2021-02-03, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sankmark
Ingen på mordplatsen såg någon väska oavsett format eller form.

Ingen på mordplatsen såg en 52 åring med en jättegubbkeps på huvudet.
Ingen på Luntmakargatan såg en 52 åring med en jättegubbkeps på huvudet.
Ingen på DBG såg en 52 åring med en jättegubbkeps på huvudet.

Anser du att YN mötte mördaren? Det bör du inte göra med tanke på att inget annat vittne sett en väska.
Citera
2021-02-03, 15:00
Medlem
Citat:
Finns inget som säger att gm hade en handledsväska. Ingen på mordplatsen har vittnat om något sådant. YN på DBG ser en liten väska av hård form.

Du får gärna berätta hur mördaren var klädd. Kan du göra det?
Citera
2021-02-03, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Mörka kläder känns sannolikt. Tror nog mer på rock än jacka. Huvudbonad eller ej är svårt men kanske att han hade något.

”Alla som tycker sig veta hur han var klädd går ett ärende”

Jag verkar tillhöra SEkten eftersom att jag TROR att SE KAN vara mördaren. Vittnesmålen är minst sagt tvetydiga och osäkerheten är stor. Det som får mig att tänka i dessa banor är följande:

1. Han har varit i absolut närhet av mordplatsen.
2. Enligt mig saknar han alibi.
3. Vittnesmålet från YN. Stämmer RELATIVT bra in på honom och den EVENTUELLA hnadledsväskan väger ganska tungt.

Jag säger det ytterligare en gång, min åsikt är att han KAN vara mördaren. Är rejält trött på alla kommentarer om brist på intelligens osv.

Det finns många som tror att Engström sköt Palme och som inte på minsta sätt är dumma i huvet eller uppvisar sektbeteende. Man kan däremot framföra korkade argument och åberopa saker som fakta som inte är det eller uppgifter som är helt felaktiga. Om man trots att man fått det påpekat för sig tjugo gånger väljer att upprepa detta gång på gång så hör man inte hemma i första meningen.
Citera
2021-02-03, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Det finns många som tror att Engström sköt Palme och som inte på minsta sätt är dumma i huvet eller uppvisar sektbeteende. Man kan däremot framföra korkade argument och åberopa saker som fakta som inte är det eller uppgifter som är helt felaktiga. Om man trots att man fått det påpekat för sig tjugo gånger väljer att upprepa detta gång på gång så hör man inte hemma i första meningen.

Jag håller med om att det är viktigt att skilja på fakta och åsikter. Det kan vara svårt. På båda sidor.
Citera
2021-02-03, 15:32
Medlem
sankmarks avatar
Citat:
Anser du att YN mötte mördaren? Det bör du inte göra med tanke på att inget annat vittne sett en väska.

Absolut.
Citera
2021-02-03, 15:33
Medlem
sankmarks avatar
Citat:
Du får gärna berätta hur mördaren var klädd. Kan du göra det?

I en halvlång mörkblå täckjacka av äldre modell.
Citera
2021-02-03, 15:37
Medlem
Citat:

Fast YN säger rock. Då faller ditt resonemang om att hon sett mördaren, eller hur?
Citera
2021-02-03, 15:37
Medlem
Citat:

Något på huvudet? Byxor?
Citera
2021-02-03, 15:44
Medlem
sankmarks avatar
Citat:
Fast YN säger rock. Då faller ditt resonemang om att hon sett mördaren, eller hur?

YN misstar sig på en halvlång täckjacka och rock. Det är därför hon inte får "rocken" att stämma,
Citera
2021-02-03, 15:45
Medlem
sankmarks avatar
Citat:
Något på huvudet? Byxor?

Mörka byxor, troligtvis barhuvad.
Citera
2021-02-03, 15:45
Medlem
Citat:
YN misstar sig på en halvlång täckjacka och rock. Det är därför hon inte får "rocken" att stämma,

Hur vet du det?
Citera
2021-02-03, 15:46
Medlem
Citat:
Håller du med om mina tre punkter?

Du tror att han kan vara mördaren för att han fanns på platsen, saknar alibi och passar hjälpligt in på YN:s beskrivning. Go ahead. Jag kan inte haka upp mig på något så försiktigt.

Men det ska väl sägas att det knappast har någon tyngd heller. Det säger lite sig självt att misstankarna mot Engström är svaga om YN:s observationer får plats på en trepunktslista.

Att Engström fanns där och saknar alibi är väl snarare nån sorts förutsättningar för att han över huvud taget ska vara värd att bry sig om. Med det som grund får man sen bygga ett case mot honom och gräva fram vettiga indicier. Det har ingen lyckats göra.

Det är lite som att säga att det mesta talar för att CA är mördaren för att han hatade Palme, bodde i närheten och hade ett likadant vapen. Det är en bra uppslag, men värdelöst som bevisning.

CP som nyss nämndes sticker faktiskt ut lite här. Mot honom fanns det ju trots allt något som kan liknas vid bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in