2021-02-03, 13:23
Avslutad
Nu har äntligen Ebba Busch börjat sin reträtt i denna fastighetaffär.
Begär insyn utlåtanden om Erbjöns psykiska tillstånd, även två veckors förlängning, allt för att på ett så smidigt sätt som möjligt backa ur denna affär.
Antar att nu har KD satt ner foten och genom att hänvisa till Esbjöns psykiska tillstånd kan hon backa ur affären med mindre skada på sitt ego.
Senast redigerad av LawNumberSix 2021-02-03 kl. 13:47.
2021-02-03, 13:34
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Är det lätt och vanligt att norpa åt sig herrgårdar från äldre? Bara ebba som klantade till det?

Sommarstugan som blev släktgård och nu herrgård. Nog för att en del saker blir mer värdefulla med tiden, men det gäller nog inte huset som står och förfaller.
2021-02-03, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Begär insyn utlåtanden om Erbjöns psykiska tillstånd, även två veckors förlängning, allt för att på ett så smidigt sätt som möjligt backa ur denna affär.
Antar att nu har KD satt ner foten och genom att hänvisa till Erbjöns psykiska tillstånd kan hon backa ur affären med mindre skada på sitt ego.
Hon vill att Binninge kompletterar sitt material till rätten med allt han refererar till, det är en självklar sak för alla kunniga ombud. Sen vill hon se hur Esbjörn har lyckats sälja en lägenhet trots de påstådda kognitiva svårigheterna. Det kan även vara av intresse att se vem köparen är eftersom det finns många runt Esbjörn som känner att de har ”dold äganderätt” till hans tillhörigheter.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bnLVEe/ebba-busch-kraver-att-fa-se-psykologiska-utredningar
2021-02-03, 13:41
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Antar att nu har KD satt ner foten och genom att hänvisa till Erbjöns psykiska tillstånd kan hon backa ur affären med mindre skada på sitt ego.

I en rättvis rättegång brukar väl båda sidor ha tillgång till all information? Det skulle vara märkligt om ena sidan hålls ovetande om vitala delar.

Jag tror det är rätt självklart att Ebba backar ur, om det visar sig att Esbjörn var oförmögen att förstå det där med försäljning. Det vore galet att inte göra det. Men om den fullständiga rapporten visar att Esbjörn är kapabel, talar det till Ebbas fördel.

Artikeln ljuger om att det var en läkarundersökning iallafall.

Dessutom, varför vill Esbjörns ombud mörka att han sålt en lägenhet? Det verkar han ha kunnat göra, eller blir det också ett rättsfall?
2021-02-03, 13:42
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Om man är medlem i Mensa så förstår man tre saker.

1. 6000" är 6 miljarder
2. Så mycket är inte fastigheten värd
3. Du förstår varken 1 eller 2 och är sannerligen inte medlem i Mensa.

😂

Jo jag vet att inlägget är några dagar gammalt men jag snubblade över det nu och ett sådant öppet mål från begåvningsreservens väntelista kan man ju inte undgå att kryssa 😉

Jag gissar att du inte är medlem i Mensa.

Man använder apostrof för att ersätta tusental, inte citattecken.

Korrekt skrivning av vad du anser vore 6000' '

Senast redigerad av EnergizerBunny 2021-02-03 kl. 13:45.
2021-02-03, 13:51
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Vi har konstaterat flera tillfällen bara nu i höst som Ebba Busch ljuger så ditt påstående är inte korrekt. Hon ljög till och med för reportern när hon konfronterades med sin stämning av Esbjörn.

Samma retorik använde Ebba Busch vid sina ej Covid19 anpassade tillställningar, både vad gällde hennes första uppgifter att avstånd hölls, bilder kom fram som visade kramorgier och kindpussar till höger och vänster.
Även kring Margaux Dietz censurering av sitt poddavsnitt när Ebba Busch hängdes ut så ljög Ebba Busch.

Med tanke på hur mycket Ebba Busch ljugit och blivit påkommen på senaste tiden så är frågan om man överhuvud taget kan lita på henne.

Utöver det så har hon en aggressiv debatteknik som inte sällan slår tillbaka på henne själv. Som hennes populistiska litteratur kanon som skulle skapa förstånd hos de unga, hon kunde fan inget själv.

Att ljuga är inte Kristuslikt. Bibeln säger i Kolosserbrevet 3:9-10 Ljug inte för varandra, ni har ju klätt av er den gamla människan och hennes vanor och klätt er i den nya, som förnyas till verklig kunskap och blir en bild av sin skapare.
Jag har strukit under det som har någon koppling till tråden i ditt inlägg, allt annat är bara ovidkommande dravel.
2021-02-03, 13:51
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Vad gäller den här husaffären, så kan man ju tycka att det är förbryllande att Esbjörn inte har grubblat på köpesumman FÖRE han skrev under. De har trots allt diskuterat affären ett bra tag innan han väl skrev på.

Mycket märkligt att han fick en "mentalt klar stund" precis EFTER han hade skrivit under, men inte före.

Han har haft ganska god tid på sig att få den här "mentalt klara stunden", förutsatt att han inte är vid sina finnens fulla bruk, INNAN han skrev på kontraktet.

Jag tycker att det är ganska uppenbart att Esbjörn inte är helt ärlig, och pressas mycket hårt av släktingar.
2021-02-03, 13:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
I en rättvis rättegång brukar väl båda sidor ha tillgång till all information? Det skulle vara märkligt om ena sidan hålls ovetande om vitala delar.

Jag tror det är rätt självklart att Ebba backar ur, om det visar sig att Esbjörn var oförmögen att förstå det där med försäljning. Det vore galet att inte göra det. Men om den fullständiga rapporten visar att Esbjörn är kapabel, talar det till Ebbas fördel.

Artikeln ljuger om att det var en läkarundersökning iallafall.

Dessutom, varför vill Esbjörns ombud mörka att han sålt en lägenhet? Det verkar han ha kunnat göra, eller blir det också ett rättsfall?

Vi avvaktar och ser, jag är helt övertygad om att detta är starten för Ebba Buschs försök att komma ur affären med åtminstone lite heder i behåll.
Hennes ego måste ha en annan anledning än att hon lovade backa om Esbjörn skulle ändra sej, det har blivit en prestigefråga för lögnerskan Ebba.
2021-02-03, 13:53
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Enligt vad som framkommit så var det två andra som blev tillfrågade om dom ville bjuda över EB men dom tackade nej, jag har ej källan på det nu men ska se om jag kan hitta den
Den har ej varit ute på annons
Majkgård nämner, att Esbjörn fått tidigare erbjudanden, som han tackat nej till, i ett numera låst reportage av Expressen.
2021-02-03, 13:56
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
återigen tar du orden från en person som ljugit på expressens kamera och på sin facebook som fakta.

jag hade nog också stängt dörren för nån som offentligt smutskastatmig och min familj och sen drar mig inför domstol efter att ha kallat mig "egen" och snyftlovat svenska folket att man inte tänker tvinga mig att sälja min gård.

Jag hade också stängt dörren för någon som offentlig smutskastar mig också min familj.
Men vänta nu lite.....
Det är väl Ebba och hennes familj som blivit smutskastade i media av Esbjörn och vidhängande bihang.
Efter att i dessa media ha visat något "skrivet" presterat som sitt bevis (daterat 3/9) och snyftlovat svenska folket om sin dagen efter ånger.
Att Esbjörn egentligen är den som måste dra Ebba inför tinget (enligt avtalslagen) för att få avtalet ogiligförklarat på de grunder han anger.

Var det inte så?

Ebba har dragit den motvillige Esbjörn inför tinget för att få detta avgjort.
Tål upprepas igen att Esbjörn enligt testerna inte är varken senil eller dement, inte 2010 inte 2012 och inte heller 2020.
Vad gäller hoarder i sommarhuset så är det mycket som samlas i ett sånt, både från farfar pappa och diverse släktingar.
Det värdefulla hamnar aldrig i sommarhuset bara familjens andra sorteringen prylar.
Sen lämnas gamla bilar och slängs tunnor samt annat av Esbjörn, som inte har haft annan användning av tomten än som bra lämna dit.
Släkt gård i generationer pöhhh!
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Är det objektiva FAKTA att Ebba har låtit göra två värderingar? Om ja, vilka är i så fall de båda objektiva beloppen?

Stämmer det att ett möte bokades in för att komma överens om hur avtalet skulle kunna ”backas”? Eller var syftet snarare att det slutgiltiga köpebrevet skulle undertecknas? Hade Esbjörn i så fall anledning att tro något annat?

Kan vi annat än spekulera om syftet?

Är det rätt av oss att sitta och spekulera om Esbjörns mentala hälsa, hans relation till släktingar, hans privatekonomi, bostäder osv? Eller vräka ur oss anklagelser som närmar sig förtal om andra personer i hans närhet?

Det här handlar förstås inte om Esbjörn. Det handlar inte ens om juridik. Det handlar om Ebba Busch. Av någon konstig anledning försöker några förflytta diskussionen bort från henne.

Det kanske funkar här på Flashback men inte ute i den övriga världen.

Klart det handlar om Esbjörn! Han exponerar sig och gråter ut i media, då blir det därefter. Varför automatiskt göra honom till offer innan turerna kring affären ligger i öppen dag?

Vänta och se. Från ruckel med skrotbilar till herrgård .. de som talar om herrgård har uppenbara problem med sanningen.

Edit: Jag hoppas Ebba, om hon får rätten på sin sida, stämmer Esbjörn, släktingar och media för förtal när den här affären är över. Särskilt public service bör få sig en rejäl känga. Dags att sätta ner foten mot mediahyenor.
Senast redigerad av Passepartout 2021-02-03 kl. 14:01.
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Är det lätt och vanligt att norpa åt sig herrgårdar från äldre? Bara ebba som klantade till det?
Om du väntar en vecka till så handlar det då om en slott, bara att fantisera ihop valfritt på samma sätt som man får en mindre sommarstuga att bli till en herrgård...

Du vet väl att Esbjörn har fått Byggmax och Vattenfall som sponsorer där hans ruckel nu ska fixas upp och kunna ge ström till andra i Marielund:
https://silentsplease.files.wordpress.com/2015/02/one-week-1920-buster-keaton-rotating-house.gif

Citat:

Återigen förvanskar du en artikel med flit - och sen undanhåller du länkarna. Ingen reträtt-snarare anfall
för nu ska dom syna utredningen från Barry i detalj, de verkar ha läst denna tråd om vi ser till aktionen.
Du hade för bråttom med 2 veckors förlängning, sett till AB:s publiceringar, men det är ditt problem.

Binninge använder nu AB istället för Expressen att göra sina utfall som han inte vågar ha i text till TR:
”Det påstådda avtalet är ogiltigt eftersom Esbjörn på grund av sin kognitiva status inte förstod vad han skrev under och därtill blev svikligt förledd att göra det.” Här går alltså Binninge emot Barry:s utlåtande via AB.

Sen blir det intressant, Flashback kan anas i skuggan här:
Citat:
AB: Varför är det relevant i målet att veta vilka bostäder som avyttrats och när?
– Det avser jag inte gå in och diskutera, man får dra sina egna slutsatser om det, säger Katrin Björklund.
Johann Binninge säger att Ebba Busch kommer att få tillgång till allt material. Men information om avyttring av bostäder kommer han inte tillhandahålla.
– Det gäller inte den aktuella fastigheten och det har inget med detta mål att göra. Han har självklart rätt att sälja sina privata lägenheter, säger Binninge.
Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bnLVEe/ebba-busch-kraver-att-fa-se-psykologiska-utredningar

Så EsB, som av utredaren Barry anses normal, är enligt Binninge så senil att han inte kunde sälja huset men hans lägenhetsförsäljningar är han inte tillräcklig senil för.... enligt Binninge då !

Snacka om att skjuta sig i foten.
Senast redigerad av vittne-x 2021-02-03 kl. 14:02.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in