Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Jasså?
Tycker väl att du pekar på it-brister och löst folk titt som tätt.
Ja, det vore stooor tabbe, snudd på osannolikt, men texten sticker ut.
Såg enbart kommentar fr teknikerm om att JG haft en massa kontakter i samband m försvinnandet. Sen en resumé om annat varav fb-sidor tar stor plats.
LJs fru, förhörd den 19 maj innan hon hittas får tyvärr ingen fråga om vem el när.
Det var ju en något konstigt formulerad fråga också, frågade enbart efter L men sa inget om försvunnen. Speciellt om de aldrig haft kontakt.
Även Ks väninna till H, nämnde runt 10-tiden då H medd om försvinnandet.
Det lär vara granskat annars har det gått troll i verksamheten, haha. Ser du det samtalet i samtalslista?
Citat:
Ursprungligen postat av
uncommon-name
Detta har jag undrat över flera ggr sedan jag läste FUP. K*rin uppger väl dessutom fler tider då HD ringde. Hon nämnde både fm och em. HD och hon träffades ju även flera ggr den dagen.
Henne borde man ha pressat lite mer. Hon duckar för frågor i TR för att skydda både HD och SD (min egen uppfattning). Hon vet MER!
Ska se om jag hittar inlägget jag skrev i våras om tiderna..
Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Får ha detta i bakhuvudet när man kikar runt.
När jag nu läser om KH förhör funderar jag över om det ändå ligga till så att N*oa, trots att han är säker på att han inte gjorde det, har sagt något i sitt samtal till W på morgonen?
Som Uncommonname säger, KH är osäker på tidpunkten i första förhöret i juni- 18, men i förhör i augusti -19 nämner hon 10- tiden.
Vid förhör i augusti- 19 kan många minnen ha blandats ihop med sådant som framkommit efter. KH nämner i aug- 19 att N*oa ringt H*anna. Det nämner inte KH i första förhöret, vilket kan betyda (troligt?) att det är en minneskonstruktion i efterhand.
Om N*oa skulle ha nämnt något, då ser ju HDs konversation med SD helt konstigt ut (låtsas ovetande) liksom JGs.
A 150/353
Förhör 1/6- 18 (dvs två veckor efter mordet)
"
Då, jag är lite fundersam på, jag vet ju vem Lena är också, jag vet inte om jag fick reda på det
innan vid förmiddagen eller om det var senare, jag tror det var senare jag fick höra att Lena
var försvunnen."
Förhör 31/8- 19 (dvs mer än ett år efter mordet)
s 365
"Hur får K reda på att Lena är försvunnen?
K har inte koll på nyhetsflödet under dagtid då hon arbetar, hon vet med säkerhet att hon
inte fick nyheten via media. K tror att Hanna ringer till henne på morgonen runt 10-tiden,
i alla fall innan lunch. Hanna hade blivit uppringd av Lenas äldsta son N*oa och behövde
telefonnumret till Stefan för att Lena är försvunnen. A*ron var hemma och Lena fanns inte där.
Hanna och K sa "gud vad har hänt? vad hemskt", "det är ju fruktansvärt", "vad otäckt".
K vet inte om det var då eller senare som K fick reda på att Aron fyllde år och att
dörren varit öppen. K som har barn i samma åldern reagerade starkt på detta och tänkte på
hur Lenas barn reagerat och vart Lena var. Hanna ringde K med anledning av något så
fruktansvärt hänt och att hon blivit väldigt orolig. Hon ringde med anledning av Lenas
försvinnande, inget annat ärende. De har kontakt via mobiltelefon, vanliga samtal. K tror
inte att det är ett långt samtal. K upplever det som att Hanna var hemma då hon ringde
henne"
//
"
Karin uppfattar det som att det var två samtal samtal, men är inte säker, det kan ha varit ett.
Det första samtalet var att de ringde för att få Stefans telefonnummer. Det andra var då Hanna
ringde på eftermiddagen eller att Karin stannade till henne på vägen hem vid halv fem eller
så."