Citat:
Ursprungligen postat av
Makarov.24
Nej, ingenting räcker speciellt långt efter så lång tid. Dock tycker jag att alternativ ett borde kunna få de mest hårdnackade SE-tvivlare att ändå reagera. Naturligtvis kan det vara en okänd person men bör man inte tänka tanken att det kan vara SE? När det gäller alternativ två så behöver det inte innebära att han har alibi. Man kan spekulera i att han återvänt och hört allehanda saker osv. Jag står fast vid att det mesta är oklart.
Ja, personen som YN iakttar stämmer till stor del överens med vad vi vet att Stig hade på sig.
Men dels var detta ingalunda några unika kläder, det är väskan som sticker ut.
Att hänga upp en hel teori på denna väska är inte starkt. Det måste kompletteras med mycket mer.
Vidare så bör man även beakta signalementen från mordplatsen. Jämför du dessa med YN så framgår det att vi saknar keps. Vi har heller inte rätt ålder om vi ska tänka oss Stig.
Dvs. det finns stora skäl till tvivel..
Bortsett från denna väska så stämmer YN's iakttagelse rätt bra överens med mordplatsvittnena och således gör det ju troligt att det också är GM hon ser.
Gällande alternativ två så skrev jag "talat med Lisbeth" och att det i princip ger honom alibi.
Men ja, vissa uppgifter gick säkert att snappa upp något om han återkom, vissa uppgifter från media..
Problemet med dig och andra här är att ingen gjort ett seriöst jobb att kolla upp detta. Verkar finnas en rädsla för vad man ska finna...
Man nöjer sig med den goda berättelsen i boken för att raljera något...
Detta gäller även de som har andra GM som sina "favoriter"...
Man slåss för kung och fosterland för att har rätt i sitt utpekande av statsministermördare.
Det är därför du inte får så många som tillstår att YN's iakttagelse är rätt lik Stig...
Det är därför jag ingen av er kan tillstå att Stig (som GM) chansar när han ex prickar rätt i att Lisbeth anger ett signalement(som av allt som påstås är felaktigt om man ser SE som GM)!
Så det är lite till att kasta sten i glashus också...