Citat:
Ursprungligen postat av
Herakleios
Var du inte en sån som trodde på CP när det begavs sig?
Tycker du att PU gjorde ett bra jobb som drog fram CP som GM?
Varför tror du att de har mer rätt nu? Efter 34 år.
Det är möjligt att jag gjorde då.
Jag var 14-15 nånting när CP var i ropet och jag hade andra intressen som upptog min tid,
När jag senare började läsa lite mer om mordet så kände jag snabbt att CP nej han var det knappast.
Tja de gjorde sitt bästa men nej bra var de verkligen inte.
Ja det finns ju väldiga skillnader på CP och SE.
SE är svår att bortse från.
Det krävs så mycket fantasi och lite hittepå för att kunna bortse från i vart fall möjligheten att han är GM.För att få hans bitar att passa in i han var bara ett vittnepusslet måste du använda båda hammare och såg.
Däremot passar bitarna lekande lätt i SE var GMpusslet.
Signalementet stämmer även relativt bra.
Hans beteende efter mordet är också sånt att alla varningsklockor ringer iaf för mig,
För mig handlar det väldigt mycket om logik sannolikhet och sunt förnuft.
Bitarna faller liksom på plats om man vågar se honom som GM.
Så många märkliga saker faller då på plats.
Pusslet går ihop.
Det går inte att förklara alla 19 eller hur många det nu är indicierna mot SE med att han överdrev och ville göra sig märkvärdig,
Det förklarar kanske 4-5.Sedan börjar förklaringarna att ta slut till varje enskild omständighet.
Betänker man dessutom att alla indicier/märkligheter rör en och samma person så blir det givetvis än svårare att förklara på ett någorlunda trovärdigt sätt,
Så mycket slump existerar knappt att man kan förklara det på det viset.
Logik och sannolikhet åter igen,Mot CP fanns väl egentlige bara LPs värdelösa utpekande.
När jag började lösa förhör så slogs jag snabbt at att inte verkar det vara CP som vittnena beskriver.
Inte ens Lisbeth förefaller beskriva CP i sina första förhör.
Det går verkligen inte att jämföra CP med SE.
Mot den ena finns egentligen inget som pekar på en möjlig skuld.
Mot den andra finns det en oerhört lång rad av svårförklarliga indicier som är svåra att bortse från,
Så ser jag på saken,