2021-02-03, 22:35
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Snälla Ebba, släppa den tuffa attityden. Du har väl inte rätt att se andras journaler och läkarintyg. Vad är nästa steg? Ska du in i hans DNA också? Varför inte mäta skallen på honom också som man gjorde på samerna.
Räcker det inte med att vi har förlorat så mycket kulturhistoria med de tusentals gamlingar som dött av corona.

Vad är din medmänsklighet påväg.
Gör inte bort dig.

Du tänker att folk ska få ljuga lite hur de känner för om påhittade sjukdomstillstånd och på så sätt kunna ändra avtal och affrer utan att någon får syna bluffen?
2021-02-03, 22:38
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Finns ingen falskare än Ebba Bush Thoor

Lyssna hur hon försöker spela på kortet "osäkerhet, för vart dom två små Baaarnen ska bo nånstans annars" för att dra sympatier från åhörarna (vid 00. 58)
- Är hon hemlös annars eller vad?

Och vid 2.22

Ebba: "-Vi har setts på plats i huset efteråt ... "..-och jag har VIDLAGT MIG om att det ska KÄNNAS BRA, även EFTER försäljningen"

Så säger bara en som vet med sig att hon ÖVERTALAT gubbskrutten till nåt han (ev) inte vill

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/x3OPPQ/ebba-busch-slar-tillbaka-om-pastadda-underpriset-marknadsmassigt

Ja, hon är faktiskt per definition hemlös. Socialstyrelsens egen definition.

För övrig säger hon inte vidlagt, utan vinnlagt. Det heter så, man vinnläger sig om något.
2021-02-03, 22:39
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Finns det någon information om att Säpo utreder hot från Matz mot Ebba? Eller är detta bara spekulation från Ebbas anhängare på Flashback?

Javisst, det står på Säpos egen hemsida där de informerar om alla utredningar de vidtar. Offentlighetsprincipen, du vet ...

Sen får du lära dig att citera korrekt ...
2021-02-03, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Vilken jävla soppa. Problemen hopar sig för KD.

Det är det som är politik. I skarpt läge är det som sker reducerat till, att handla om övriga politikers tillgång till köttgrytorna. Genom en påhängsmotor som Ebba Busch har de försörjning. Rabblandet i tungor om äldre och svaga har väckt min ilska. Käringen vet inte vad hon talar om. Att hon ens har mage att nämna ordet äldre, tar jag personligt.

Det jag föraktar är de politiker som tolererar, vad som helst, för att de själva tjänar på det deras ledare håller på med.

Det är nu KD måste ta ställning till om de ens är kristna, om de har en ideologi och partiprogram, eller om det bara handlar om vem som ska ha jobb, om vem som ska ha arvoden, om vem som ska sitta i nämnd, eller om vem som ska få en riksdagsplats, och om vem som ska belönas med att slippa skiten här hemma, och få åka till Bryssel, etc. etc.etc,
2021-02-03, 22:44
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
Du påstår det om och om igen. Länka och kom med ett datum. Jag ser bara artiklar om huset och de är från hösten. Bilden är troligt tagen november 2020. Överbevisa mig tack.

Från idag:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bnLVEe/ebba-busch-kraver-att-fa-se-psykologiska-utredningar

19 januari:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/x3OPPQ/ebba-busch-slar-tillbaka-om-pastadda-underpriset-marknadsmassigt

Okänt datum då artikeln är låst:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jBO4V0/varderingsinstitut-kopplas-in-i-ebba-buschs-hustvist

Okänt datum då artikeln är låst:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vAlbMX/ebba-busch-stammer-esbjorn-81--ger-sin-bild-av-tvisten
2021-02-03, 22:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Du tänker att folk ska få ljuga lite hur de känner för om påhittade sjukdomstillstånd och på så sätt kunna ändra avtal och affrer utan att någon får syna bluffen?

Eller hur. Hade gubben varit så väck att ogiltigförklaring av avtal ska komma på tal så hade väl diverse anhöriga eller inblandade sett till att de tog över förvaltningen av egendomen.

Affärsmässiga avtal ska hållas och känslor ska inte vägas in.
2021-02-03, 22:48
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Finns ingen falskare än Ebba Bush Thoor

Lyssna hur hon försöker spela på kortet "osäkerhet, för vart hennes två små Baaarn ska bo nånstans annars" för att dra sympatier från åhörarna (vid 00. 58)
- Är hon hemlös annars eller vad?

Och vid 2.22

Ebba: "-Vi har setts på plats i huset efteråt ... "..-och jag har VIDLAGT MIG om att det ska KÄNNAS BRA, även EFTER försäljningen"

Så säger bara en som vet med sig att hon ÖVERTALAT gubbskrutten till nåt han (ev) inte vill

Ja hon är hemlös och bor någonstans temporärt antar jag. Precis som hon gjort sedan skilsmässan.

Hemlös är dock inte samma sak som bostadslös.

Häng med i svängarna, det är bara elvatusen inlägg i tråden :-)
2021-02-03, 22:51
Medlem
Ebba har fått tunnelseende. Hon ser inte att hon är ute på tunn is. Eller vet hon vet det men skiter i det. Delar av partiledningen råder henne att komma tillbaka till fast mark men det skiter hon i. Oavsett om hon fått rätt i sak kommer hon förlora. Och för partiet och väljarna visar hon sitt rätta ansikte. En festprisse som gillar sus och dus och göra bra fastighetsaffärer oavsett hur de går till. Är detta en kristen demokrat? Alf kom tillbaka.
2021-02-03, 22:52
Medlem
fnirps avatar
[quote=nantale|74551317]
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
Finns det någon information om att Säpo utreder hot från Matz mot Ebba? Eller är detta bara spekulation från Ebbas anhängare på Flashback?

Säpo berättar aldrig sånt för allmänheten.

Det var bara en reflektion över felaktigheten med polisen. Att det inte är polisen som blandas in vid en hotbild mot Ebba, utan Säpo.

Om Ebba känner sig hotad, vänder hon sig till Säpo, det är ett faktum. Huruvida hon kände sig hotad på det viset av Matz, vet vi inte.
2021-02-03, 22:59
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är det som är politik. I skarpt läge är det som sker reducerat till, att handla om övriga politikers tillgång till köttgrytorna. Genom en påhängsmotor som Ebba Busch har de försörjning. Rabblandet i tungor om äldre och svaga har väckt min ilska. Käringen vet inte vad hon talar om. Att hon ens har mage att nämna ordet äldre, tar jag personligt.

Det jag föraktar är de politiker som tolererar, vad som helst, för att de själva tjänar på det deras ledare håller på med.

Det är nu KD måste ta ställning till om de ens är kristna, om de har en ideologi och partiprogram, eller om det bara handlar om vem som ska ha jobb, om vem som ska ha arvoden, om vem som ska sitta i nämnd, eller om vem som ska få en riksdagsplats, och om vem som ska belönas med att slippa skiten här hemma, och få åka till Bryssel, etc. etc.etc,

Makt korrumperar och efter några år i maktens korridorer, har nog de flesta riksdagsledamöter tappat kontakten med verkligheten. Man ser till att först och främst säkra sin position och framtida karriär, framför partiets bästa och absolut framför Sveriges bästa.
2021-02-03, 22:59
Medlem
StigHelmutts avatar

Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ja, hon är faktiskt per definition hemlös. Socialstyrelsens egen definition.

För övrig säger hon inte vidlagt, utan vinnlagt. Det heter så, man vinnläger sig om något.

Whatever

Du missade poängen: varför blandar hon in sina SmÅ BaaRN i hurvida affären uppgjordes sjysst eller ej? (förutom för att hon är politiker då...)
Esbjörn blandar inte in sina tomater som behöver vattnas.

Samt: varför ska man VINNLÄGGA sig om att Esbjörn "fortfarande" var nöjd med affären, ifall man inte misstänker att han inte var det? mao medveten om att hon blåst honom
2021-02-03, 23:02
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
Ebba har fått tunnelseende. Hon ser inte att hon är ute på tunn is. Eller vet hon vet det men skiter i det. Delar av partiledningen råder henne att komma tillbaka till fast mark men det skiter hon i. Oavsett om hon fått rätt i sak kommer hon förlora. Och för partiet och väljarna visar hon sitt rätta ansikte. En festprisse som gillar sus och dus och göra bra fastighetsaffärer oavsett hur de går till. Är detta en kristen demokrat? Alf kom tillbaka.

Tre partier som är ute på hal is är L, KD och MP med ett nytt språkrör som ser ut som en byråkrat. Nu har det två språkrör utan lyskraft. Ebba sabbar genom att bråka med en äldre man och Sabuni som inte verkar ha partiet med sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in