Citat:
Ursprungligen postat av
charmenkarmen007
Får börja med att tacka för ditt svar.
Jag vill på inget sätt säga att du har fel eller kritisera dig jag försöker bara lära mig och andra som går på TRT.
Som säkert många vet så har man kommit milsvida längre med TRT i USA och när jag läser på de olika forumen så säger de att stabilitet är A och O så när de tar enanthate eller cypionate så är det många som tar dagliga doser men minst EOD för att hålla en jämn nivå på testot i kroppen så att det inte "hoppar" upp och ner.
När det kommer till Sustanon så läser jag att de som kör på det så är det typ 140mg till 150mg de ligger på i veckan och (nu är jag lite osäker om jag krånglar in mig i orden här:-)) så är halveringstiden de korta estraderna 4 max 5 dagar så om du tar en gång i veckan dvs var 7e dag så får du ingen stabilitet på ditt testosteron för hela tanken är att vad du än väljer som TRT så skall det vara stabilt.
Om jag fortsätter med Sustanon så kommer jag dock gå ner till typ 75mg/v för det kan vara det som JAG behöver, men Nisse bör ligga på 200mg/v för vi alla är så olika.
Vet inte om du har någon input på ovan men som jag sa jag är här för att lära mig.
Ha en fin dag
Jag har ingen direkt input på det du skriver. Jag har själv mest hört om microdosing med propionate, som är en endagsester.
Har själv ingen personlig erfarenhet, utan är i "forskningsfasen" innan jag själv eventuellt kliver på. Och jag är väl medveten om att stabila nivåer är A och O, vilket många verkar uppnå med test E och C e5d.
Detta med TRT verkar ju vara lite individuellt, men jag tycker det låter väldigt vettigt att sänka dosen, med tanke på dina värden.
Jag har mitt videomöte med Rewell imorgon där det ska beslutas om jag får börja TRT eller inte. Det tråkiga är att varken Nebido eller gel känns särskilt lockande, och det är det enda dom erbjuder. Därför funderar jag starkt på egen TRT...
Ha det fint och lycka till med justeringarna