2021-02-02, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmycliff
Jag drar 0.4ml 2ggr i veckan ur 10ml vial! Noga med att sprita varje gång och ny nål . Kör med insulinpump för att enklare mäta upp

Drar du upp och sticker med insulinnål? Axlar?
Citera
2021-02-02, 23:07
Medlem
Funderat på att ordna TRT via Rewell då den vägen verkar enklare. Lite orolig dock då det är ett privat företag. Blir tråkigt om de går i konkurs/lägger ner verksamheten och man står där och måste få medicinen från någon annanstans.

Ingen annan som oroar sig över det faktumet? Kollar man företagsinformationen ser det inte tryggt ut. Ganska stadiga förluster per år sen start.
Senast redigerad av StorKnullarn 2021-02-02 kl. 23:13.
Citera
2021-02-03, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cobrakai80
Enanthate och cypionate är inte mildare, bara kortare estrar. Sustanon är en blandning av korta (propionate) och långa estrar (decanoate) och ska nog inte tas varje vecka.
Och 150mg är dessutom en rätt hög TRT-dos, så jag förstår att dina nivåer är lite galna.
Kroppen hos en normalt fungerande individ producerar ca 4-7mg test om dagen naturligt, vilket blir 28-49mg i veckan.

Jag skulle absolut sänka dosen och byta till enanthate eller cypionate och sticka var 5e eller 7e dag.

Får börja med att tacka för ditt svar.

Jag vill på inget sätt säga att du har fel eller kritisera dig jag försöker bara lära mig och andra som går på TRT.

Som säkert många vet så har man kommit milsvida längre med TRT i USA och när jag läser på de olika forumen så säger de att stabilitet är A och O så när de tar enanthate eller cypionate så är det många som tar dagliga doser men minst EOD för att hålla en jämn nivå på testot i kroppen så att det inte "hoppar" upp och ner.
När det kommer till Sustanon så läser jag att de som kör på det så är det typ 140mg till 150mg de ligger på i veckan och (nu är jag lite osäker om jag krånglar in mig i orden här:-)) så är halveringstiden de korta estraderna 4 max 5 dagar så om du tar en gång i veckan dvs var 7e dag så får du ingen stabilitet på ditt testosteron för hela tanken är att vad du än väljer som TRT så skall det vara stabilt.
Om jag fortsätter med Sustanon så kommer jag dock gå ner till typ 75mg/v för det kan vara det som JAG behöver, men Nisse bör ligga på 200mg/v för vi alla är så olika.

Vet inte om du har någon input på ovan men som jag sa jag är här för att lära mig.

Ha en fin dag
Citera
2021-02-03, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorKnullarn
Funderat på att ordna TRT via Rewell då den vägen verkar enklare. Lite orolig dock då det är ett privat företag. Blir tråkigt om de går i konkurs/lägger ner verksamheten och man står där och måste få medicinen från någon annanstans.

Ingen annan som oroar sig över det faktumet? Kollar man företagsinformationen ser det inte tryggt ut. Ganska stadiga förluster per år sen start.

Jadå lär det vara färdig knullat, ursäkta skämtet, nej jag skulle inte vara rädd, om det händer så går jag till vårdcentralen och säger som det är så hjälper de dig förhoppningsvis...
Citera
2021-02-03, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TestoGubbe
Tappa dig på blod och sänk till trt dos.....så ordnar det upp sig. En frisk vuxen man producerar ca 50mg testosterone/vecka sen får du tänka på estervikten men tex. 0.2-o.25ml testo E/5 dag.
och har du höga Ö värden på det får du tillsätta en AI.

Hej och tack för ditt svar.

Har försökt hitta vart jag kan tappa mig på blod har tyvärr ingen aning vart jag kan göra det, tips? du får gärna skicka PM.

Ja om jag fortsätter med Sustanon så lär det bli typ 0,20-0,25 ml var 4-5e dag...
Citera
2021-02-03, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LasseBengt
Drar du upp och sticker med insulinnål? Axlar?

Ja när jag sticker med insulinnål så blir det i axlarna men när jag sticker i arslet blir det blå nål! Är inne på vecka 4 nu och har inte haft några bekymmer än men det kommer säkert
Citera
2021-02-03, 09:11
Medlem
Ok tack för svar.

Om man ska köra testo c, blir det stor skillnad på nivåerna om man tar dosen uppdelat mån, Tors eller bara en gång per vecka?

Hur många ggr klarar en vial att penetreras egentligen?
Citera
2021-02-03, 09:30
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobrakai80
Tack för tipset! Ja, som jag förstått så stänger inte kroppen ner egenproduktionen helt på gel eftersom den har så kort halveringstid?
Men jag har också läst mycket negativt om gel, tex att aromatiseringen till östrogen blir högre iom att den går genom fettvävnaden.

Ja precis... dom har ju fattat att man mår mycket bättre på stabila nivåer med kortare estrar. Där borta får man ju sticka sig själv hemma, så det förenklar ju saken.
Jag kan verkligen inte förstå hur man inte kan lägga mer fokus på detta i Sverige. Kolla bara på självmordsstatistiken hos män.

Min allmänläkare hade inte ens hört talas om Rewell. Det säger ju ganska mycket.

Jag har mitt videomöte med Rewell imorgon kväll. Ska bli intressant!

"som jag förstått så stänger inte kroppen ner egenproduktionen helt på gel eftersom den har så kort halveringstid?"

Är det någon enskild individ som har sagt det, eller har du sett några trovärdiga bevis för att det verkligen är så?
Senast redigerad av trottwell 2021-02-03 kl. 09:35.
Citera
2021-02-03, 09:40
Medlem
Citat:
Ok tack för svar.

Om man ska köra testo c, blir det stor skillnad på nivåerna om man tar dosen uppdelat mån, Tors eller bara en gång per vecka?

Jag är absolut inte rätt person att svara eftersom jag är en riktig färsking men vad jag har läst mig till så ska ett gummilock klara 20-30 penetreringar i alla fall sen borde ju tjocklek på nålen spela roll här tänker jag ! Ju finare nål ju bättre håller gummit så en insulinnål borde ju vara skonsammare dock så tar det mycket längre tid att suga upp oljan såklart
Citera
2021-02-03, 09:43
Medlem
Citat:
Ok tack för svar.

Som sagt i USA så tar många dagligen så jag antar att du förstår att en gång i veckan är på tok för lite, skulle kört EOD... och där fick du även svar på din andra fråga... :-)
Citera
2021-02-03, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charmenkarmen007
Som sagt i USA så tar många dagligen så jag antar att du förstår att en gång i veckan är på tok för lite, skulle kört EOD... och där fick du även svar på din andra fråga... :-)

Ta blod prov
Män med högt shbg mår oftast bäst av stora veckliga doser, medan män med lågt shbg oftast får bättre resultat med mindre täta injektioner
Citera
2021-02-03, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Todo666
Ta blod prov
Män med högt shbg mår oftast bäst av stora veckliga doser, medan män med lågt shbg oftast får bättre resultat med mindre täta injektioner

Tack för informationen (lärde jag mig något nytt idag igen), vad anser man vara lågt respektive högt? Lågt under 22 nmol/l, högt över...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in