2021-02-03, 13:11
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Jo det tror jag också. Problemet jag ser är att UW ringde SD senare (inte före det där med medicinvagnen).

Noa berättade väl när han ringde SD på morgonen att hela familjen inklusive UW är hos Lena och letar.

För mig är det glasklart att "pappan" som åsyftas är UW.
Citera
2021-02-03, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stonic
Allt föll på plats för mig om hur det hela kan ha hängt ihop. Jag vet ej om jag är fel ute?I min teori innehåller bokstavskombinationen samt sifferkombinationen
26 siffror/bokstäver. Bekräfta helst min teori om möjligt.(Minns ni ej hur frun agerade på sitt arbete efterföljande tid? Hon pratade upprepande för sig själv: ” S har inte gjort det” utan att någon frågat.

Vart finns dessa uppgifter? Om nu ingen reagerat, så har det ändå uppmärksammats OM det stämmer, vill sägas..

Angående kontokortet, så är det såvitt jag vet slumpvist utvalda siffror, vad menar du egentligen?
Ditt resonemang påminner om någon annans i tråden.
Kortet satt i mobilfodralet, inte konstigare än så. Det viktigaste var att få med mobilen.
Att fippla med att ta ur kort eller mobil ur fodralet fanns det nog inte tid till, om än SD vet exakt hur lång tid det tar att cykla hit och dit
Citera
2021-02-03, 13:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Kallsinniga paret D
HD visade, i mitt tycke, ett kallsinnigt beteende när hon återloggade cacherna Lena raderade och jag har full förståelse för om fuskloggningarna upplevs som kränkningar mot Lena av hennes efterlevande.

Jag tror inte jag är ensam om att uppfatta paret Davidss*n som märkligt okänsliga och kallsinniga när man får se att de inte ens kunde låta bli Lenas yngsta sons cache Solkrök*n som dessutom försvann i samma period som Lenas cache My Real Six-string förstördes.

Den som var först till sonens cache var naturligtvis SD och därför borde även HD haft en "automatisk" FTF på den när hon tillgodogjorde sig parets tidigare loggar, men det syns inte registrerat. Tog Lena eller Ar*n bort HD:s logg? HD har varit till cachen med sin mamma BA efter att SD tog på sig att ordna en ny behållare till Ar*ns cache på hans födelsedag -19 och tillika på årsdagen Lena upptäcktes vara försvunnen.

Minimann*n's Solkrök*n
SD logg 10 aug -14: www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=3d4e8d5a-ce6e-44b9-a655-8faf0812c7ca
HD logg 2 feb -20 : www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=50c8e7d3-f68c-4ae4-abd9-874615f0b3da

Till GC-händelser lite närmare i tid. Eftersom det var SD som fick Lena att börja med GC, kan man fundera på hur mycket hon finns med honom i tankarna när han är ute i skogen och brötar ensam eller med HD.

Dagen innan Lenas födelsedag var SD och HD till Fasaskogen i Södra Kilsbergen. Lena älskade Kilsbergen och det tycks inte störa HD att området antagligen var en viktig plats för SD och hans älskarinna.

SD logg Fågelsta Villakvarter 9/1 -21
....väderprognosen var fin och systerhax ville ut ..., ...jag var här och FTFade några stycken våren 2018...
www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=17e7cb63-f890-4731-8a73-214c79366cf5&IID=628a515b-db6c-4e4e-ad14-bb58433dde6a
SD:s bild på villakvarteret: www.bildtagg.se/bild/yybwx2kuwg41ppxrw9v2j05

På Lenas födelsedag lade SD ut en bild på en orienteringsflagga fast han inte hittade cachen han sökte. www.bildtagg.se/bild/rvlsmvrn53v4fejwl0ql81t

Ja, säkert tänker SD på Lena och varje minnesmärke som födelsedagar och dödsdagar verkar ha en betydelse för honom.

Men jag tror inte att han saknar henne, det handlar mer om att det är han som vill visa att det är han som bestämmer. Ännu är inte "kampen" över. Rättegången väntar och tråden lever upp, det är en evig påminnelse om det förgångna.

Att HD ännu är vid hans sida, det ser jag som ett tecken på hans total kontroll. Ingen fri människa skulle efter allt ont som har hänt, vilja vara i hans absoluta närhet.

Och en liten gliring till oss kan man förstå:

"[...] Alla som tar sig ut i naturen når längre än alla som bara häckar framför trams på skärmarna i hemmet! "
Senast redigerad av notknapparen 2021-02-03 kl. 13:57.
Citera
2021-02-03, 13:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Vart finns dessa uppgifter? Om nu ingen reagerat, så har det ändå uppmärksammats OM det stämmer, vill sägas..

Angående kontokortet, så är det såvitt jag vet slumpvist utvalda siffror, vad menar du egentligen?
Ditt resonemang påminner om någon annans i tråden.
Kortet satt i mobilfodralet, inte konstigare än så. Det viktigaste var att få med mobilen.
Att fippla med att ta ur kort eller mobil ur fodralet fanns det nog inte tid till, om än SD vet exakt hur lång tid det tar att cykla hit och dit

Tror att det kommer från en tråddeltagare som var i tråden för rätt länge sedan; TinnaNinna.
Citera
2021-02-03, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tror att det kommer från en tråddeltagare som var i tråden för rätt länge sedan; TinnaNinna.
Ok, ska läsa på
Citera
2021-02-03, 17:22
Medlem
Stonics avatar
Vem var det, och när, som inte kunde logga in på sitt arbete? Vilket datum startar rättegången?
Citera
2021-02-03, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stonic
Jag vet inte alls om jag är helt ute på villovägar i min teori. Dessutom finns ej bevis. Detta var något som blev tydligt för mig sent en kväll vid läggdags. På något sätt föll allt på plats när jag inkluderade frun i detta. (Kanske är det S som skyddar den verklige gm?) Detta är enbart mina egna spekulationer naturligtvis. Finns det någon där ute som kan hjälpa mig med feedback om jag är rätt eller fel ute? (”Vår Mgm S har från start även insett att han blir huvudmisstänkt pga nära relation. Frun hyser även starkt hat mot offret liksom maken. Troligtvis har de pratat ihop sig.Vi läser ju nu även det frun skrev vid L cache.Hur allt kunde ha sett ut. Tid för reflektion.I min teori är frun minst medhjälpare alternativ gm)

SD ska ha påstått att han vet vem som är GM (självklart!) men han har aldrig gett polisen namnet, vad jag vet. Bara slungat ut diverse "möjliga" kandidater. Där ingick inte exfrun som gick omkring med värsta hatet och var hämndlysten.
Citera
2021-02-03, 18:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Kallsinniga paret D
HD visade, i mitt tycke, ett kallsinnigt beteende när hon återloggade cacherna Lena raderade och jag har full förståelse för om fuskloggningarna upplevs som kränkningar mot Lena av hennes efterlevande.

Jag tror inte jag är ensam om att uppfatta paret Davidss*n som märkligt okänsliga och kallsinniga när man får se att de inte ens kunde låta bli Lenas yngsta sons cache Solkrök*n som dessutom försvann i samma period som Lenas cache My Real Six-string förstördes.

Den som var först till sonens cache var naturligtvis SD och därför borde även HD haft en "automatisk" FTF på den när hon tillgodogjorde sig parets tidigare loggar, men det syns inte registrerat. Tog Lena eller Ar*n bort HD:s logg? HD har varit till cachen med sin mamma BA efter att SD tog på sig att ordna en ny behållare till Ar*ns cache på hans födelsedag -19 och tillika på årsdagen Lena upptäcktes vara försvunnen.

Minimann*n's Solkrök*n
SD logg 10 aug -14: www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=3d4e8d5a-ce6e-44b9-a655-8faf0812c7ca
HD logg 2 feb -20 : www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=50c8e7d3-f68c-4ae4-abd9-874615f0b3da

Till GC-händelser lite närmare i tid. Eftersom det var SD som fick Lena att börja med GC, kan man fundera på hur mycket hon finns med honom i tankarna när han är ute i skogen och brötar ensam eller med HD.

Dagen innan Lenas födelsedag var SD och HD till Fasaskogen i Södra Kilsbergen. Lena älskade Kilsbergen och det tycks inte störa HD att området antagligen var en viktig plats för SD och hans älskarinna.

SD logg Fågelsta Villakvarter 9/1 -21
....väderprognosen var fin och systerhax ville ut ..., ...jag var här och FTFade några stycken våren 2018...
www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=17e7cb63-f890-4731-8a73-214c79366cf5&IID=628a515b-db6c-4e4e-ad14-bb58433dde6a
SD:s bild på villakvarteret: www.bildtagg.se/bild/yybwx2kuwg41ppxrw9v2j05

På Lenas födelsedag lade SD ut en bild på en orienteringsflagga fast han inte hittade cachen han sökte. www.bildtagg.se/bild/rvlsmvrn53v4fejwl0ql81t
Tack för mycket sakfakta.
Det vore intressant att se vad H sysslar med mars-maj. Det är en het period iom att L ifrågasätter att hon ska flytta nästgårds.
Ganska tätt inpå kommer cachegrälet.

Ser i olika förhör att H var mycket förbannad.
Mer än hon ger sken av. L är syndabocken och SD är givetvis inte sen att hålla med.

Hon har tyvärr en tendens att dimma bort bakom den bombastiska maken.
Citera
2021-02-03, 19:02
Medlem
Stonics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
SD ska ha påstått att han vet vem som är GM (självklart!) men han har aldrig gett polisen namnet, vad jag vet. Bara slungat ut diverse "möjliga" kandidater. Där ingick inte exfrun som gick omkring med värsta hatet och var hämndlysten.
Allt fokus ligger ju först och främst på S. Det kanske paret redan hade kalkylerat med?( våld i nära relation) Frun har ju gått under radarn. Det inser man bara man studerar ex denna tråd. Hur blir skeendet om man hypotetiskt sätter frun som gm och S som medhjälpare? S skyddar så klart sin fru, och personligen tror jag att han skulle offra sitt liv i frihet till förmån för frun. Hon kan ha tvättat sina blodiga kläder hos honom. Av vilken anledning menade S advokat att S ej är gm? Det kan man fundera på om man vill.
Senast redigerad av Stonic 2021-02-03 kl. 19:10.
Citera
2021-02-03, 19:04
Medlem
Stonics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Han anger inte sin fru, utan skyddar om det ligger till så här. Rättsläkaren antydde väl att det kunde varit 1 -2 gm?
Senast redigerad av Stonic 2021-02-03 kl. 19:16.
Citera
2021-02-03, 19:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Att HD ännu är vid hans sida, det ser jag som ett tecken på hans total kontroll. Ingen fri människa skulle efter allt ont som har hänt, vilja vara i hans absoluta närhet.
Har hon förlorat sin fria vilja helt och hållet?
Jag betvivlar inte en sekund att han är ett strå värre och manipulerar henne men vad innebär total kontroll?

I förhållande till den gränssättning/de krav hon ställer på SD, skilsmässa, ny lägenhet och ny sängvän (som hon tycker mer om som epitet än älskarinna) så är hon rätt aktiv.

Är det SD som tvingar henne att skriva "Jag älskar dig" och vill att han ska med till USA trots att han krumbuktar?
Hon tycker ju att de ska återförenas, vilket är hennes vision med resan.
Efter mordet ser hon ju glad ut och de cachar vidare och reser utomlands.
Senast redigerad av develi 2021-02-03 kl. 19:21.
Citera
2021-02-03, 19:19
Medlem
Stonics avatar
Efter mordet ser frun ej naturligt glad ut. Det ser man om man studerar foton. Ögonen hänger ej med i leendet. Dvs oäkta leende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in