2015-01-15, 23:39
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aKAY
"Anti ageing" handlar om tillväxthormon och det är redan här. Kommer inte att bli någon stor boom på det i Sverige pga den förvrängda bild allmänheten har om hormonbehandlingsprogram.

/aKAY

Tillväxthormon kommer aldrig bli aktuellt i Sverige för användning i anti aging syfte. Det krävs särskilt behörighet för att kunna skriva ut det på recept, som dessutom kräver särskilt receptpapper. Det är således meningslöst att besöka läkare som bedriver praktik i egen regi såvida läkaren inte praktiserar medicin inom aktuellt område där tillväxthornon kan vara en medicin som tillämpas för patienter i behov.

Det går inte att jämföra USA med Sverige, läkare i USA och Sverige jobbar på helt olika sätt. I USA är man mer liberal jämfört med Sverige. Här har vi hårda relativt hårda riktlinjer. Jag har ett par ett vänner som står mig mycket nära. De bedriver egna kliniker men endast en av dom har befogenhet att skriva ut tillväxthormon, och jag är den ända personen han skriver ut till, som inte är i behov av sådan medicin.

/ Leif
Citera
2015-01-16, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrous66
Efter några månader ca.
Minns ej riktigt.

Jag va mer lik en zoombie än människa.
Hade ruggigt låga värden. Uppmätte som minst 1.9 ,max va 5 nmol
Somnade överallt å ville dö typ!
Mådde alltid dåligt.
LH va i botten.

Jag lider med dig ! Kan inte ha varit allt för rolig period i livet. Hur länge mådde du dåligt före du blev behandlad?
Själv kan jag inte ens minnas när jag började må så här. Har sökt hjälp på vc utan att få hjälp i flera år. De va först nu när de börjat en ny AT läkare på min vc som hon tog testoprover och jag fick veta om detta
Citera
2015-01-16, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forbjudenmark
Jag lider med dig ! Kan inte ha varit allt för rolig period i livet. Hur länge mådde du dåligt före du blev behandlad?
Själv kan jag inte ens minnas när jag började må så här. Har sökt hjälp på vc utan att få hjälp i flera år. De va först nu när de börjat en ny AT läkare på min vc som hon tog testoprover och jag fick veta om detta

En helt störd period av mit liv.
Är glad att jag har kvar min fru och mina barn hemma.
Ibland va jag tvungen att stanna påväg till jobbet och sova. Bara nån mil ifrån och kunde sova i 3-4h innan jag fortsatte. Kl 13.00 varje dag kändes det som att klockan va 20.00 och man hade jobbat över. Totalt slut alltid, träning va inte ens på tal, blev fet som fan också!
Minst 1år käkade jag höga doser venlaflaxine och nåt mera ,väldigt hög dos! Hjälpte inte ett skit, snarare bedöva hela hjärnan till att bli en walking dead istället för en vanlig zoombie.
Ja listan kan göras otrevligt lång....

Förslaget om testobrist tog jag upp själv med läkaren och vips så blev mit liv 1000% bättre!
Dock en liten jobbig period innan då han misstänkte hypofys tumör då mitt LH va i princip helt nollat.
Men hjärn röntgen visade inget så sen va det bara att knalla till apoteket och hämta ut.
Efter bara två injekt va man som en ny människa!

Men efter tag blev det berg och dalbana så kör mitt egna race nu och mår mycket bättre på jämna nivåer.
Mitt liv mitt beslut men tar prover emellanåt och checkar läget.

Rekar ingen att frångå ordinarie nebido behandling men för mig va det tvunget och jag kommer förhoppningsvis inte ångra det.

Lever hellre jävligt bra i 35år till än lite halvbra i 45år.
Dvs blir jag 70 bast så e jag nöjd

Men man lär väl inte orka trycka så mycket sen när man blir äldre och då får man helt enkelt nöja sig med nebidon om nu inte dom hittar på nåt som är lite bättre.
Citera
2015-01-16, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrous66
En helt störd period av mit liv.
Är glad att jag har kvar min fru och mina barn hemma.
Ibland va jag tvungen att stanna påväg till jobbet och sova. Bara nån mil ifrån och kunde sova i 3-4h innan jag fortsatte. Kl 13.00 varje dag kändes det som att klockan va 20.00 och man hade jobbat över. Totalt slut alltid, träning va inte ens på tal, blev fet som fan också!
Minst 1år käkade jag höga doser venlaflaxine och nåt mera ,väldigt hög dos! Hjälpte inte ett skit, snarare bedöva hela hjärnan till att bli en walking dead istället för en vanlig zoombie.
Ja listan kan göras otrevligt lång....

Förslaget om testobrist tog jag upp själv med läkaren och vips så blev mit liv 1000% bättre!
Dock en liten jobbig period innan då han misstänkte hypofys tumör då mitt LH va i princip helt nollat.
Men hjärn röntgen visade inget så sen va det bara att knalla till apoteket och hämta ut.
Efter bara två injekt va man som en ny människa!

Men efter tag blev det berg och dalbana så kör mitt egna race nu och mår mycket bättre på jämna nivåer.
Mitt liv mitt beslut men tar prover emellanåt och checkar läget.

Rekar ingen att frångå ordinarie nebido behandling men för mig va det tvunget och jag kommer förhoppningsvis inte ångra det.

Lever hellre jävligt bra i 35år till än lite halvbra i 45år.
Dvs blir jag 70 bast så e jag nöjd

Men man lär väl inte orka trycka så mycket sen när man blir äldre och då får man helt enkelt nöja sig med nebidon om nu inte dom hittar på nåt som är lite bättre.

Tack för att ni delar med er killar, ni anar inte hur mycket man känner igen sig!
Senast redigerad av Vivohallen 2015-01-16 kl. 20:35.
Citera
2015-01-16, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilsk1
Jag har gjort EKG som var helt perfekt. Mår bra. Men jag tänker ju inte gå till doktorn och säga att jag ligger på AAS och vill ha en hälsokoll.
Alla tror ju att läkare har tystnadsplikt. MEN, dom är också skyldiga att rapportera om det är någon som inte bör ha körkort. Och det vet väl dom flesta att man ofta blir av med lappen om man torskar för AAS.
Så det är ju liite känsligt det där.
Jag håller dock koll på blodtrycket hemma och det är alltid perfekt. Ett par cigaretter däremot ger snabbt för högt BT.

Jasså? Källa? Nog för att man kan bli prövad men har aldrig hört någon bli av med lappen bland de bekanta jag känner som torskat.
Citera
2015-01-17, 02:47
Medlem
ilsk1s avatar
Har ingen källa men det har varit uppe på forumet förut. Beror förstås på mängden man torskar med.
Men sök och du skall finna.
AAS räknas som drog i lagens mening och du kan bli av med lappen för alla droger, inkl mediciner.
Men om jag har fel så böjer jag mig för den som kan visa en länk som klart säger det ena eller andra.
Så ni som också har läst att det är på detta viset, säg gärna ifrån eller håll med.
Jag har inte tid att leta fram dom exemplen och jag kanske ska låta det framgå om det är hörsägen eller fakta eftersom jag själv brukar begära länkar till vetenskapliga undersökningar när folk kommer med
sina egna slutsatser.
Så fel av mig. Inte i fakta men att jag inte skickade med länk.
Jag kanske skulle sagt att det är vad jag läst på forumet istället för att komma med ett obevisat påstående. Be om ursäkt för detta.
Men det finns folk som är duktiga i att gräva fram underbyggda påståenden. Hoppas någon såda kan träda fram
Citera
2015-01-17, 03:02
Medlem
ilsk1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aKAY
Säger han som precis kallade mig nigger.

Nåväl, yxan begravd vad mig anbelangar och jag kan absolut göra ett försök att inte vara så negativ. Antar att man blir lite trött på ett särskilt beteende och då uttrycker mig onödigt skarpt.

/aKAY

Då ska jag också sluta vara så ilsk pga vissa språkbruk. Vi försöker hålla oss seriösa istället och försöka komma med fakta.
Det är bättre att tillsammans dela erfarenheter plus att vi som är mer mogna (om vi nu blir det och dessutom ge "kidsen" anledning till att INTE dra igång med AAS vid ung ålder
Jag har också ett temperament (även utan AAS) som gör att jag regerar starkt på hur en del skriver.
Så nu skakar vi hand och är snälla mot varandra.
Jag skulle dock inte kallat dig nigger om inte du hade gjort det först. Men personliga påhopp och fula namn får oss bara att framstå som oserösa.
Okey aKAY?

Ska bara tillägga ang. temperament att Testo inte ger mig värre sådant på nåt sätt. Dbol däremot gör det.
Citera
2015-01-17, 03:08
Medlem
ilsk1s avatar
Lite synd att tråden flyttades för min tanke var att det med att ligga på länge skulle separeras från alla inlägg om anti ageing och TRT.
Jag vill helt enkelt ha input från andra "långliggare" ang. bieffekter eller andra effekter även positiva sådana. För eftersom jag nu legat på så länge så tar jag till mig av info som framkommer och när jag efter ett tag summerar det hela så är jag inte sämre än att jag kan ändra mig om den stora majoriteten är helt negativ till detta.
Citera
2015-01-17, 03:45
Medlem
oceanw0lfs avatar
AAS påstås öka ens impulser och betraktas därför som en risk i trafiken av transportstyrelsen. Står något liknande på papperna man får när man söker körkortstillstånd.
Mvh
Citera
2015-01-17, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElakKattMedPistol
Ett exempel från studier vid Uppsala Universitet:
http://www.uu.se/nyheter/nyhet-visning/?id=755&area=3,4,10,16&typ=pm&na=&lang=sv

"Resultaten från ett beteendeförsök visar att de råttor som fått nandrolon fick försämrat rumsligt minne och sänkt inlärningsförmåga. De fick också förändringar i dynorfin-systemet i hippocampus, ett område i hjärnan som är starkt kopplat till minnesfunktioner.

- Det går inte att översätta resultaten från de här studierna på djur rakt av och vara säker på att AAS har samma effekter på människor. Men resultaten ger ändå en fingervisning om vilka effekter som också skulle kunna uppstå hos mänskliga AAS-missbrukare, säger Kristina Magnusson."

Den där studien är ju extremt icke-generaliserbar. Att hävda att steroidbruk ger sämre och sen hänvisa till en studie på råttor är väldit oseriöst, dels för att det är just råttor och dels för att det blir väldigt svårt att "översätta" mängden nandrolon som använts.
Citera
2015-01-17, 06:46
Medlem
Bowmoresfinests avatar
Vet att jag sett nån studie på att aas försämra minnet... Men minns ej va jag läst den

Ang körkort. Känner en snubbe som efter en blöt kväll checkade in på hotell gripen runt år2000. Efter det fick han lämna blodprov ex antal ggr under några månader för att få behålla körkortet.

Han torska på aas för nåt år sen o då kom inte ens snacket om körkort upp. Verka vara lotteri det där
Citera
2015-01-17, 06:46
Medlem
ilsk1s avatar
Efter en snabb titt hittade jag detta hos Transportstyrelsen. Jag klipper bara in en del. Det är mycket text så resten får man hitta själv. Men det ger en fingervisning:

5 §
Missbruk av anabola steroider ska prövas dels enligt vad
som sägs om missbruk i detta kapitel, dels enligt 14 kap.
1 och 2 §§

8 §
Missbruk av substans som sägs i 1 § utgör hinder för
innehav till dess att varaktig nykterhet kan verifieras och
prognosen för fortsatt nykterhet är god
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in