Citat:
Ursprungligen postat av
Zebrima
Ja NF:s vittnesmål är oerhört intressant, för vi vet att det smällde ca klockan 23:21:30 (plus minus 10 sek) och att han mötte paret Palme utanför Sveavägen 44. Sedan hann NF promenera i ca 1 min 35 sek innan skotten, så man kan säga att paret Palme befann sig utanför nr 44 i princip exakt klockan 23:20 plus minus 10 sek.
Vidare var det bara ca 52 sekunders promenad för paret Palme på andra hållet, så någon kan mycket väl hunnit fram och hejdat dem något, inlett ett kort samtal och gått några sekunder tillsammans precis som AB säger. Platsen där AB stått och "drällt" innan han bestämde sig för att promenera söderut torde vara utanför bankomaten som befann sig strax före den här trekantiga reklampelaren innan Dekorima.
Jag är nu mer tveksam till om det verkligen var SE som gärningsman pga 2 saker:
- Tiden är onekligen enormt tight med tanke på att SE bör lämnat Skandiahuset i princip samtidigt som makarna Palme passar (han borde dock sett dem då)
- NF ser den misstänkte mannen NORR om Sveavägen 44, dvs SE skulle i så fall först gått åt fel håll, väntat in Palme vid den norra reklampelaren och sedan gått efter dem.
Det hade varit VÄLDIGT intressant att veta om SE gick ut på nr 44 eller nr 48. Men eftersom receptionen är på nr 44 borde det ju vara där. Vilket onekligen ger oerhört tighta tidsmarginaler
Det där är intressant, för det finns ju ett till vittnesmål ,Alf Lundin ,på andra sidan vägen , som ser en väldigt liknande person följa efter Palme med glasögon, jacka som gick strax ovanför knäna, och som försöker dölja ansiktet. Detta bredvid kyrkogården (och dessutom nämner han någon som rör sig inne på kyrkogården).
http://www.itdemokrati.nu/page36a.html
Det öppnar för andra tankar, t.ex.
SE har varit på andra sidan (ev. från Grand redan, men hur går det ihop).
En konspiration.
Har spånat vilt runt en konspiration nyligen , i den andra tråden (MOP), läs gärna det inlägget om det är något som ni kan få ihop någonting av. (tror inte det, men det finns ju några omständigheter jag ville belysa)
Av de spår som finns tillgängliga tror jag mest på SE som ensam GM just nu , men det är en suddig fläck runt det som hände i vissa delar.
Jag tänker ibland att denna tråd skulle kunna funka som ett expert-system (AI) om vi tillsammans tar fram alla fakta och sovrar/analyserar den tillsammans.
Då är det bra om det blir mer konstruktivt arbete framåt och försök till objektivt tänkande samt mindre raljerande över (främst) SE-teorin och loopande/repeterande info/argument/strider.