2021-02-01, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren

Du är ju bra korkad.
Jo, men hur många tror du inte är det och finner medianarrativet; "stick it to the man" väldigt lockande? Skulle gissa att det virala momentumet inte är över...men kan såklart ha fel.
Citera
2021-02-01, 23:45
Avslutad
Blir en svårbegriplig diskussion i den här tråden när vissa endast är ute efter att tjäna pengar, andra endast är ute efter att jävlas med hedgefonderna, och vissa vill både och.
Citera
2021-02-01, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren

Du är ju bra korkad.

Kollade din inläggshistorik litegrann

"Tycker själv att jag är bra på engelska men detta lär jag mig aldrig! Kan ni ge mig en ba tumregel som gör att jag alltid vet vad som gäller?
Om man talar om företag/organisationer så gäller väl den/det, "it has". Pratar man om dem/de, så gäller "have". Så långt är jag med. Men det finns väl undantag?"

Första svaret ->
They have
He has

Behöver nog inte säga mer.
Citera
2021-02-01, 23:46
Medlem
mada1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Har du några belägg för det? Har Melvin m. fl. köpt ut sig?

Ja kolla på S3 Shortsight. I fredags var shorten 120%. (https://external-preview.redd.it/3tBE2eMWXuJYzzjHjWU5qz90b9mCwTkukpRkXBdBLQY.jpg?au to=webp&2c6be91d)

Och idag är den mindre än 50% ( se här: https://isthesqueezesquoze.com/)

Och den siffran går stadigt neråt.
Citera
2021-02-01, 23:49
Medlem
mada1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Läste du ens? Det handlar inte om vinst, så använd inte din pension. de är inte helt ute ännu. Vad du ser händer framför ögonen på dig är ett sätt att skruva ner priset mellan varandra. Det är inte många som säljer, förutom folk som teren den lilla råttan.

Det som antagligen kommer hända är att WS fortsätter pressa priset och när det går under 50-100 dollar så kommer "diamanthänderna" att skita i byxan och sälja
Citera
2021-02-01, 23:50
Medlem
JustZlatans avatar
Hoppas ni sålde på toppen för nu går det bara nedför.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusZeDeo
Kollade din inläggshistorik litegrann

"Tycker själv att jag är bra på engelska men detta lär jag mig aldrig! Kan ni ge mig en ba tumregel som gör att jag alltid vet vad som gäller?
Om man talar om företag/organisationer så gäller väl den/det, "it has". Pratar man om dem/de, så gäller "have". Så långt är jag med. Men det finns väl undantag?"

Första svaret ->
They have
He has

Behöver nog inte säga mer.

Hur mycket gick du back?
Please tell me.
Citera
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Du är en av de förrädarna jag varnade för! Hoppas någon brännmärker dig svikare! Detta handlar fortfarande inte om att bli rik, det handlar om att få ett rättvisare system i slutändan. medan ni ska äta smulorna från deras bord och fortsätta på som vanligt när ni i långa loppet tjänar bra mer på att smälla till dem på fingrarna.

Spendera det du har råd att förlora. Detta är viktigt! Om så bara 50kr
Om så bara 50 kr... lite svårt när 1 aktie+courtage hos Avanza kostar typ 2000 kr. Dyra läropengar där. Acceptera istället att människans natur är girighet och ser om sitt eget hus först, oavsett ideologi.
Citera
Medlem
CuckerTarlsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saija
Jag tror att det fortfarande finns en chans att det kommer gå vägen och de vinner mot Melvin men en del på reddit är verkligen ute och cyklar. De lägger ner hela sin livsbesparingar och sedan ser man folk som skriver väldigt nervöst nu när aktien går ner under 200.
Snacket om att köpa på grund av ideologiska skäl och att pengarna inte spelar någon roll ändras när man ser alla sina pengar försvinna...

Jag ligger inne i Gamestop men med pengar som jag har råd att förlora utan alldeles för mycket ångest, jag menar det är klart man får vara med på att det är en jävla chansning men en del på reddit verkar tro att det kommer vara frid och fröjd upp till 1000dollar och liknande fantasisummor.

Samma här, köpte bara en aktie för att få vara med så kommer inte gråta mig till sömns direkt. Om man gick in med sina livsbesparingar så får man skylla sig själv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saija
Jag tror att det fortfarande finns en chans att det kommer gå vägen och de vinner mot Melvin men en del på reddit är verkligen ute och cyklar. De lägger ner hela sin livsbesparingar och sedan ser man folk som skriver väldigt nervöst nu när aktien går ner under 200.
Snacket om att köpa på grund av ideologiska skäl och att pengarna inte spelar någon roll ändras när man ser alla sina pengar försvinna...

Jag ligger inne i Gamestop men med pengar som jag har råd att förlora utan alldeles för mycket ångest, jag menar det är klart man får vara med på att det är en jävla chansning men en del på reddit verkar tro att det kommer vara frid och fröjd upp till 1000dollar och liknande fantasisummor.
Hur vet du att det inte är en massa botar som spelar eller försöker spela på folks känslor? Borde va hyfsat många som gör det vid det här laget...
Citera
2021-02-01, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Om så bara 50 kr... lite svårt när 1 aktie+courtage hos Avanza kostar typ 2000 kr. Dyra läropengar där. Acceptera istället att människans natur är girighet och ser om sitt eget hus först, oavsett ideologi.

Citera
2021-02-01, 23:51
Medlem
Blondinss avatar
https://youtu.be/v2O6lXZ4rkI <- Vad tror vi om detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in