Citat:
Ursprungligen postat av
Cobrakai80
Enanthate och cypionate är inte mildare, bara kortare estrar. Sustanon är en blandning av korta (propionate) och långa estrar (decanoate) och ska nog inte tas varje vecka.
Och 150mg är dessutom en rätt hög TRT-dos, så jag förstår att dina nivåer är lite galna.
Kroppen hos en normalt fungerande individ producerar ca 4-7mg test om dagen naturligt, vilket blir 28-49mg i veckan.
Jag skulle absolut sänka dosen och byta till enanthate eller cypionate och sticka var 5e eller 7e dag.
Får börja med att tacka för ditt svar.
Jag vill på inget sätt säga att du har fel eller kritisera dig jag försöker bara lära mig och andra som går på TRT.
Som säkert många vet så har man kommit milsvida längre med TRT i USA och när jag läser på de olika forumen så säger de att stabilitet är A och O så när de tar enanthate eller cypionate så är det många som tar dagliga doser men minst EOD för att hålla en jämn nivå på testot i kroppen så att det inte "hoppar" upp och ner.
När det kommer till Sustanon så läser jag att de som kör på det så är det typ 140mg till 150mg de ligger på i veckan och (nu är jag lite osäker om jag krånglar in mig i orden här:-)) så är halveringstiden de korta estraderna 4 max 5 dagar så om du tar en gång i veckan dvs var 7e dag så får du ingen stabilitet på ditt testosteron för hela tanken är att vad du än väljer som TRT så skall det vara stabilt.
Om jag fortsätter med Sustanon så kommer jag dock gå ner till typ 75mg/v för det kan vara det som JAG behöver, men Nisse bör ligga på 200mg/v för vi alla är så olika.
Vet inte om du har någon input på ovan men som jag sa jag är här för att lära mig.
Ha en fin dag