2021-02-03, 10:44
Medlem
TestoCypionates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charmenkarmen007
Som sagt i USA så tar många dagligen så jag antar att du förstår att en gång i veckan är på tok för lite, skulle kört EOD... och där fick du även svar på din andra fråga... :-)
Är det verkligen så många som tar dagligen i USA ? Med Testo Enanthate eller Cypionate finns det väl ingen större anledning att ta oftare än 2 gånger per vecka Skulle man ta dagligen hade man ju blivit galet trött på stickandet
Citera
2021-02-03, 14:44
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Todo666
Ta blod prov
Män med högt shbg mår oftast bäst av stora veckliga doser, medan män med lågt shbg oftast får bättre resultat med mindre täta injektioner

Finns det något på nätet om detta?
Jag kunde inte hitta något.

Vet du var gränsen går för lågt och högt SHBG?
Citera
2021-02-03, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TestoCypionate
Är det verkligen så många som tar dagligen i USA ? Med Testo Enanthate eller Cypionate finns det väl ingen större anledning att ta oftare än 2 gånger per vecka Skulle man ta dagligen hade man ju blivit galet trött på stickandet

Ja snacka om nåldynor... En sak är säkert och det är att var 7e dag är det inte många som tar längre...
Citera
2021-02-03, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
"som jag förstått så stänger inte kroppen ner egenproduktionen helt på gel eftersom den har så kort halveringstid?"

Är det någon enskild individ som har sagt det, eller har du sett några trovärdiga bevis för att det verkligen är så?

Det var bara något jag läste långt tillbaka i denna tråd. Det är absolut ingen fakta jag presenterar. Därav frågetecknet.
Jag har dålig koll överlag på just gel.
Citera
2021-02-03, 20:39
Medlem
Citat:
Hej och tack för ditt svar.

Har försökt hitta vart jag kan tappa mig på blod har tyvärr ingen aning vart jag kan göra det, tips? du får gärna skicka PM.

Ja om jag fortsätter med Sustanon så lär det bli typ 0,20-0,25 ml var 4-5e dag...
närmaste blodcentral. bli blodgivare ,nämn inte att du kör egenkomponerat trt.
Citera
2021-02-03, 21:00
Medlem
Citat:
Får börja med att tacka för ditt svar.

Jag vill på inget sätt säga att du har fel eller kritisera dig jag försöker bara lära mig och andra som går på TRT.

Som säkert många vet så har man kommit milsvida längre med TRT i USA och när jag läser på de olika forumen så säger de att stabilitet är A och O så när de tar enanthate eller cypionate så är det många som tar dagliga doser men minst EOD för att hålla en jämn nivå på testot i kroppen så att det inte "hoppar" upp och ner.
När det kommer till Sustanon så läser jag att de som kör på det så är det typ 140mg till 150mg de ligger på i veckan och (nu är jag lite osäker om jag krånglar in mig i orden här:-)) så är halveringstiden de korta estraderna 4 max 5 dagar så om du tar en gång i veckan dvs var 7e dag så får du ingen stabilitet på ditt testosteron för hela tanken är att vad du än väljer som TRT så skall det vara stabilt.
Om jag fortsätter med Sustanon så kommer jag dock gå ner till typ 75mg/v för det kan vara det som JAG behöver, men Nisse bör ligga på 200mg/v för vi alla är så olika.

Vet inte om du har någon input på ovan men som jag sa jag är här för att lära mig.

Ha en fin dag

Jag har ingen direkt input på det du skriver. Jag har själv mest hört om microdosing med propionate, som är en endagsester.
Har själv ingen personlig erfarenhet, utan är i "forskningsfasen" innan jag själv eventuellt kliver på. Och jag är väl medveten om att stabila nivåer är A och O, vilket många verkar uppnå med test E och C e5d.

Detta med TRT verkar ju vara lite individuellt, men jag tycker det låter väldigt vettigt att sänka dosen, med tanke på dina värden.

Jag har mitt videomöte med Rewell imorgon där det ska beslutas om jag får börja TRT eller inte. Det tråkiga är att varken Nebido eller gel känns särskilt lockande, och det är det enda dom erbjuder. Därför funderar jag starkt på egen TRT...

Ha det fint och lycka till med justeringarna
Citera
2021-02-03, 21:09
Medlem
Citat:

Jag undrar också, eftersom jag har lågt SHBG
Senast redigerad av FlubberBlubber 2021-02-03 kl. 21:11.
Citera
2021-02-03, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cobrakai80
Jag har ingen direkt input på det du skriver. Jag har själv mest hört om microdosing med propionate, som är en endagsester.
Har själv ingen personlig erfarenhet, utan är i "forskningsfasen" innan jag själv eventuellt kliver på. Och jag är väl medveten om att stabila nivåer är A och O, vilket många verkar uppnå med test E och C e5d.

Detta med TRT verkar ju vara lite individuellt, men jag tycker det låter väldigt vettigt att sänka dosen, med tanke på dina värden.

Jag har mitt videomöte med Rewell imorgon där det ska beslutas om jag får börja TRT eller inte. Det tråkiga är att varken Nebido eller gel känns särskilt lockande, och det är det enda dom erbjuder. Därför funderar jag starkt på egen TRT...

Jag har kört på propionat varje dag i ca 1 år nu, och för mig är måendet mycket mycket bättre än på gel och Nebido
Citera
2021-02-03, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cobrakai80

Varför inte Nebido? En gratis spruta varannan månad och må som en prins, vad är det att inte gilla?
Citera
2021-02-03, 22:02
Medlem
1) Ni som går genom rewell, vad har ni för intervall på injektion av Nebido?

2) har ni testat något annat intervall?

3) är ni nöjda med det intervall ni har?
Citera
2021-02-03, 22:11
Medlem
Om någon kör testo GEL i tråden, eller har gjort. Hör gärna av er via PM. Har några frågor
Citera
2021-02-03, 22:29
Medlem
Citat:

Absolut sök på low shbg trt protokoll te.x
Det var någon som skrev att referens
19.3 - 76.4 nmols/L shbg.

Med Trt så sjunker shbg speciellt med stora doser te.x som 4ml Nebido. Så har man redan lågt shbg som mig , innan hade jag 29mmol 1 år senare är den nere på 20. Så täta injektioner så möjligt kommer oftast vara bäst.
Shbg binder ju testosteronet. Så vi med lågt tar upp det snabbare och förbrukar det snabbare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in