2021-02-02, 19:22
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSmoker
ja dem bara råkar tortera folk , jag förstår kamrat

Och den självklara offtopicen med att dra in USA , bra där.

Är det bara jag som tycker det är skumt att det kommer in massor med personer som hyllar Kina i sådana här trådar. Kina som släppte ut covid , vilket passar globalisterna perfekt så dem kan påskynda sin plan med the Great reset?

Singapore är lika OT som USA. Och den påstådda tortyren likaså. Hela den här tråden är ett haveri och borde papperskorgas. Eller rensas rejält och passeras till konspirationsforumet.

TGR:s kopplingar till Covid, Gates och Kina lyser starkt med sin frånvaro. Ändå gafflas det konstant om dessa.

Fram med lite bevis istället för att svamla och syssla med en massa cirkelargument.
Citera
2021-02-02, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Allcopsarebastards
Är det värre att en människa dödar en ko, än att en varg dödar en kanin för mat? Bägge behöver det för att må bra och överleva. Visst kan människor överleva ett tag på endast grönsaker men dom mår inte bra av det.

Är det värre att en människa dödar en ko, eller att en annan människa bestämmer lite regler kring förhållande att hålla sig till på Jorden för andra människor?

När är det värre? När dessa regler inte stämmer överens med dina egna åsikter?
Citera
2021-02-02, 19:25
Medlem
-Emmanuels avatar
Citat:
Vet du hur mycket kapitalismen har gjort för arbetare världen om? Varför tror du Afrika, kina och indien är skithålor? Alla har en sak gemensamt - dom har alla varit kommunistiska och jävligt länge dessutom.

Kina utnyttjar afrikaner så det heter duga. Vissa kallar det för den andra koloniseringen av afrika.

Men ja tycker såklart att alla världen om ska ha bra arbetsvillkor.
Alla utnyttjar Afrika och de som tror på och förespråkar ett rättvisare system, ett jämlikare Global Reset, vill motverka det. Om det kan lyckas är mycket osäkert.

Jag diskuterar inte kapitalism i sig, utan kapitalism i sin värsta form. Den som exploaterar och förstör.

Afrika är stort och Indien likaså. Att dessa giganter har varit kommunistiska regimer kan vi avskriva. Koloniserade av väst och efter det ofta i kaos är en korrekt historiebeskrivning.
Kina har varit kommunistiskt bara till namnet väldigt länge.
Jag förstår ännu inte kopplingen mellan det och din trådstart.

Vi är i alla fall överens om att alla världen ska ha bra arbetsvillkor.
Citera
2021-02-02, 19:32
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Singapore är lika OT som USA. Och den påstådda tortyren likaså. Hela den här tråden är ett haveri och borde papperskorgas. Eller rensas rejält och passeras till konspirationsforumet.

TGR:s kopplingar till Covid, Gates och Kina lyser starkt med sin frånvaro. Ändå gafflas det konstant om dessa.

Fram med lite bevis istället för att svamla och syssla med en massa cirkelargument.

Varför vill du hela tiden papperskorga trådar om globalisternas stora idé The Great Reset? Är du kanske kryptoglobalist?
Citera
2021-02-02, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz

Det är ju du och din kinesiska vän som babblar och hyllar singapore för sina kamp mot mänskliga rättigheter

Du tycker såklart allt är bara en tillfällighet att så många ledare plötsligt stödjet the Great Reset och skriker Build back better.

Bill Gates är djupt i träsket med både WHO , IMF och WEF. Gissa vem säg äger mest jordbruksmark i USA nu förtiden , juste din kära Bill.
Citera
2021-02-02, 19:42
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Varför vill du hela tiden papperskorga trådar om globalisternas stora idé The Great Reset? Är du kanske kryptoglobalist?

Det står ju klart och tydligt att jag anser att tråden är ett haveri. Det är nog mer OT än OnT i den. Men flyttas bör den definitivt. Knäppa teorier utan substans hör inte hemma i politikdelen.

Alla dessa trådar sabbar bara all legitim kritik mot TGR och WEF. Vi som inte är boomers pratade om WEF och deras olika agendor de drev på deras möten långt innan TGR kom till. Jag vet inte om någon av er ens minns “Shaping the Post-Crisis World” från 2009?
Citera
2021-02-02, 19:44
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSmoker
Det är ju du och din kinesiska vän som babblar och hyllar singapore för sina kamp mot mänskliga rättigheter

Du tycker såklart allt är bara en tillfällighet att så många ledare plötsligt stödjet the Great Reset och skriker Build back better.

Bill Gates är djupt i träsket med både WHO , IMF och WEF. Gissa vem säg äger mest jordbruksmark i USA nu förtiden , juste din kära Bill.

Du sitter och bygger halmgubbar och korthus som inte ens håller för en vindpust. Klart man blir lite skeptisk till teorierna.

Du får nog börja bygga upp de där kopplingarna lite mer än att komma med dina teorier eller länka till brödsmulor.
Citera
2021-02-02, 19:45
Medlem
Allcopsarebastardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unicosmic2
Har jag inte sagt, du vet inte vad jag tycker om rättigheter.
Jag tycker bara det är fånigt att gråta ut om att inte få inkräkta på andras rättigheten, sen klaga på att andra inte respekterar ens egna rättigheter i nästa mening.

Jag tycker du borde ta en titt i spegeln och granska dig själv lite gran, du är en typisk pseudo-intellektuell person, som saknar förmågan att inkludera känslor och empati i dina kalkyler utav verkligheten. Du använder dig av logik och rationalitet, även om det är väldigt lockande - och övertygande i argumentation, så är det väldigt enkelt att alltid ställa sig i försvar till det rationella.

Det är ett större tecken på intelligens att försvara det som inte är logiskt, men rätt utifrån ett bredare perspektiv på verkligheten- ett tips om det är vad du försöker, med att leta upp alla rationella åsikter du kan finna och skrika dig hes om dom.

Det är ett självskade-betende att äta kött i dom mängder som sker idag.
Speciellt med tanke på att vi förgiftar djurens föda, sedan djuren i sig- för att sedan konsumera detta.

Personligen rekommenderar jag att äta kött en gång i månaden ungefär.
Chimpansen äter kött 9 gånger om året i genomnsitt, vilken vi är nära släkt med.

Historiskt, om man kollar längre än 10.000 år sedan och förbiser myten om att protein skulle vara orsaken till intelligens(finns ingen vetenskaplig forskning som stödjer tesen, brist på protein kan skapa minskad intelligens, överflöd gör ingen skillnad, sen finns ingen tydlig koppling till genetik.).

Så har människor främst livnärt sig på en vegetarisk diet, med frukt, nötter, olika typer av växter, med insekter som proteinkälla. (Därför vi gillar "crunch" i mat, en instinkt som lever kvar.)

Då jag inte är så förtjust i insekter personligen, kan jag inte rekommendera det till andra.
Därför är kött någon gång i månaden ett utmärkt alternativ och du riskerar inte på några som helst grunder att få någon typ av näringsbrist med det upplägget. ( Sen när det förtärs sällan, kan du lägga lite extra pengar på att köpa vilt, så slipper du stödja tortyr och förslavning. Som vi nyss var så emot. )

Världens starkaste man just nu går på en vegansk diet, lögnerna från köttlobbyismen och deras propaganda sitter starkt kvar i det kollektiva psyket och speciellt vissa individer men luckrar sakta upp.

Antingen får du i dig alla näringsämnen du behöver. Eller så får du inte det.
Då du kan uppnå eller inte uppnå detta med eller utan kött.
Vilket gör att det betyder givetvis att vegansk diet(med rätt kosttillskott) i sig, inte är problemet.
Ett barn borde kunna se det.

Att det kräver mer energi, kunskap och arbete är en annan femma.
Vi här uppe i norr har alltid ätit kött för det är det enda som funnits tillgängligt.

Man kan inte bestämma att någon ska äta veganskt för du vet inte hur den personen mår utan kött.
Citera
2021-02-02, 19:47
Medlem
Allcopsarebastardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Kapitalismen är odödlig och utgör själva grundläget för ekonomin.

Dess död har utropats många gånger men aldrig inträffat.

Behöver du lägenhet, krilles polare fixar ett kontrakt svart = kapitalism.

Tycker du ciggen är för dyr, Alis tobaksaffär vid Möllan säljer billigare cigg = kapitalism.

Sanningen är att den "svarta marknad" som ofelbart uppstår när politikerna sätter ett pris för högt eller lågt är kapitalismen.

Kapitalismen är detsamma som marknadsekonomi och den är odödlig.

Håller med dig helt. Många tror att marknadsekonomi är utbytbart. Kapitalism är i människans natur.
Citera
2021-02-02, 19:48
Medlem
Citat:
Låter inte riktigt som kapitalism om jag ska vara ärlig... Inget privat ägande. Man äger ingenting. Förutom staten eller eliten då. Alltså planekonomi.

Om du inte visste det så är kommunism gjord för att eliten ska kunna styra folket. Alltså dom rika. Alla ska ha det lika dåligt förutom dom rikaste.
Vad är skillnaden mot oligopol? Google, Amazon, Facebook, dom är väl sprungna ur fri konkurrens? Hur du än vänder och vrider på det så får du alltid några stora jättar som dominerar. Med den skillnaden att i ett företag har en vanlig medborgare inget att säga till om.
Citera
2021-02-02, 19:48
Medlem
Stonetosss avatar
Bra video.

Du kommer bo i en låda.
Du kommer äta insekter.
Du kommer bära en mask för alltid.
Du kommer få ett chip inopererat i din hjärna.
Du kommer inte äga någonting.
Citera
2021-02-02, 19:50
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unicosmic2
Historiskt, om man kollar längre än 10.000 år sedan och förbiser myten om att protein skulle vara orsaken till intelligens(finns ingen vetenskaplig forskning som stödjer tesen, brist på protein kan skapa minskad intelligens, överflöd gör ingen skillnad, sen finns ingen tydlig koppling till genetik.).
Här är jag osäker på om du har rätt. Det verkar, åtminstone i Europa, som om människor före jordbruksrevolutionen i huvudsak åt kött. Det kan till och med ha varit så att vi jagade och fällde byten i sådan utsträckning att vissa arter dog ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in