Citat:
Ursprungligen postat av
Forbjudenmark
Jag lider med dig ! Kan inte ha varit allt för rolig period i livet. Hur länge mådde du dåligt före du blev behandlad?
Själv kan jag inte ens minnas när jag började må så här. Har sökt hjälp på vc utan att få hjälp i flera år. De va först nu när de börjat en ny AT läkare på min vc som hon tog testoprover och jag fick veta om detta
En helt störd period av mit liv.
Är glad att jag har kvar min fru och mina barn hemma.
Ibland va jag tvungen att stanna påväg till jobbet och sova. Bara nån mil ifrån och kunde sova i 3-4h innan jag fortsatte. Kl 13.00 varje dag kändes det som att klockan va 20.00 och man hade jobbat över. Totalt slut alltid, träning va inte ens på tal, blev fet som fan också!
Minst 1år käkade jag höga doser venlaflaxine och nåt mera ,väldigt hög dos! Hjälpte inte ett skit, snarare bedöva hela hjärnan till att bli en walking dead istället för en vanlig zoombie.
Ja listan kan göras otrevligt lång....
Förslaget om testobrist tog jag upp själv med läkaren och vips så blev mit liv 1000% bättre!
Dock en liten jobbig period innan då han misstänkte hypofys tumör då mitt LH va i princip helt nollat.
Men hjärn röntgen visade inget så sen va det bara att knalla till apoteket och hämta ut.
Efter bara två injekt va man som en ny människa!
Men efter tag blev det berg och dalbana så kör mitt egna race nu och mår mycket bättre på jämna nivåer.
Mitt liv mitt beslut men tar prover emellanåt och checkar läget.
Rekar ingen att frångå ordinarie nebido behandling men för mig va det tvunget och jag kommer förhoppningsvis inte ångra det.
Lever hellre jävligt bra i 35år till än lite halvbra i 45år.
Dvs blir jag 70 bast så e jag nöjd
Men man lär väl inte orka trycka så mycket sen när man blir äldre och då får man helt enkelt nöja sig med nebidon om nu inte dom hittar på nåt som är lite bättre.