2021-02-03, 08:59
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Detta var en otroligt rörig tråd med Matz, Brinninge och ngt finskklingande plus cykel. Kan någon göra en objektiv/neutral sammanfatttning?

Vad har Ebba gjort som är fastställt:
- skrivit på ett köpekontrakt
- låtit värdera huset

Vad har Ebba gjort som är oklart:
- sagt hon backar om Esbjörn verkligen inte vill sälja (Facebook?)
- kör hardball med Esbjörn vilket inte ser bra ut som KD-ledare

Vad har Esbjörn gjort som är fastställt:
- skrivit på köpekontrakt
- äger formellt hela huset

Vad har Esbjörn gjort som är oklart:
- har informellt avtal att skänka huset till Matz
- äger inte 4/27 delar pga gammal bodelning
- ångrar att han säljer huset
- har massa bindningar till lokal mäklare, sambo etc som inte hör hit
- har kört på en cykel med vidhängande cyklist

"kört hardball", är det en objektiv beskrivning det?

Fakta är att Esbjörn inte återbetalat handpenningen.

Fakta är att Ebba i ett tidigt skede bokade ett möte med Esbjörn och hans ombud för att reda ut situationen och komma överens om hur avtalet kan backas om Esbjörn verkligen ville det. Men Esbjörn kom inte på mötet.
Esbjörn meddelade istället i pressen att han "stängt dörren" för Ebba.

Ebba har låtit göra två värderingar.

Esbjörn har fortfarande inte låtit göra någon värdering.

Esbjörn har genomgått en psykologutredning som visar att Esbjörn KANSKE har en lindrig kognitiv funktionsnedsättning som han också kanske hade 2010 och som han om han har den haft i över 10 år. Utredningen fastställer att Esbjörn inte är dement samt att han är punktlig, flitig och social och inte har några uppfattnings- eller impulsproblem.

Esbjörn har ett par dagar innan avtalet skrevs under genomgått att polisförhör där han detaljerat beskriver ett händelseförlopp 10 månader tidigare och därmed visar att han kommer ihåg alla dessa detaljer under så lång tid.

Allt detta är objektiva FAKTA.
Senast redigerad av trngw 2021-02-03 kl. 09:12.
2021-02-03, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
En KDare byter inte parti för något sådant här!
Till och med jag som INTE är KDare inser att hela soppan är pga att media har intresse för att det är Ebba.

Esbjörn har flera bostäder och bor hos pensionatstanten som tror hon ska ärva honom och brorsonen som tror han ska ärva honom.
Pensionatstanten kanske inte ens visste om at brorosonen var lovad ta fastigheten.
Brorsonen visste nog inte om att pensionatstanten har för vana att ärva sin manliga kompisar.
Om Esb säljer huset till Ebba och ger viss del av pengarna till brorsonen så kommer han ändå inte at bli nöjd för då får han punga ut med arvsskatten.

Om brorsonen varit inresserad av huset så hade han varit där och städat tomten och nyttjat huset som sommarsbostad.

Att banken inte vill skicka pengarna tillbaka beror på att det var pensionatstanten som var inne på banken.

Jag förstår att Ebba vill bo i närheten av där hennes barn vuxit upp för att kunna ha delad vårdnad utan att barnen måste byta dagis/förskola/skola och ha sina kamrater i närområdet.

Minnet är ibland kort men KD var i princip uträknat inför förra riksdagsvalet. Från rekordsiffror över 10 % hade de sjunkit till under spärren i många, om än inte alla mätningar.

Tack vare Ebbas insatser, bl.a salvelsefulla tal om att kapa köerna i sjukvården, gjorde de dock ett efter omständigheterna utmärkt val. Men nu tycks medierna gå all in för att lyfta upp affären, inklusive SVT efter vad jag förstår. Och det görs i allmänhet inte på ett sätt som hedrar henne.

De trogna väljarna kanske inte kan räknas till mer än 2-3 procent på riksplanet och det räcker förstås ingenstans. (Däremot kanske de kan stå sig fortsatt starka i exempelvis Uppsala och Jönköping.) Har de tur kan de locka lättrörliga väljare med t.ex löfte om att avskaffa fastighetsskatten eller på ett gapigt Ebba-sätt svamla över sin mormor. Det håller i bästa fall ett tag.

Att Ebba vill ha ett hus nära exman och föräldrar är en självklarhet. Är det någon som ifrågasatt det?
2021-02-03, 09:02
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
ni i ebba-sekten fortsätter hävda att esbjörn är landets största mytoman, men ni langar aldrig fram bevis.

ni blundar för ebbas lögner, trots att ni fått dom svart på vitt, gång på gång.

ni är tre personer som skrivit nästan hälften av inläggen i denna tråd i ett halvår, dag som natt är ni inne och skriver. hur fan orkar ni?

Börjar fakta och sanning bli lite för överväldigande för dig?

Hur var det nu med bevis, var är dina?

Jag har precis skrivit ett par inlägg med tydlig info och hänvisning till specifika bevis som framkommit i media och påtalats här massvis med gånger i alla dessa inlägg som du upprörs över att folk orkar skriva.
2021-02-03, 09:05
Medlem
trngws avatar
Citat:
återigen tar du orden från en person som ljugit på expressens kamera och på sin facebook som fakta.

jag hade nog också stängt dörren för nån som offentligt smutskastatmig och min familj och sen drar mig inför domstol efter att ha kallat mig "egen" och snyftlovat svenska folket att man inte tänker tvinga mig att sälja min gård.

Precis tvärtom, det är du som tar Esbjörns lögner för sanning. Om du kontrollerar de källor jag anger så kommer du se vad som är belagt som fakta och vad som är lögn. Det är enkelt. Klarar du det?
2021-02-03, 09:10
Medlem
braatthas avatar
Citat:
det framkommer i filmen som är det första man ser i artikeln, samma film där ebba ljuger första gången.
titta på den om du inte gjort det.

Du menar där reportern säger att han gör det? det finns ingen annan stans det framkommer utan det som står i artikeln att det är först två veckor senare.
Det finns heller inga bevis om det heller.
2021-02-03, 09:21
Medlem
braatthas avatar
Citat:
ni i ebba-sekten fortsätter hävda att esbjörn är landets största mytoman, men ni langar aldrig fram bevis.

ni blundar för ebbas lögner, trots att ni fått dom svart på vitt, gång på gång.

ni är tre personer som skrivit nästan hälften av inläggen i denna tråd i ett halvår, dag som natt är ni inne och skriver. hur fan orkar ni?

För var gång du får en av hennes sk lögner överbevisade så vänder du och vrider på allt, så att ett komma skulle kunna vara det som är avgörande i en 4 miljonersaffär eller inte.
Men hur du än gör blir det aldrig en sanning tyvärr.

Du har fortfarande inte svarat på min fråga som du duckar på var gång där du säger att ord står mot ord !
Esb hade skickat brev till EB vem sa det jo Esb. inga bevis! bara påstående.
EB hade skickat brev till Esb, vem sa det Esb. beviset har han!

Hur kan du få det till ord mot ord
2021-02-03, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
"kört hardball", är det en objektiv beskrivning det?

Fakta är att Esbjörn inte återbetalat handpenningen.

Fakta är att Ebba i ett tidigt skede bokade ett möte med Esbjörn och hans ombud för att reda ut situationen och komma överens om hur avtalet kan backas om Esbjörn verkligen ville det. Men Esbjörn kom inte på mötet.
Esbjörn meddelade istället i pressen att han "stängt dörren" för Ebba.

Ebba har låtit göra två värderingar.

Esbjörn har fortfarande inte låtit göra någon värdering.

Esbjörn har genomgått en psykologutredning som visar att Esbjörn KANSKE har en lindrig kognitiv funktionsnedsättning som han också kanske hade 2010 och som han om han har den haft i över 10 år. Utredningen fastställer att Esbjörn inte är dement samt är han är punktlig, flitig och social och inte har några uppfattnings- eller impulsproblem.

Esbjörn har ett par dagar innan avtalet skrevs under genomgått du polisförhör där han detaljerat beskriver ett händelseförlopp 10 månader tidigare och därmed visar att han kommer ihåg alla dessa detaljer under så lång tid.

Allt detta är objektiva FAKTA.

Är det objektiva FAKTA att Ebba har låtit göra två värderingar? Om ja, vilka är i så fall de båda objektiva beloppen?

Stämmer det att ett möte bokades in för att komma överens om hur avtalet skulle kunna ”backas”? Eller var syftet snarare att det slutgiltiga köpebrevet skulle undertecknas? Hade Esbjörn i så fall anledning att tro något annat?

Kan vi annat än spekulera om syftet?

Är det rätt av oss att sitta och spekulera om Esbjörns mentala hälsa, hans relation till släktingar, hans privatekonomi, bostäder osv? Eller vräka ur oss anklagelser som närmar sig förtal om andra personer i hans närhet?

Det här handlar förstås inte om Esbjörn. Det handlar inte ens om juridik. Det handlar om Ebba Busch. Av någon konstig anledning försöker några förflytta diskussionen bort från henne.

Det kanske funkar här på Flashback men inte ute i den övriga världen.
2021-02-03, 09:25
Medlem
trngws avatar
Den första belagda kontakten mellan Esbjörn och Ebba efter avtalskrivningen är den 30e augusti när de bägge befinner sig på fastigheten och detta intygas av ett utomstående vittne.

Nästa belagda kontakt är den 16e september där Esbjörn visar upp det brev han fått av Ebba.

Den tredje är det brev från Ebbas ombud som Esbjörn visat upp i Expressen.

Allt annat är i bästa fall oemotsagda påståenden från ena eller andra parten.

Esbjörn skulle kunna bevisa en kontakt till den 3e september om han bara visade upp avsändar- och mottagarkvitton. Men detta kan han visst inte göra. Så det är inget annat än ett påstående från Esbjörns sida och kan för allt vi vet lika gärna vara en efterhandskonstruktion.

Det intressanta i detta är att samtliga kontakter som kunnat beläggas har tagits på initiativ av Ebba.
Inte en enda kontakt har tagits på initiativ av Esbjörn. Det enda han gjort är att säga att han vägrar prata med Ebba. Go figure...
2021-02-03, 09:29
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Är det objektiva FAKTA att Ebba har låtit göra två värderingar? Om ja, vilka är i så fall de båda objektiva beloppen?

Stämmer det att ett möte bokades in för att komma överens om hur avtalet skulle kunna ”backas”? Eller var syftet snarare att det slutgiltiga köpebrevet skulle undertecknas? Hade Esbjörn i så fall anledning att tro något annat?

Kan vi annat än spekulera om syftet?

Är det rätt av oss att sitta och spekulera om Esbjörns mentala hälsa, hans relation till släktingar, hans privatekonomi, bostäder osv? Eller vräka ur oss anklagelser som närmar sig förtal om andra personer i hans närhet?

Det här handlar förstås inte om Esbjörn. Det handlar inte ens om juridik. Det handlar om Ebba Busch. Av någon konstig anledning försöker några förflytta diskussionen bort från henne.

Det kanske funkar här på Flashback men inte ute i den övriga världen.

Som jag trodde, i dina ögon är "ebba spelar hardball" objektivt och att Ebba de facto bokat ett möte som bekräftats av Esbjörn något att ifrågasätta.

När du lärt dig vad ordet objektivt betyder och du växt upp tillräckligt för att kunna erkänna fakta, så kan du återkommer så kan vi diskutera. Tills dess får du leka själv i din sandlåda med övriga dagisbarn.
2021-02-03, 09:30
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Jag tänkte att du kunde förklara dig, så jag slipper tro. Men jag förstår nu att du inte kan förklara dig.
OK, jag ska hjälpa dig då. Är man känd partiledare för ett sk. kristet parti, kanske man har lite fler saker att ta hänsyn till i sitt agerande jämfört med en okänd, halvdement pensionär?
2021-02-03, 09:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Vad finns fakta att hon har fått info om det ?
Mitt inlägg baseras på den framtagna värderingen som Notar har gjort i samband med prissättningen av fastigheten vid försäljningen.
Värdet är aldrig högre än det en köpare betalar oavsett vad du tror eller önskar och har aldrig varit heller.

Så du menar på fullaste allvar att det aldrig någonsin betalats ett underpris för en fastighet?
Kanske dags att ta av dej dina skygglappar och se världen med andra ögon än Ebba Busch färgade ögon.
Hur mycket du nu än vill tro, vill hoppas, tycker, så har Ebba ljugit om så mycket i denna affär att normalt funtade människor sparkar bakut, vilket du även ser i alla mätningar för KD, de sjunker som en sten i vatten.
2021-02-03, 09:33
Medlem
Citat:
😂😂😂😂😂😂😂😂

Ja just det, nu är det Ebba som smutskastat Esbjörn.

Och där bevisar du att du inte är något annat än ett fullständigt verklighetsfrånvänt troll långt bortom all räddning. Helt meningslöst att diskutera med dig ser jag. Du är ju vad som i dagligt tal brukar kallas för en riktig idiot.

när argumenten tar slut...

Citat:
Ursprungligen postat av braattha
För var gång du får en av hennes sk lögner överbevisade så vänder du och vrider på allt, så att ett komma skulle kunna vara det som är avgörande i en 4 miljonersaffär eller inte.
Men hur du än gör blir det aldrig en sanning tyvärr.

Du har fortfarande inte svarat på min fråga som du duckar på var gång där du säger att ord står mot ord !
Esb hade skickat brev till EB vem sa det jo Esb. inga bevis! bara påstående.
EB hade skickat brev till Esb, vem sa det Esb. beviset har han!

Hur kan du få det till ord mot ord

brevet som ebba först förnekar att hon skickat tills det kommer fram, precis
ord står mot ord angående vem som försökt ringa vem.

Citat:
Börjar fakta och sanning bli lite för överväldigande för dig?

Hur var det nu med bevis, var är dina?

Jag har precis skrivit ett par inlägg med tydlig info och hänvisning till specifika bevis som framkommit i media och påtalats här massvis med gånger i alla dessa inlägg som du upprörs över att folk orkar skriva.

jag har gett källor för vart och ett av mina påståenden.
grundartikeln och ebbas facebook

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in