Citat:
Ja, detta börjar bli riktigt roligt nu 
Jag har gått och väntat på att Ebbas ombud skulle begära in dessa dokument. Synd bara att de inte tar vägen via domstolen. Jag hade ju hoppats att vi skulle få läsa dem också, eller i alla fall delar av dem.
Binninge vägrar ju berätta om Esbjörns lägenhetsaffärer. Jag har svårt att se att domstolen inte tycker att det är relevant hur Esbjörn kan sälja lägenheter men inte hus, under rådande situation. Så det ska bli intressant att se vad som händer där. Nu har ju tingsrätten meddelat att de inte vidtar ytterligare åtgärder avseende aktbilaga 33, så Katrin kommer behöva komma in med en begäran om att Esbjörn skall föreläggas att inkomma med information och yttrande om det. Skall bli intressant att se hur hon går till väga där. Vem vet, hon kanske söker upp nya ägarna och ber dem vittna. "Ja men vi fick höra via bekanta att Esbjörn var i pengaknipa så då kontaktade vi honom och bad att få köpa lägenheten. Vi skrev under avtalet hemma hos honom i lägenheten, vid köksbordet. En kompis till mig som är mäklare hjälpte till med avtalet" Det hade ju varit en syn för gudarna

Jag har gått och väntat på att Ebbas ombud skulle begära in dessa dokument. Synd bara att de inte tar vägen via domstolen. Jag hade ju hoppats att vi skulle få läsa dem också, eller i alla fall delar av dem.
Binninge vägrar ju berätta om Esbjörns lägenhetsaffärer. Jag har svårt att se att domstolen inte tycker att det är relevant hur Esbjörn kan sälja lägenheter men inte hus, under rådande situation. Så det ska bli intressant att se vad som händer där. Nu har ju tingsrätten meddelat att de inte vidtar ytterligare åtgärder avseende aktbilaga 33, så Katrin kommer behöva komma in med en begäran om att Esbjörn skall föreläggas att inkomma med information och yttrande om det. Skall bli intressant att se hur hon går till väga där. Vem vet, hon kanske söker upp nya ägarna och ber dem vittna. "Ja men vi fick höra via bekanta att Esbjörn var i pengaknipa så då kontaktade vi honom och bad att få köpa lägenheten. Vi skrev under avtalet hemma hos honom i lägenheten, vid köksbordet. En kompis till mig som är mäklare hjälpte till med avtalet" Det hade ju varit en syn för gudarna

Utlåtandet är fyllt med fotnoter och hänvisningar till bilagan ”tidigare tester, tidigare utlåtande, hans tester, hans intervjuer” utlåtandet är bara ett utlåtande om bilagan lämnats in.
Binninge tappade just dessa 13 sidor av de 39 på väg till tingsrätten, dom fick bara in 26 sidor???
Den bilagan måste lämna in, både till tingsrätten och Ebba.
Hon frågar sen om uppgifter i utredningen som tingsrätten själv fick in(bostäder som avyttrats i närtid av Esbjörn själv och Esbjörn nya folkbokföring den 1/12) om vika bostäder och när de sålts?
Bakgrunden och hur beställningsuppdraget gjordes av Monica Pernroth för psykologutlåtande?
Inte begär in utan frågar om detaljer i utlåtandet.
Svaret är inte det viktiga, för tingsrätten är frågorna svaret.....
Minst en BR har sålts av Esbjörn och med egen full rättsverkan.
Esbjörn har själv folkbokfört sig i Uppsala redan innan 1 dec.
God man ansökan i Västerås gjordes av Binninge 5 dec.
Binninge ville rådgöra med god man om ”läkarutlåtandet” först.
Ansökts i Västerås efter flytten (av Binninge) inget beslut tas där & inget beslut finns heller.
39 sidor ”läkarutlåtande” fanns, tingsrätten fick 26 sidor psykologutlåtande.
Stormäklare Lüllmaas hustru i RO gav bakgrund & uppdrag åt Barry, men i sitt flicknamn.
De svaren har tingsrätten fått utan begäran, hon är ganska smart Katrin.