2020-12-07, 17:40
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Det märkliga ombudet har (enligt senaste Expressenartikeln) anfört att EB köpt till underpris. Jag har för mig att han t.o.m. ansåg att det var fråga om "ocker". Han kan inte vara riktigt klok.
Jag gissar att Binninge lurat i Esbjörn att det här kommer att gå bra, att de lätt kommer att vinna målet. Och för att göra det hela lite mer trovärdigt slår han i 81-åringen att hon har begått ocker, men att han ska hjälpa Esbjörn med det. Binninge har nog inte talat om för Esbjörn att de inte kan förvänta sig någon framgång juridiskt. Binninge har nog inte heller berättat vad det här kan kosta Esbjörn. Dels Binninges arvode, dels Ebba Busch rättegångskostnader. Jag hoppas det inte slutar med att Esbjörn tvingas fastigheten ändå för att få råd med alla rättegångskostnader.
2020-12-07, 17:47
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Har inte sett någon av de andra som nämner 7 - 10 miljoner. Påhitteri!
Bara för att nämna en. "Minst det dubbla" av 3,9 miljoner är 7,8 miljoner. Någon har insinuerat att fastigheten skulle vara värd tio miljoner. Folk tror på fullt allvar att fastigheten är värd 7-10 miljoner och verkar inte förstå att huset är i behov av omfattande renovering.
"Det är läget man betalar för och det kostar minst det dubbla mot vad Ebba gav. Jag hade gärna varit med och budat till ett sådant underpris men ingen annan fick ju chansen eftersom Ebba inte ville blanda in mäklare."

(FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81
2020-12-07, 17:51
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clyo
I detta fall var det av vikt om det var en byggnad eller fastighet som skribenten avsåg.
”Väderstrecket blir nordost” om det är byggnaden på fastigheten Uppsala Marielund 7:1 som är utgångspunkt. Om det är fastigheten Uppsala Marielund 7:1 som avses blir ”väderstrecket sydost”. En viss betydelse har detta nu när du själv bedömer en fastighets attraktivitet utifrån väderstreck.

Om man nu vill ha en sjötomt så är väl läget mot sjön avgörande och du har rätt det är sydost inte öst, fel av mig
2020-12-07, 17:53
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Bara för att nämna en. "Minst det dubbla" av 3,9 miljoner är 7,8 miljoner. Någon har insinuerat att fastigheten skulle vara värd tio miljoner. Folk tror på fullt allvar att fastigheten är värd 7-10 miljoner och verkar inte förstå att huset är i behov av omfattande renovering.
"Det är läget man betalar för och det kostar minst det dubbla mot vad Ebba gav. Jag hade gärna varit med och budat till ett sådant underpris men ingen annan fick ju chansen eftersom Ebba inte ville blanda in mäklare."

Nu var det ju inte EB utan Esb som inte ville blanda in mäklare, detta är avhandlat förut
2020-12-07, 17:59
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
En gård är en lantbruksfastighet med ekonomibyggnader som ju helst har utnyttjats i någon sorts bondeverksamhet.

Detta är ett ödehus i skogen:

Tilläggas kan att det är klassat som sommarfastighet vid senaste inventeringen (då fans inte Esb att nå) och inget är gjort på huset sen dess, bara förfall.
2020-12-07, 18:07
Avslutad
Citat:

Nej, inte 10 miljoner, men åtminstone 5.5 miljoner.
Att EBT försökt blåsa Esbjörn det behöver man inte ens ta upp till diskussion, det vet alla förutom EBTs Armada vilka med näbbar och klor försöker begrava detta faktum!
2020-12-07, 18:23
Medlem
Citat:
Att tjata sig till något är för mig att hon bearbetat Esbjörn flera månader och han har sagt nej, nej, nej och åter nej hela tiden, ända tills han inte orkar mer och skriver på avtalet. Anser du att det gått till så? Jag får uppfattningen att de varit överens under sommaren att han vill sälja. Ebba har t.ex. gjort en besiktning av huset och det gör man knappast mot ägarens vilja och om inte ambitionen är att sälja. Att hon har tjatat tills han inte kunde säga nej längre verkar vara en efterhandskonstruktion.

Juridiskt: Rätt
Moraliskt: Fel
2020-12-07, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Om man nu vill ha en sjötomt så är väl läget mot sjön avgörande och du har rätt det är sydost inte öst, fel av mig
Helt klart finns det A- och B-lägen i ett område.
2020-12-07, 18:38
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clyo
I detta fall var det av vikt om det var en byggnad eller fastighet som skribenten avsåg.
”Väderstrecket blir nordost” om det är byggnaden på fastigheten Uppsala Marielund 7:1 som är utgångspunkt. Om det är fastigheten Uppsala Marielund 7:1 som avses blir ”väderstrecket sydost”. En viss betydelse har detta nu när du själv bedömer en fastighets attraktivitet utifrån väderstreck.
Jag uppfattade att sjön låg i nordost, fel av mig.
Tycker att den ligger i Öst-Sydost.
https://kartor.eniro.se/?c=59.839620,17.872455&z=19&l=aerial&q=%22marielun d%20uppsala%22;geo&som=0:%27se_realestate:MARIELUN D:7:1%20(1):0380:UPPSALA%27
2020-12-07, 18:46
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
https://kartor.eniro.se/?c=59.839620,17.872455&z=19&l=aerial&q=%22marielun d%20uppsala%22;geo&som=0:%27se_realestate:MARIELUN D:7:1%20(1):0380:UPPSALA%27

Jag såg fel jag med helt rätt sydost, men är det vid inlopp eller utloppet?
Inte bästa läget men ändå en möjlighet att ha båt o brygga (om man nu gör en riktig sanering av vegetationen)

Tomten börjar till vänster om den vita båten och går ca 20 m till vänster.
https://www.imageupload.net/image/20...4907-min.I8i2Q
2020-12-07, 18:52
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Jag såg fel jag med helt rätt sydost, men är det vid inlopp eller utloppet?
Inte bästa läget men ändå en möjlighet att ha båt o brygga (om man nu gör en riktig sanering av vegetationen)

Tomten börjar till vänster om den vita båten och går ca 20 m till vänster.
https://www.imageupload.net/image/20...4907-min.I8i2Q
Blev något fel med din länk.
2020-12-07, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Håller med om att det är Ostsydost eller mer exakt 112,4936 grader.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in