2021-02-04, 00:03
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ja, detta börjar bli riktigt roligt nu

Jag har gått och väntat på att Ebbas ombud skulle begära in dessa dokument. Synd bara att de inte tar vägen via domstolen. Jag hade ju hoppats att vi skulle få läsa dem också, eller i alla fall delar av dem.

Binninge vägrar ju berätta om Esbjörns lägenhetsaffärer. Jag har svårt att se att domstolen inte tycker att det är relevant hur Esbjörn kan sälja lägenheter men inte hus, under rådande situation. Så det ska bli intressant att se vad som händer där. Nu har ju tingsrätten meddelat att de inte vidtar ytterligare åtgärder avseende aktbilaga 33, så Katrin kommer behöva komma in med en begäran om att Esbjörn skall föreläggas att inkomma med information och yttrande om det. Skall bli intressant att se hur hon går till väga där. Vem vet, hon kanske söker upp nya ägarna och ber dem vittna. "Ja men vi fick höra via bekanta att Esbjörn var i pengaknipa så då kontaktade vi honom och bad att få köpa lägenheten. Vi skrev under avtalet hemma hos honom i lägenheten, vid köksbordet. En kompis till mig som är mäklare hjälpte till med avtalet" Det hade ju varit en syn för gudarna

Utlåtandet är fyllt med fotnoter och hänvisningar till bilagan ”tidigare tester, tidigare utlåtande, hans tester, hans intervjuer” utlåtandet är bara ett utlåtande om bilagan lämnats in.
Binninge tappade just dessa 13 sidor av de 39 på väg till tingsrätten, dom fick bara in 26 sidor???
Den bilagan måste lämna in, både till tingsrätten och Ebba.

Hon frågar sen om uppgifter i utredningen som tingsrätten själv fick in(bostäder som avyttrats i närtid av Esbjörn själv och Esbjörn nya folkbokföring den 1/12) om vika bostäder och när de sålts?
Bakgrunden och hur beställningsuppdraget gjordes av Monica Pernroth för psykologutlåtande?
Inte begär in utan frågar om detaljer i utlåtandet.
Svaret är inte det viktiga, för tingsrätten är frågorna svaret.....
Minst en BR har sålts av Esbjörn och med egen full rättsverkan.
Esbjörn har själv folkbokfört sig i Uppsala redan innan 1 dec.
God man ansökan i Västerås gjordes av Binninge 5 dec.
Binninge ville rådgöra med god man om ”läkarutlåtandet” först.
Ansökts i Västerås efter flytten (av Binninge) inget beslut tas där & inget beslut finns heller.
39 sidor ”läkarutlåtande” fanns, tingsrätten fick 26 sidor psykologutlåtande.
Stormäklare Lüllmaas hustru i RO gav bakgrund & uppdrag åt Barry, men i sitt flicknamn.

De svaren har tingsrätten fått utan begäran, hon är ganska smart Katrin.
2021-02-04, 00:16
Medlem
Passepartouts avatar
M@rg@ret@ M@jkgård, i intyget från psykologen står det om henne att "som idag fungerar i princip som närmast anhörig". Vad menas med "i princip"? Antingen är hon närmast anhörig eller inte.

Vem gav Monik@ P3rnr0th fullmakt att genomföra psykologutredningen? Hon står som "fullmaktsinnehavare", varför hon och inte Binninge?
2021-02-04, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Finns det någon information om att Säpo utreder hot från Matz mot Ebba? Eller är detta bara spekulation från Ebbas anhängare på Flashback?
Säpo informerar inte
Senast redigerad av Analias 2021-02-04 kl. 00:23.
2021-02-04, 00:27
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
M@rg@ret@ M@jkgård, i intyget från psykologen står det om henne att "som idag fungerar i princip som närmast anhörig". Vad menas med "i princip"? Antingen är hon närmast anhörig eller inte.

Vem gav Monik@ P3rnr0th fullmakt att genomföra psykologutredningen? Hon står som "fullmaktsinnehavare", varför hon och inte Binninge?

Batikdamen blir jag inte klok på. Hon verkar också ha en afghansk fosterson, med familj, numer i Sverige, och ett helt ”barnhem” som väl kostar en slant att driva:

http://5527e84f9f8e2-monicashome.se.sitebuilder.loopia.com/

Citat:
Jag heter Monica Pernroth-Lüllmaa och har en fosterson från Afghanistan sedan flera år tillbaka som heter Afta* H. Husse*n*. Numera är han gift med en kvinna från Pakistan och de bor i Sverige. Afta* berättade för mig om att han i ett telefonsamtal fått höra talas om en liten flicka som mist sina föräldrar och som for väldigt illa på gatorna i en storstad. Vi funderade om vi skulle kunna hjälpa henne på något sätt, och utan att för den skull ha bestämt oss för att starta något slags barnhem, bestämde vi att hon skulle få komma och bo i det hus, som min afghanske fostersons hustru, ägde och som nu stod tomt.
Nästa telefonsamtal, då vi fick bekräftat att flickan hade kommit, avslöjades att hon inte kommit ensam, utan att det nu även fanns en ung traumatiserad pojke där med henne. Hemmet startar således med två barn en pojke och en flicka (ca 8-12 år gamla). De har inga föräldrar och har starka traumatiska upplevelser bakom sig. Barnhemmet Monicas Home hade blivit till.

Citat:
Allt kostar naturligtvis pengar! Vi tar av våra sparpengar ännu så länge. I stort sett varje dag talar min son med dem på telefon och nätet.

Citat:
Hemma i Sverige behöver vi få in pengar till allt detta. Vi har kontaktat Lions Sävja, för att lyssna om de har några möjligheter att stödja oss.
Den 18 maj och under en vecka, säljer Monica tavlor på Missionskyrkan i Uppsala. TAVLOR TILL 1000! (Inga tavlor över 1000kr) Alla inkomster går oavkortat till Monicas Home.

Och hon verkar bli Esbjörns gode man nu då kanske, om Binninge får som han vill. Man blir ju lite skeptisk till såna som upprättar egna barnhem, hänger med pedofiler och bokar sinnesundersökningar åt bekanta med tillgångar. Men det är väl bara jag som är konstig...
Senast redigerad av JymdKjam 2021-02-04 kl. 00:41.
2021-02-04, 00:33
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Huset var inte ute på annons, det var Ebba som uppsökte honom för att sen skriva kontrakt på bordsduk.
Hon borde väl vara medveten om att 81-åringar kan vara dementa, så som hon inom poltiken låtsats kämpa för de äldre.
Och Esbjörn ska väl inte behöva ta ansvar för HENNEs barn, han har väl sina egna att tänka på.
Lågt av henne att dra "baaarn"kortet.
Att hon är så desperat (och ohederlig) beror ju också på att fadern bor inte långt därifrån.
Därav varför hon är så rabiat att ha just DET huset, trots att den inte ens varit ute för färsäljning, och säljaren därför inte vill sälja längre 24 h efter en plötslig uppvaktning och övertalning.
"Öppet köp" gäller ju tom för en Tesla, varför skulle inte Esbjörn kunna få häva köpet om han inte minns nåt av den och hans anhöriga (arvingarna) inte fick säga sitt innan det ödestigna avtalet.

Esbjörn är inte dement. Det borde du veta!

Esbjörn ska ta ansvar för de avtal han ingått! Eller hur!?

Lågt av Esbjörn att sprida en massa lögner i kvällpressen istället för att stå för vad han har sagt och gjort. Och jävligt lågt att polisanmäla Ebba för något han gav henne lov att göra och var på plats när hon gjorde, glad i hågen. Och riktigt jävla lågt att låta henne betala för allting i samband med överlåtelsen och sedan dessutom lägga rabarber på hela handpenningen och sen inte höra av sig, svara på telefon eller komma på bokade möten.

Öppet köp? Ja du, det får du inte fråga Ebba om, eller mig, för det är inte hon som skrivit svensk lagstiftning. Faktum är att lagen tvingar henne att göra som hon gjort, eftersom Esbjörn vägrar kommunicera med henne. Lagen förpliktigar henne att ansöka om lagfart t.ex. Hon begår ett brott om hon inte gör det.

Varför är Esbjörn så rabiat? Varför ska han prompt ha tillbaka huset? Varför kan han inte bara släppa det nu när han har sålt det och tagit handpenningen och vägrar lämna tillbaka den eller kommunicera med Ebba. Svara på det istället du!
2021-02-04, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Batikdamen blir jag inte klok på. Hon verkar också ha en afghansk fosterson, med familj, numer i Sverige, och ett helt ”barnhem” som väl kostar en slant att driva:

Och hon verkar bli Esbjörns gode man nu då kanske, om Binninge får som han vill. Man blir ju lite skeptisk till såna som upprättar egna barnhem, hänger med pedofiler och bokar sinnesundersökningar åt bekanta med tillgångar. Men det är väl bara jag som är konstig...

Inte nog med det hon har gömt flyktingar
och kurirer.Vad för”kurirer”?
Nu får nog Säpo ta sig en titt på Majkgårds ställen
http://www.swelawtrade.se/media.html#
2021-02-04, 00:49
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Var fick han den summan ifrån då? Läste han den ur kaffesumpen?

Inom häleri anses det misstänkt om priset är orimligt.

Låter orimligt att han går runt med en summa i huvudet, utan att ens ha haft planer att sälja.
3.9 miljoner för en sjötomt låter son nåt från 80-talet, där han ännu befinner sig med sin demens m.a.o.
Och just 3.9 miljoner låter ju mer som efter en förhandling, varför sa han inte 4 miljoner liksom.

Det är ju irrelevant vart han fick det ifrån. Det är fritt att sälja för vilken summa man vill.
2021-02-04, 00:49
Medlem
trngws avatar
Citat:

Du, det där du skriver på slutet, det var precis min tanke också när jag läste det i början.

Så, ifrån sverige startade hon ett barnhem i pakistan. I maj 2015 startade dom och i oktober 2016 verkar barnen ha glömts bort fullständigt.

Ja, man blir på riktigt fundersam till vad den kvinnan pysslar med, och varför sitter hon i styrelsen för Rättssäkerhetsorganisationen? Vilka dömda sexbrottslingar skyddar hon?

Jag bara undrar.
2021-02-04, 00:51
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Bara för att Esbjörn är oinsatt i priser innebär inte att affären per automatik skall ogiltigförklaras. Han får väl skylla sig själv då helt enkelt.

Har han psykiska problem som demens exempelvis, så är det ju något helt annat.

Men ren okunskap eller dumhet är ju inte en giltig orsak att ogiltigförklara en överenskommelse/affär.
2021-02-04, 00:52
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
Inte nog med det hon har gömt flyktingar
och kurirer.Vad för”kurirer”?
Nu får nog Säpo ta sig en titt på Majkgårds ställen
http://www.swelawtrade.se/media.html#

Alltså, vad är det här för soppa?! Majkan gömmer papperslösa nu också? Det är som manus till ett hel miniserie på Netflix ”Johan Exotic”...

Popcorn-index lär slå nya rekord!
Senast redigerad av JymdKjam 2021-02-04 kl. 01:00.
2021-02-04, 01:09
Medlem
Citat:
Alltså, vad är det här för soppa?! Majkan gömmer papperslösa nu också? Det är som manus till ett hel miniserie på Netflix ”Johan Exotic”...

Popcorn-index lär slå nya rekord!
Så har Majkgård haft en liknande tvist i Dalarna
https://www.dt.se/artikel/huvudforhandling-drojer-om-morhagentvist

Vid närmare titt så bor dottern på adressen i Uppsala och Margaretha Majkgård har tel till gården i Dalarna

https://www.hitta.se/margareta+majkg%C3%A5rd/uppsala/person/hdTj2XvvvO
2021-02-04, 01:11
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Utlåtandet är fyllt med fotnoter och hänvisningar till bilagan ”tidigare tester, tidigare utlåtande, hans tester, hans intervjuer” utlåtandet är bara ett utlåtande om bilagan lämnats in.
Binninge tappade just dessa 13 sidor av de 39 på väg till tingsrätten, dom fick bara in 26 sidor???
Den bilagan måste lämna in, både till tingsrätten och Ebba.

Hon frågar sen om uppgifter i utredningen som tingsrätten själv fick in(bostäder som avyttrats i närtid av Esbjörn själv och Esbjörn nya folkbokföring den 1/12) om vika bostäder och när de sålts?
Bakgrunden och hur beställningsuppdraget gjordes av Monica Pernroth för psykologutlåtande?
Inte begär in utan frågar om detaljer i utlåtandet.
Svaret är inte det viktiga, för tingsrätten är frågorna svaret.....
Minst en BR har sålts av Esbjörn och med egen full rättsverkan.
Esbjörn har själv folkbokfört sig i Uppsala redan innan 1 dec.
God man ansökan i Västerås gjordes av Binninge 5 dec.
Binninge ville rådgöra med god man om ”läkarutlåtandet” först.
Ansökts i Västerås efter flytten (av Binninge) inget beslut tas där & inget beslut finns heller.
39 sidor ”läkarutlåtande” fanns, tingsrätten fick 26 sidor psykologutlåtande.
Stormäklare Lüllmaas hustru i RO gav bakgrund & uppdrag åt Barry, men i sitt flicknamn.

De svaren har tingsrätten fått utan begäran, hon är ganska smart Katrin.

Ja, juristerna på Tingsrätten i Uppsala måste ha enormt roliga kafferaster dessa dagar, den som ändå fick sitta och lyssna in på dem någon dag

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in