år 2018 till det som hände.

Hon trivialiserar hans respons och jämför på en mycket skevt sätt att hon förstår att han ville döda henne och det nämns familj från FhL. Där ingår friska barn som föga kan jämföras med ordval som anhöriga kan uttrycka i vården om svårt sjuka.
Det är inte det samma som att önska att nån mördar dem.

Hon är alldeles för förstående och det är än mer absurt att hon är sjuksköterska med det resonemanget.

H är skev i resonemanget och personligen begriper jag inte varför det här ska slätas över och att allt åläggs honom.
Hon är skarp för övrigt och ingen amöba.
Hon har ett logiskt resonemang när han dundrar på mot barnen men faller till föga med bullshit som att han är en god pappa och att hon älskar honom.

Vore H en kuvad kvinna som inte tar sig ur hemmet vore det begripligt.
Hon är separarerad och har begärt skilsmässa och hon har ansvar för sitt eget beteende.
Hon daltar med skitstöveln.
Det är hon som är drivande till USA och det är hon som trots allt går bakom ryggen på SD när hon har Sillen.
För ATT hon vill ha SD tillbaka. Hon vill in i relationen och hon vill inte han ska sälja huset.

Får dela upp då det är massiv text och vitt skilda områden. Är åter senare, hej så länge.

Jag har sagt det innan och jag säger det igen (dvs min syn på detta): SD är en toffel. Den som egentligen styr och ställer i det äktenskapet är HD. Otaliga är vittnesmålen från både henne själv och andra att hon egentligen kände till otroheten i flera år, men då passade det henne att LW fanns till hands och tog hand om de behov hon inte själv mäktade med. Sen vaknar hon till liv igen och kräver att deras relation ska avslutas och att de ska ghosta LW i alla geocashingsammanhang. Nu när hon börjar bli lite mer pigg vill hon själv vara mer aktiv i geocashingen och då funkar det inte att LW är där. Så hon ska bort från geocashingen också. Hon till och med får JG på sin sida och får honom att springa hennes ärenden. Vad hon inte hade räknat med dock var att efter att hon dragit fram deras relation i ljuset våren 2017 så trodde hon att SD skulle sluta att träffa LW. Men han fortsatte att gå bakom ryggen på henne för han hade hittat en sötma i det som hon inte hade förutsett. Skilsmässan framstår som en manöver för att visa SD att hon menar allvar - skärpning gäller med andra ord. Själva flytten skedde kanske just för att bostaden intill blev ledig. Den passade hennes syften perfekt. Utan den hade hon kanske inte ens flyttat ut? Den stackars fisken som verkar tycka om HD framstår som ett verktyg för att göra SD svartsjuk och att visa honom att hon kan gå vidare vilken dag som helst om han inte löser problemet med LW.

Men som frånskild har hon nu upptäckt att hon har alla fördelarna av att bo själv, men ändå ha SD i sitt liv. Hon behöver inte bo i samma hus och hon behöver inte vara gift. Många kvinnor gör den upptäckten efter en skilsmässa. Varannanveckolivet ger en frihet och självständighet åt många som de inte annars har haft i äktenskapet. Flickorna börjar bli stora och självständiga och hon kan göra precis vad hon vill med sin tid. Nu är det hon som både har kakan samtidigt som hon äter den.

HD önskade verkligen LW ut ur sitt liv och jag tror att SD såg till att uppfylla den önskan. Olika händelser har eldat på hatet och motivationen och till slut var hela situationen ohållbar för SD och han väljer den simplaste och fegaste lösningen av dem alla - att ta bort LW för gott.
Senast redigerad av piastrone 2021-02-04 kl. 21:24.
Citera
2021-02-04, 20:42
Medlem
Citat:
Jäkligt intressant det sista du skrev. Lite bad standing över det hela.
Att resan är ett stresspåslag kan jag tycka mig se även ur aspekten deadline, mordet är som om det vore i sista minuten i kraftig affekt.
Som nåt vittne sa, det hade varit mer likt SD att stoppa henne i ett gruvhål nånstans med så stor kännedom om Örebro med omnejd.
Typ nåt sånt.
Med det inte sagt att han inte är mördare.

Tvärtom tänker jag angående mordplats. Han har valt den perfekta platsen. Om han skulle välja ett gruvhål så vet han att det skulle lämna alldeles för många digitala spår på vägen dit och sen tillbaka och i bilen. Bara att bestämma möte med LW och åka iväg kan skapa spår som han inte kan kontrollera, t.ex att hon säger till någon att hon ska iväg och casha med honom. Han vet att LW ofta spelar in så han kan inte riskera en "olycka" där han tappar kontrollen över hennes mobil. Den får inte gå förlorad tillsammans med hennes.
Citera
2021-02-04, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ingen aning men han placerar sig själv 80 meter från brottsplatsen genom cykel mot cykelbron enligt förhör och det är ”bara” han som runt kl 05:23 har koll på och möjligheter med:

Offrets namn.
Offrets adress.
Att offret inte är sammanboende med person som man kan stöta på vid intrång i bostaden.
Att offret inte har ett hemlarm som kräver kod för att stänga av/koppla på.
Offrets kod till ytterdörr.
Evtl inlogg i dator.
Vilken mejladress hon har.
Vilken leverantör av mejladress/domän.
Att den är återställningsadress för hennes andra mejladresser.
Att den är återställningsadress för de ”hemliga” Gmail-adresser LW har kommunicerat med SD med.
Att kodlåset väsnas mer än normalt då det är lite fel monterat av brottsoffret och bra om dörren lämnas på glänt för GM har också då kännedom om att ett barn bör sova på övervåningen.

Sen vem mer än än person boende i kvarteren där skulle uppehålla sig där sex timmar efter mordet kl 05:23 och inte vara på flykt långt därifrån om det var nån utsocknes ifrån?

Kan utredningen landa om någon varit i hennes dator 05:23 så är ovanstående punkter graverande för SD och ett indicium som är väldigt starkt då det rent logiskt talar för att i ett sådant scenario är han en av få som har all kunskap för att nå ända in i hennes mejlkorg.

Han bör ha varit vaken den tiden på morgonen då han skickar meddelande till LW mellan 05:30 och 06:00.

Slår man sedan ihop detta indicium (om det nu visar sig att inloggning skett i hennes dator och inte via synk) med hur statistiken ser ut för dödligt våld mot kvinnor.
Alltså att GM ska i runt 70 % av fallen ha eller ha haft en relation med offret och att någon blir ihjälslagen så på gatan eller avsides väg så är det också ytterst ovanligt. Kolla BRÅ statistik.
I de flesta fall sker våldet i eller i anslutning till kvinnliga brottsoffrets hem.
Bullerplanket kan anses som nära hemmet men är det inte SD som gjort detta så är det ett i princip ett helt unikt mord som inträffat.

Särskilt om man hittar spår att någon varit i hennes dator och mejl i hennes kök sex timmar efter mordet och dessutom sen via VPN loggat in i hennes Instagram senare efter mordet och högst troligt i hennes Geocaching-konto 7/10 2018 vid 10-tiden och även sökt i hennes Gmail och Google samma datum och fm samt vid ett tillfälle i november.

Endast den som har lika god kännedom om hennes bostad/koder/mejl enligt ovan har möjlighet att logga in i hennes mejl.
Få andra än SD hade möjlighet till att ha koll på hennes Google-inlogg.
Få andra hade en sån infekterad konflikt som SD hade med LW.

Inloggningen och sök 7/10 2018 göra även för att söka i hennes tidslinje 10-15/5, alltså Kristi Himmelsfärdshelgen 2018 då upprinnelsen till mordet är och själva mordet sker.

Vilken alternativ GM skulle ha behov av att söka på SD:s mejladress s*aabstefanspam@gmail.com samt hans fd hustrus Gmail efter mordet?

Han själv säger att polisen vill sätta dit honom. Han blir manipulerad i inledande förhör vad gäller cyklande och annat.

Hans försvarare menar att detta bara är en ”otrohetsaffär”. Då förekommer lite tjafs mellan parter. Helt naturligt. Inget annat.

Vad ska man tro?

Din uppställning borde Å använda i HR. Nu är det dags att de även gör nya undersökningar på Ls kläder. S skada på benet bör ha lämnat spår.

De har bevisen i utredningen, men saknar de intern kompetens?

Ls exman lämnade ju in ett tvillingkort för hennes mobil som förvarades hemma hos honom. Tittade dem på det ens? Har S hållhakar på snutpolarna?
Senast redigerad av Ulanna 2021-02-04 kl. 21:10.
Citera
2021-02-04, 21:05
Medlem
Stonics avatar
Citat:
Eg är hans egen önskan?
Hon är väl lika nöjd av slutresultatet som det ser ut efter mordet.
Lägger inte ett finger i kors för att varken leta el ringa likt honom och iväg på resa som hon ordagrant svarar jakande på är tänkt att vara reunion bortom LWs störande person.
Vet du varför? Allt är Grejt nu. För båda.
Citera
2021-02-04, 21:11
Medlem
Stonics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Tvärtom tänker jag angående mordplats. Han har valt den perfekta platsen. Om han skulle välja ett gruvhål så vet han att det skulle lämna alldeles för många digitala spår på vägen dit och sen tillbaka och i bilen. Bara att bestämma möte med LW och åka iväg kan skapa spår som han inte kan kontrollera, t.ex att hon säger till någon att hon ska iväg och casha med honom. Han vet att LW ofta spelar in så han kan inte riskera en "olycka" där han tappar kontrollen över hennes mobil. Den får inte gå förlorad tillsammans med hennes.
Den perfekta platsen. De har ju varit där förr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in