2021-01-31, 20:42
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Det finns ingen speciell teknik att slå ner en spik. Med sågen så handlar det om vinkel, hur långa sågtag och placering av sågen. I spiken är väl det enda tekniska om man slår ner spikarna innan eller tar allt eftersom
Dag kunde inte ens hålla i släggan ordentligt och slog som blixten aldrig ner två gånger på samma ställe. Så visst krävs det teknik.
Citera
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Ja exakt.

Ingen är så svag att de inte pallar slå. Därmed blir tekniken avgörande. En kombination är förstås optimal.
Skulle nog säga att det krävs en hel del styrka att hantera en 5kg slägga. Jag tycker att slägga lika gärna kunde vara en styrkegren som teknik.
Citera
Medlem
Amors avatar
https://www.youtube.com/watch?v=_X3ixmVI5ro&ab_channel=TV4

Så här ska en farmen-fest vara. Sjukt tråkigt med bra stämning där alla är glada
Citera
2021-01-31, 20:43
Medlem
ChiCoLas avatar
Fan vad man hatar varje gång määääääry syns! Hoppas hon mådde riktigt dåligt där . Tänker annars att det var smart av Philippe. Hade själv tagit nån jag trott jag kan ta fysiskt sen chansa på det andra
Citera
2021-01-31, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Det finns ingen speciell teknik att slå ner en spik. Med sågen så handlar det om vinkel, hur långa sågtag och placering av sågen. I spiken är väl det enda tekniska om man slår ner spikarna innan eller tar allt eftersom
Tekniken är väl att träffa rakt(hammar/släggskallen plant mot spik huvudet), hålla rätt grepp på skaftet och utnyttja den levande kraften i dom 5 kilo slägghuvud man har till förfogande.
Citera
2021-01-31, 20:47
Medlem
Wads avatar
”Skörda”
Citera
2021-01-31, 20:50
Medlem
HVIT.s avatar
Den onda fula kineskärringen är äcklig! Ful och allmänt vidrig! Blurk!
Citera
2021-01-31, 20:51
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bringeroflight
Skulle nog säga att det krävs en hel del styrka att hantera en 5kg slägga. Jag tycker att slägga lika gärna kunde vara en styrkegren som teknik.
Uthållighet spelar nog en viktig roll. Men visst är det mycket teknik också. Att vinna i släggan innebär inte att man också skulle vinna i säcken, så jag tycker den står sig som teknikgren.
Citera
2021-01-31, 20:51
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Den onda fula kineskärringen är äcklig! Ful och allmänt vidrig! Blurk!
Håller med. Kul att malin sa till henne! Jävla barnunge är hon
Citera
2021-01-31, 20:52
Medlem
bringeroflights avatar
De var ju inga stjärnor vad gäller kunskap.
Citera
Medlem
Wads avatar
Hoppade Selmir över grundskolan?
Citera
Medlem
ChiCoLas avatar
Selmir, om du läser den här tråden . Håll huvudet högt . Du har fan gjort det bra . Du gjorde rätt !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in