Flashback bygger pepparkakshus!
2021-02-02, 18:24
Medlem
RickRozays avatar
Orkar inte läsa tråden men...

Det där sparring-momentet är korkat. En fick ju avbryta och han gjorde det instruktörerna bad honom, "kämpa".

Har sett det i Brittiska SAS Who dares wins (rebooten) och det är lika poänglöst. Nu har ingen behövt avbryta pga sparring i fyra säsonger, men händer det en gång så är det för mycket. Och jag sparrade en del. Leder bara till att folk måste avbryta.
Citera
2021-02-02, 19:13
Medlem
swimmingpools avatar
Elitstyrkan plockar fram den lille sadisten i dig

Instruktörerna i TV4:s nya söndagssatsning ”Elitstyrkan hemligheter – Sverige” är inte att leka med. Syftet med hela programidén är att vi tittare ska få leka amatörpsykologer. Hur ska det gå, vem ska bryta samman i dag? Lite orolig blir man.

https://www.dn.se/kultur/johan-croneman-elitstyrkan-plockar-fram-den-lille-sadisten-i-dig

Jag har dock inte premium så vet inte vad som står.
Citera
2021-02-03, 01:43
Medlem
Blaisens avatar
Lite festligt att Petra faktiskt var mullvad i engelska varianten i säsong 4. Hon är nog mer badass än många här vill erkänna. Kan dock konstatera att svenska varianten nog är en blek kopia men ska följa den ändå.
Citera
2021-02-03, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Finns det någonstans att läsa om den här gruppvåldtäkten lukas utsattes för, borde varit tidigt 2000-tal? Lite ovanligare då..

Förövrigt många udda i uppställningen: en liten gymnastbrud på 1.50 (paolos ex), en transa, en "efterbliven", ngn nyanländ afghan. Även hovmästaren har jag sett i ngt annat program(?)

Inte alls säkert den blev polisanmäld eller att någon blev dömd. Inte ovanligt att man skäms, inte orkar förklara hela "jag känner mig fel i min kropp" för läkare, domstol etc. Inte samma samhälle då som nu.

Citat:
Ursprungligen postat av nittrick
Dum fråga men.
Dom gör ju gällande att det deltagare är uttagna efter dom hårda fysiska tester och typ det är bråkdel av alla som sökte som vi ser.
Men det är väldigt mycket kvinnor i gruppen.
Alla har gjort eller varit med om något spektakulärt.
Det verkar inte vara någon kalle Svensson som är helt vanlig och det mest spännande kalle gjort är Thailands semester på all inclusive....

Dom verkar hand plockade för detta tv program.
Eller?

Ja, dom är handplockade. Så funkar 90 % av alla tv program, de plockar in personer som varit med i andra produktioner. Däremot kan de fortfarande fått i castingen "söka" dvs motivera varför de vill tacka ja till en plats.

Det funkar ju lixom inte heller att ha en öppen casting, det kräver något helt annat fysiskt än vad kalle svensson klarar. Vad gäller bagage, så har de flesta människor några sådana här händelser som påverkat och definerat - ex Elins vattentrauma.
Citera
2021-02-03, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Inte alls säkert den blev polisanmäld eller att någon blev dömd. Inte ovanligt att man skäms, inte orkar förklara hela "jag känner mig fel i min kropp" för läkare, domstol etc. Inte samma samhälle då som nu.

Ja, dom är handplockade. Så funkar 90 % av alla tv program, de plockar in personer som varit med i andra produktioner. Däremot kan de fortfarande fått i castingen "söka" dvs motivera varför de vill tacka ja till en plats.

Det funkar ju lixom inte heller att ha en öppen casting, det kräver något helt annat fysiskt än vad kalle svensson klarar. Vad gäller bagage, så har de flesta människor några sådana här händelser som påverkat och definerat - ex Elins vattentrauma.
Fast rätta mig om jag har fel nu men sas are you tough enough. Var väl öppet dom som var fysiskt starkast kom med och om jag inte miss minnen mig var det inte en massa känslomässigt tjafs med.
Citera
2021-02-03, 17:08
Medlem
Scalpings avatar
Förstod inte riktigt, men föddes Lukas som tjej alltså? och sen på senare år byggt in en kuk och käkat manliga könshormer eller vad var det?

Vad hette han innan som tjej?
Citera
2021-02-03, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?

Man sökte online. Fick skicka in en video efter man svarat på deras frågor.
Hade man sen tur hade man fångat deras uppmärksamhet och fick en tid till videochat med en i casting teamet. Av de ca 100 som intervjuades gick 60 vidare till fystest. Av de 60 som klarat fystesten gick ca 30 vidare till sista intervjuer, intelligenstest, psykolog test och möte med produktionen och ansvariga på TV4.
Av de 18 som blev valda hade endast två blivit kontaktade om att söka.
Så nej, det du skriver stämmer inte. Det var alltså 10% som inte själv tog första steget. Och de två måste alltså fortfarande klara fys- och diverse andra test.
Citera
2021-02-03, 19:53
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Förstod inte riktigt, men föddes Lukas som tjej alltså? och sen på senare år byggt in en kuk och käkat manliga könshormer eller vad var det?

Vad hette han innan som tjej?

Ja. Han har varit med i Malou efter tio där han berättade att urinröret fortfarande krånglar. Det växer tydligen ihop så för att hålla det öppet får han köra in en kateter i det en gång om dagen. Det lät rätt otrevligt. Han är för övrigt gift med en av de första deltagarna i Biggest Loser.
Citera
2021-02-03, 22:55
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Ja. Han har varit med i Malou efter tio där han berättade att urinröret fortfarande krånglar. Det växer tydligen ihop så för att hålla det öppet får han köra in en kateter i det en gång om dagen. Det lät rätt otrevligt. Han är för övrigt gift med en av de första deltagarna i Biggest Loser.
Varför ser han då ut som en äkta man? och inte den förväntade dragkingen, både jg och föregående talare lider av samma problem, han ser för trovärdig ut för att vara könsbytare

Jag kan lätt igenkänna män som opererat sig till kvinnor, samma sak borde gäll omvänt
Citera
2021-02-04, 07:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Varför ser han då ut som en äkta man? och inte den förväntade dragkingen, både jg och föregående talare lider av samma problem, han ser för trovärdig ut för att vara könsbytare

Jag kan lätt igenkänna män som opererat sig till kvinnor, samma sak borde gäll omvänt

Börjar du nu bli orolig?
Citera
2021-02-04, 09:30
Medlem
De avslöjade rejält thaiboxarens mentala funktion, att hon inte är så tuff innerst inne som hon vill framstå.
Citera
2021-02-04, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
De avslöjade rejält thaiboxarens mentala funktion, att hon inte är så tuff innerst inne som hon vill framstå.

Det är alltid lika kul att se alla dessa självutnämnda "vinnarskallar" vika ner sig och bryta ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in