2021-02-03, 18:59
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Inte en chans att clearinghusen skulle ta en sån risk. De har skitsmå marginaler och kan sitta med hela förlusten om Robinhood konkar. Robinhood är ett skämt även under normala förhållanden. (Säkerhetslucka som lät folk få oändlig hävstång t.ex.)
Nej, inte konkar, men folk får numera handla obegränsat på cash, men inte margin. Som de borde gjort.
Innan stängde de samtliga från att handla. Just nu är mkt pengar i limbo pga allt fuckery.

Men jag är som sagt love you long time värdeinvesterare som köpt för längesen.
Cashade min ursprungliga investering på 420.69 för the memes, men jag har 250 kvar som jag sparar.
Inte för att jag tror att det finns en chans i helvetet att störta wall street utan övervåld utan för att jag tror på Gamestop. Jag gillar aktien helt enkelt.

Och som en värdeinvesterare är sannolikt den största gratisreklamkampanjen i världshistorien rätt trevlig.

Jag köper inga fler, och jag rekar ingen att göra, aldrig gjort. Men på nåt vis känns den billig nu.

Edit: Inte nu. Under 100 isf. Ett tag sen jag kollade. Zero fucks given.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-02-03 kl. 19:12.
Citera
2021-02-03, 19:17
Moderator
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Eller så hedgade dom med optioner när dom såg att det rörde sig åt fel håll.
Ja, allt annat vore orimligt.

Det i sig kan ha bidragit till att kursen rusade så initialt.
Citat:
“A Gamma squeeze relies on the hedging actions of options dealers. The banks and brokers who are the largest sellers of options must hedge their trades. Most dynamically hedge, meaning they frequently adjust the hedge amount according to the Delta of the option.”
“If the Whale buys enough calls, they can trigger a Gamma squeeze. The option purchases force the dealers to buy the stock, which pushes the share price higher. As this happens, the dealers’ buying activity increases the Delta at a non-linear rate (gamma). In circular fashion dealers then must buy more of the stock, and on and on.”
https://realinvestmentadvice.com/the-game-stop-fairy-tale-and-its-lesson/
https://realinvestmentadvice.com/what-the-hunt-brothers-can-teach-us-about-gamma-squeezes/

Jag skulle inte bli förvånad om de som drog igång den här karusellen satt just på stora mängder köpoptioner.
De som senare lurades att köpa stora mängder av aktier på Reddit blev bara deras verktyg, s.k. nyttiga idioter.

Citat:
Förvånad att ingen postat detta. Tydligen blankade folk vidare igår. Fattar inte hur man vågar det.

https://www.reuters.com/article/us-gamestop-stocks-shortinterest/number-of-gamestop-shares-shorted-edges-higher-s3-partners-idUSKBN2A32PK?il=0

Edit: Kom ihåg att sån här data inte nödvändigtvis behöver stämma. Det finns ingen officiell aktuell data.
Det stämmer nog. I takt med de första avvecklat sina positioner har det dagligen tillkommit nya blankare.

Blankarna hade rätt i sak redan tidigare och har så ännu mer till nuvarande höga kurs. Kan man bara vara säker på att man har uthållighet nog och dessutom kan försäkra sig mot stora förluster via optioner till ett rimligt pris, är det bara att vänta.
Senast redigerad av ksv 2021-02-03 kl. 19:19.
Citera
2021-02-03, 19:23
Medlem
Odagans avatar
Citat:
Förvånad att ingen postat detta. Tydligen blankade folk vidare igår. Fattar inte hur man vågar det.

https://www.reuters.com/article/us-gamestop-stocks-shortinterest/number-of-gamestop-shares-shorted-edges-higher-s3-partners-idUSKBN2A32PK?il=0

Edit: Kom ihåg att sån här data inte nödvändigtvis behöver stämma. Det finns ingen officiell aktuell data.

Ska man tro på S3 partners uppgifter så är ca 38% av aktierna fortfarande blankade.
Det här slutar illa, för blankarna alltså..
Citera
2021-02-03, 19:26
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odagan
Ska man tro på S3 partners uppgifter så är ca 38% av aktierna fortfarande blankade.
Det här slutar illa, för blankarna alltså..
Om tillräckligt många vägrar sälja och Gamestop inte konkar, vilket jag har svårt att tro betalar dessa jeppar ränta för evigt?

Ja, att blanka nu är ännu vansinnigare än de som köpte för 300 härom dan.
Det är som Tesla, stay the fuck away. Köp Incestor.

Jag har en total foliehattsteori om vem som var uppdragsgivaren i Teslashorten, men det är en annan historia.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-02-03 kl. 19:31.
Citera
2021-02-03, 19:34
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Och med skurkarna menar du de som sitter och pratar upp en övervärderad aktie i forumen?
Om du menar mig har jag avrått från köp sedan min första DD vid $37 om det här och fortsatt så.
Jag kan inte svara för vad Reddit säger.
Citat:
Nja, lite udda är det ju. Men jag ser att motsvarande finns i April. Kanske någon som la en tidsspread. Men jag kan ju tycka att den är udda också. Men om folk vill förlora pengar på konstiga optionsplaceringar får dom väl det.
Ja, det är väldigt udda. Och man ska inte förklara med illvilja det som kan förklaras med dumhet.
Men miljoner dollar i sjön ? Kanye West ? Jag följer inte Twitter.
Citera
2021-02-03, 19:35
Medlem
boriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Läste precis ett inlägg på Reddit där en av alla idioter där gick in med över 100.000 dollar idag på GME för $104.

Det är en ansenlig summa att lägga på lotter.
Beror förstås på hur mycket pengar man har också.
Senast redigerad av boris 2021-02-03 kl. 19:37.
Citera
2021-02-03, 19:38
Medlem
julmysts avatar
Intressant, gamestop har anställt tre nya chefer, kul att gamestop som företag tar vara på detta o ser till att växa, då kanske långsiktig investering inte är så poänglöst

https://news.gamestop.com/news-releases/news-release-details/gamestop-appoints-chief-technology-officer

f.ö är GME upp 15% och AMC 20+, det verkar ha vänt lite iaf
Senast redigerad av julmyst 2021-02-03 kl. 19:40. Anledning: lade till text
Citera
2021-02-03, 19:42
Medlem
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Om tillräckligt många vägrar sälja och Gamestop inte konkar, vilket jag har svårt att tro betalar dessa jeppar ränta för evigt?

Ja, att blanka nu är ännu vansinnigare än de som köpte för 300 härom dan.
Det är som Tesla, stay the fuck away. Köp Incestor.

Jag har en total foliehattsteori om vem som var uppdragsgivaren i Teslashorten, men det är en annan historia.

Antar det.. Fast det finns ju alternativ. Hört talas om att det finns blankningspositioner som har varit aktuella under flera år. Men som sagt, vi kan vara retarded längre än vad de kan vara solventa.
Citera
2021-02-03, 19:50
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksv
Blankarna hade rätt i sak redan tidigare och har så ännu mer till nuvarande höga kurs. Kan man bara vara säker på att man har uthållighet nog och dessutom kan försäkra sig mot stora förluster via optioner till ett rimligt pris, är det bara att vänta.

Spelar ingen roll vem som har rätt i sak. Hur den här aktien rör sig beror helt och hållet på tekniska faktorer, inte på kassaflöden och framtida vinst. Det finns knappast optioner till rimligt pris i en sån här volatil aktie. Om blankarna är för många kommer aktien inte kunna röra sig nedåt. För så fort som den gör det kommer de börja ta vinst. Ta vinst = köpa upp kursen.
Citera
2021-02-03, 19:57
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Det som kan hända, och som bara är en tidsfråga, är att de fonder som sitter på GME börjar sälja av de. Det kommer inte kursen klara. Och inga fonder köper på de här vansinniga nivåerna.

Troligen kommer fonderna smyga ut aktierna för att få så bra snittpris som möjligt. Klippar-köparna kan inte svälja alla de.
Citera
2021-02-03, 20:03
Moderator
ksvs avatar
Citat:
Spelar ingen roll vem som har rätt i sak. Hur den här aktien rör sig beror helt och hållet på tekniska faktorer, inte på kassaflöden och framtida vinst. Det finns knappast optioner till rimligt pris i en sån här volatil aktie. Om blankarna är för många kommer aktien inte kunna röra sig nedåt. För så fort som den gör det kommer de börja ta vinst. Ta vinst = köpa upp kursen.
Nej det är sant, optionspriserna i nuläget lär knappast vara rimliga.

På lång sikt är det dock bolagets fundamentala värde som styr var kursen kommer hamna. Volatiliteten har varit hög nu men så extrem kommer den knappast förbli, och då handlar det om uthållighet.
Räntan för att låna aktier ligger nu på 16 % och är på väg ned. Går att hålla ut lång tid då.
Citat:
$GME short interest is $2.38BN; 26.39M shs shorted; 51.72% SI % Float; 34.09% S3 SI % Float; 16% borrow fee and easing. Shs shorted have decreased by -35.8M over the last week. Shorts are down -$9.67BN in 2021, which includes down -$211M on today's +9% move.
https://twitter.com/ihors3/status/1356996505513713666

Antalet blankade aktier är mycket färre nu än för en vecka sedan.
Citera
2021-02-03, 20:04
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Det som kan hända, och som bara är en tidsfråga, är att de fonder som sitter på GME börjar sälja av de. Det kommer inte kursen klara. Och inga fonder köper på de här vansinniga nivåerna.

Troligen kommer fonderna smyga ut aktierna för att få så bra snittpris som möjligt. Klippar-köparna kan inte svälja alla de.
Grejen är att vi det här laget borde retails sitta på större delen av aktierna.
Enda fonderna med betydande innehav är Blackrock med cirka 8 mill enligt senaste uppgift, en koreansk fond med 3.5 mill som sålt sina samt norska oljefonden med 1.89% av aktierna vid senaste avräkningen.

Om avanza zero säljer av några tusen slukas det nog av de som ser det jag ser. Alla är inte pantade.

Men som sagt. Köp INTE.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-02-03 kl. 20:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in