2021-02-02, 07:52
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Åklagaren uppfattar det som att han är klar och begär paus.

JG bryter in: Jag vill tillägga det.., alltså det det finns i era papper där.. att St*fan och jag har pratat om det fler än en gång, att eh..jag borde inte vara vän längre med honom. Han… han skulle… han tyckte själv att, alltså att eh så han har inte agerat som Hanne, han har inte förlåtat och så där. Och eh,, då eh, att vara vän med någon som, som eh… beter sig så. Jag tror att han eh, förstår mycket väl vad jag tänker och hur jag tänker om vänskap. Jag har varit vän, men en vän gör inte så mot en vän som han har gjort mot mig och L*na.

Det har tidigare diskuterats om det handlade om hans sambo, men han pratar ju om LW så jag tycker det är klart att han syftar på henne.

Och sen går han ut och cashar med SD igen?
SD vill förekomma kritik och ta udden av den innan den framförs. I den ovanstående diskussionen verkar det som om SD sagt till JG eller hållit med om att SD inte har varit en god vän till JG.

Någonstans har jag läst en liknande diskussion mellan SD och HD där SD flera gånger säger, fritt ur mitt minne:
"Hanna borde vilja skiljas eftersom jag har bedragit henne och betett mig så illa."

Det verkar vara SD:s sätt att slingra sig bort när han får kritik.
Citera
2021-02-02, 08:19
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Funderar på om hans märkliga beteende efteråt kan bero på skuldkänslor: han har ju eldat på de negativa känslorna. Och med efteråt menar jag både i de samtal och meddelanden vi kan läsa i fup och hans stressade och märkliga beteende i TR. Jag har inte lyssnat på förhören med JG (förutom sista minuten som jag letade efter) men borde kanske göra det nu. Jag blir inte klok på hur han fungerar. Å ena sidan lojal mot HD och SD och vänder ryggen mot LW, sen i TR så stöder väl hans vittnesmål SD, men han avrundar ändå förhöret före paus med att säga följande (min transkribering):

Åklagaren: Är han din vän?

JG: Eh… eh.. St*fan.. Det har visat sig St*fan har varit så pass manipulativ, Jag har tagit del av chatten och sånt med L*na. Det spelar ingen roll med vem det e här, så ska man inte behandla andra människor. Det kan jag inte stå för. Och eh, den är tungt. Att erkänna det. Ja men… uhm.

Åklagaren uppfattar det som att han är klar och begär paus.

JG bryter in: Jag vill tillägga det.., alltså det det finns i era papper där.. att St*fan och jag har pratat om det fler än en gång, att eh..jag borde inte vara vän längre med honom. Han… han skulle… han tyckte själv att, alltså att eh så han har inte agerat som Hanne, han har inte förlåtat och så där. Och eh,, då eh, att vara vän med någon som, som eh… beter sig så. Jag tror att han eh, förstår mycket väl vad jag tänker och hur jag tänker om vänskap. Jag har varit vän, men en vän gör inte så mot en vän som han har gjort mot mig och L*na.

Det har tidigare diskuterats om det handlade om hans sambo, men han pratar ju om LW så jag tycker det är klart att han syftar på henne.

Och sen går han ut och cashar med SD igen?

Det är märkligt att åklagaren uppfattar honom som klar där. Jag skulle snarare säga att det är då han sänker garden och börjar öppna upp sig. Det är snarare då åklagare, advokat och målsägandebiträden ska ställa de viktigaste frågorna.
Citera
2021-02-02, 08:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Mot Vivallaskogen!
.. Broder Tuck.

Det kan man undra, det är ju inte förrän hon flyttar nästgårds med stalkern hon börjar sitt loggande så man rent av skulle kunna hon är i ett skov.
Cat(ch)fight:

LW till H:
"Jag tar hand om mina cacher och månar om att loggarna ska komma från personer som varit där. Mera förvånande att du lägger energi på att ha loggar på cacher du inte varit vid. De loggningar jag själv gått med HTD till vet jag med bestämdhet att du inte var med på, verkligen."

" Du är som sagt välkommen med egna loggar när du gjort en egen upplevelse av de aktuella cacherna."

Hs kontakt m reviewern om sina överföringar av LWs cacher som hon inte rört en fena för att få.

"Ord som beskriver världen"
"Hanna loggade cachen 9 april -I 8 med en utförlig text kring kontosplitten från TeamDavidsson till SysterHax och HerrTeamDavidsson (se förhörsbilaga 3). Denna logg har sannolikt Lena radera" .

H till JG:
"Hon raderade ju mina loggar och då försvann en FTF som var viktig för sviten ...
Plattform: Unknown
2018-04-28 10:11 :03(UTC+2

" Känns riktigt bra att hamna före "Taggis" eftersom det hon som plockade bort loggar som gjorde att jag inte ligger tillsammans med dig och S.
Plattform: Unknown
2018-04-2810:09:31(UTC+2)

8 maj grälar SD som en gestapo sen nåt dygn, vill inte med till USA.
Likt en sval bris lägger sköterskan sin svalkande hand på den agiterade lägerkommendanten SiegDs panna och drar hux flux upp LWs wig som hon ska cykla iväg och ta. Vill du bli inskriven?

SD:
"När du står de där tvåminuterspauserna så kan du fundera på varför du måste både påstå att jag har förutfattade meningar och följer gamla saker som vi enats om att släppa och dels påstår att du inte anklagar mig för det."

H på LWs cache i kommentatorsfältet:
"Det finns GOTT om tid för reflektion och många tankar hinner passera i min hjärna. Tänk hur annorlunda livet hade kunnat vara med andra förutsättningar.

JG
2018-05-09 22:43:25
" Såg att du loggade SP WIG, without me. Precis innan ja. Vill cacha mer med dig! Hör av
dig ju!

14 maj 23:01:13 - "Ord som beskriver världen"

Reviewern:
" Den I0:e juni loggade "SysterHax" åter cachen med ett nytt meddelande i loggen ( se förhörs bilaga 4). H har hört från flera andra att det fatum att Hanna loggat Lenas cacher efter hennes död anses vara magstarkt utifrån att Lena själv tog bort Hannas loggar."
Det är väl endast cacheägaren som kan ta bort loggar som dem knte anser vara korrekta?
När ska reviewern steppa in?
Om co har tagit bort loggar som är uppenbart fuskloggade, vem är det då som har "makt" att se till så att det går till på rätt sätt?
HD maratonloggade återigen hemifrån allt som Lena inte godkänt, samt mycket mer, efter Lenas död.
Hur kan hon se sig själv i spegeln? Ha, nu är det jag lom leder och ligger först..
En kul lek, det där med geocaching..
Lägg ner konceptet, det är inte värt någonting. Ska fler behöva betala med sitt liv?
Citera
2021-02-02, 09:00
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
SD vill förekomma kritik och ta udden av den innan den framförs. I den ovanstående diskussionen verkar det som om SD sagt till JG eller hållit med om att SD inte har varit en god vän till JG.

Någonstans har jag läst en liknande diskussion mellan SD och HD där SD flera gånger säger, fritt ur mitt minne:
"Hanna borde vilja skiljas eftersom jag har bedragit henne och betett mig så illa."

Det verkar vara SD:s sätt att slingra sig bort när han får kritik.

SD vill nog känna att han fortarande den som bestämmer och har kontroll t.ex. när Hanna lämnar är det hans beslut inte hennes.
Citera
2021-02-02, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Nu kanske HD och SD tänker att de har kommit på det ultimata sättet att logga flest cacher?
Först har de delat konto och istället för att dela upp det så lägger HD till alla loggar som bara SD har gjort.

Sedan loggar hon ensam massor med cacher.

Slutligen slår de ihop kontona igen och SD loggar alla cacher som HD men inte han har tagit.

Det finns ju reviewers.
Tycker de ingenting när det tydligt framkommer att deltagare fuskar?
Har det någonsin hänt att någon reviewer har reagerat?

Det här med geo verkar onekligen var på liv och död för vissa.
Det innebär även fusk bland de som ska vara bland de framträdande i "sporten".

SD/HD/JG är avslöjade som fuskare iom FUP.

Som så grymt avslöjad skulle jag nog välja att sluta med burkletandet, skulle tänka så fort jag träffar på någon... vad tänker den personen om mig? Det finns väl knappt någon i sällskapet som inte vet om deras uppförande nu?

Är det någon som tagit över ansvaret för LW:s cacher? Om inte rättvisa blir till i rätten så vore det en liten upprättelse för LW om iaf HD blir utan sina loggar. Även om det är en liten tröst i sammanhanget.
Citera
2021-02-02, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jasså?
Tycker väl att du pekar på it-brister och löst folk titt som tätt.

Ja, det vore stooor tabbe, snudd på osannolikt, men texten sticker ut.

Såg enbart kommentar fr teknikerm om att JG haft en massa kontakter i samband m försvinnandet. Sen en resumé om annat varav fb-sidor tar stor plats.

LJs fru, förhörd den 19 maj innan hon hittas får tyvärr ingen fråga om vem el när.

Det var ju en något konstigt formulerad fråga också, frågade enbart efter L men sa inget om försvunnen. Speciellt om de aldrig haft kontakt.

Även Ks väninna till H, nämnde runt 10-tiden då H medd om försvinnandet.
Det lär vara granskat annars har det gått troll i verksamheten, haha. Ser du det samtalet i samtalslista?

Får ha detta i bakhuvudet när man kikar runt.
Citera
2021-02-02, 09:24
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det här med geo verkar onekligen var på liv och död för vissa.
Det innebär även fusk bland de som ska vara bland de framträdande i "sporten".

SD/HD/JG är avslöjade som fuskare iom FUP.

Som så grymt avslöjad skulle jag nog välja att sluta med burkletandet, skulle tänka så fort jag träffar på någon... vad tänker den personen om mig? Det finns väl knappt någon i sällskapet som inte vet om deras uppförande nu?

Är det någon som tagit över ansvaret för LW:s cacher? Om inte rättvisa blir till i rätten så vore det en liten upprättelse för LW om iaf HD blir utan sina loggar. Även om det är en liten tröst i sammanhanget.

Geocaching verkar onekligen vara på liv och död för dem. Jag tror inte det är slump att Lena mördas kort tid efter hon bestämt sig för att radera HD:s loggar. Mordet handlar knappast bara om SD och LW relation.

Jag tror inte någon får radera HD:s loggar utan bevis på att hon inte varit på plats. Hon kanske hävdar att hon loggat dem enligt reglerna den här gången?
Citera
2021-02-02, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Geocaching verkar onekligen vara på liv och död för dem. Jag tror inte det är slump att Lena mördas kort tid efter hon bestämt sig för att radera HD:s loggar. Mordet handlar knappast bara om SD och LW relation.

Jag tror inte någon får radera HD:s loggar utan bevis på att hon inte varit på plats. Hon kanske hävdar att hon loggat dem enligt reglerna den här gången?

Nu kan jag 0 om geo (också).

Men... kan det på något vis har varit viktigt för SD/HD att HD skulle ha kvar sina loggar inför resan till USA och geo där.

Är det någon laguppdelning... SD/HD i ett lag som är satt i översta skiktet pga hur många loggar de tagit under en viss tid/dagar på rad innan? Om LW tog bort något för HD så skulle de bli nerprioriterade från "eliten"?

Någon insatt gällande reglerna i touren i USA de (efter mycket om och men) kom iväg till?
Citera
2021-02-02, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nu kan jag 0 om geo (också).

Men... kan det på något vis har varit viktigt för SD/HD att HD skulle ha kvar sina loggar inför resan till USA och geo där.

Är det någon laguppdelning... SD/HD i ett lag som är satt i översta skiktet pga hur många loggar de tagit under en viss tid/dagar på rad innan? Om LW tog bort något för HD så skulle de bli nerprioriterade från "eliten"?

Någon insatt gällande reglerna i touren i USA de (efter mycket om och men) kom iväg till?

Ja, antingen var det strategiskt viktiga loggar inför USA-resan eller stor prestige som stod på spel. HD loggade 6040 loggar i april 2018 så 17 loggar till eller ifrån borde inte ha så stor betydelse om det bara var antalet som räknades.

https://www.bildtagg.se/bild/kagnb5216lx715jadgcirqm
Citera
2021-02-02, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det enda som är lite weird är väl att som exempel :
Om jag lagt ut en gömma så har det aldrig hänt att jag tagit med någon annans fru dit för att denne skall få logga FTF ( first to find) ihop med mig som skapat gömman !

Vad är det för visst med det ?

Den som skapar gömman har ju ingen anledning att vara med då vid ett FTF-tillfälle , såvida jag inte är ute efter något slags Direkt Beröm utav den som FTF:ar ?????

Jag hade ju låtit den frun och hennes man ha glädjen att logga FTF:en ihop istället !

Det kan ju vara det som HD menar ; att LW faktiskt satte käppar i hjulet för både äktenskapet och loggningsmöjligheterna som HD och SD förut haft !??

På ett mer normalt sätt ....

Tror att LW skulle ha varit lite mer ödmjuk och inte gått fram som en bulldozer , åtminstone inte beträffande äktenskapet , kan jag tycka ....

Jag vet inte om du skämtar nu.
SD var den som satte käppar i hjulet för sitt äktenskap med sitt intresse för att få in LW i geofamiljen.

Ska du lägga ansvaret på LW att SD hellre var ute och loggade med LW under långa tider? Som valde att lämna en sjuk fru hemma under tiden!

LW kanske följde med SD till sina burkar som han hade fått löst själv (nåja han verkar inte lösa så mycket själv... kanske fått viss hjälp av sin fru hemma).
Citera
2021-02-02, 09:54
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Hon kunde visst ha gjort något! Som vigselförrättare och pastor kunde hon ha undervisat honom om vad som menas med att man "är ett" med den man är gift med. Och vad som menas med att älska någon i nöd och lust.

Antagligen hade LW ett annat tänk eftersom hon själv hade tagit steget ut till skilsmässa mellan sig och UW ...

Men om hon gjorde det för att få SD så borde hon ha tänkt på att SD troligtvis inte ville offra den äktenskapliga tryggheten för ett helt nytt förhållande ...

Antar att LW :s egen plan var att skilja sig från UW och sen få SD att skilja sig från HD för att de sen skulle bli ett nytt par , MEN där blir man så idiotknazig på LW för hon hade ju inte testat det livet ett endaste uns ; att vara låtsasmamma åt två tonårsdöttrar tex.
Det hade Aldrig funkat med det sätt hon använde mot sina barn ...
-Tyst ! Du är inte vår mamma ! hade döttrarna sagt direkt + att ilskan som ibland uppstod med sin pappa så tror jag allt hade blivit kaos ...
De hade rusat hem till HD direkt och beklagat sig över pappa och hans bestämda Donna ....😯
Senast redigerad av landbandy 2021-02-02 kl. 10:04.
Citera
2021-02-02, 09:57
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ja, antingen var det strategiskt viktiga loggar inför USA-resan eller stor prestige som stod på spel. HD loggade 6040 loggar i april 2018 så 17 loggar till eller ifrån borde inte ha så stor betydelse om det bara var antalet som räknades.

https://www.bildtagg.se/bild/kagnb5216lx715jadgcirqm

Detta diskuterades tidigare i tråden, 1 år sedan kanske, att när HD tappade Lenas loggar bröts någon slags svit som hon hade. (Kanske inför USA resan?) Vet inte eller snarare minns inte riktigt vad som menades med "svit av cacher" heller. Trie var den som förklarade detta för oss tror jag. Kanske kan hen göra det igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in