2021-02-03, 08:57
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Stör mig på Märy och hennes dialekt.
Citera
2021-02-03, 09:26
Medlem
Leipreachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Stör mig på Märy och hennes dialekt.

Värre med Helen. Svagbegåvad också.
Citera
2021-02-03, 09:27
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leipreachan
Vem är det? Hon på torpet?
Citera
2021-02-03, 09:28
Medlem
Leipreachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Vem är det? Hon på torpet?

Ja. Törpe
Citera
2021-02-03, 09:32
Medlem
ikaros2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Så uppfattar inte jag det.

Det finns en hackordning på Farmen, det har alltid funnits i alla säsonger. De som är duktiga på bygguppdrag står alltid högst i rang. De som inte är duktiga på att bygga placeras i köket. Därför står de på kökstjänst lägst i rang och de på byggtjänst högst i rang. Och eftersom killar oftast har större erfarenhet av bygge så står killarna oftast högre i rang. Den tjej som opponerar mot detta kallas "feminazi", år efter år. It's so old.

Märy vill ge tjejerna en chans på högstatusuppdragen istället för att direkt placera dem på lågstatuskökstjänsten. Hennes tanke är att alla delar på byggena och när det är klart delar alla på köksuppdragen. I grund o botten är det sympatiskt.

Man fick se i trailern för imorgon att Brännskadan blev satt på kökstjänst och blev vansinnig. I hans ögon ett skitjobb och inte värdigt honom. Precis så ser han på dem som gör köksuppdrag. Han o Henrik ser ner på köksjobbet och de som utför det. Märy vet om det och vill inte spela med i deras spel utan vänder upp och ner på spelplanen.

En bra observation. När fittan Richard blir satt i köket så visar han tydligt vad han tycker. Att han ser ner på dom som är i köket. Men han spelar inte alfa-hanne speciellt bra. Han är faktiskt något av det töntigaste jag sett i Farmen och då har man ju ändå sett alla säsonger, till och med norska Farmen.

Har sett dagens avsnitt men väntar med kommentarer om det. Men jag vidhåller att den där Richard är en jävla fitta som ser ut som en skabbig grävling i nyllet.
Citera
2021-02-03, 12:08
Medlem
Erki122s avatar
Då har man kollat ikapp några missade avsnitt, det händer absolut inte ett skit denna säsong.

I dagens avsnitt så känns de väl som att Robin kommer ta hem segern samtidigt som Henrik kommer till torpet? För det lilla man fick se av torpet igår (kommande avsnitt) så är det inte Robin som vandrar tillbaka mot torpet, förmodligen Henrik med sina svarta byxor
Citera
2021-02-03, 13:07
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leipreachan

Kallar du Helena för svagbegåvad? Märkligt nog så har hon nyss gått utbildning klar så att hon är sjuksköterska nu och arbetar som det. Visste inte att den utbildningen är för vad du kallar svagbegåvade
Senast redigerad av CS128 2021-02-03 kl. 13:22.
Citera
2021-02-03, 13:14
Medlem
Skurhinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Kallar du Helen för svagbegåvad? Märkligt nog så har hon nyss gått utbildning klar så att hon är sjuksköterska nu och arbetar som det. Visste inte att den utbildningen är för vad du kallar svagbegåvade

Helena heter hon.
Citera
2021-02-03, 13:21
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skurhinken
Helena heter hon.

Jag vet det - skrev fel. Har rättat det nu till Helena.
Senast redigerad av CS128 2021-02-03 kl. 13:23.
Citera
2021-02-03, 13:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Inte alls. Det är din egna värdering att byggarna är högst i hierarkin. I säsongerna där deltagare varit duktiga i köket och lagat god mat så har man kommit långt enbart på det.
Är man däremot duktig på att snickra så blir man ett större hot. Det Määääry håller på med är enbart trams. Hon klarade inte av att Henrik sa åt henne förra veckan när hon inte kunde använda en hammare ordentligt. Määääry är en uppblåst liten fjant med mindervärdeskomplex som inte kan ta kritik.
Du får tycka vad du vill, jag har ögon att se med och det är alltid tjafs om vem som ska stå i köket för ingen vill. Man får inte hög status i gruppen av att tvingas utföra sysslor som alla ratar.

Den här säsongen är det extra tydligt med duktiga men dryga byggkillar som tror att de är störst, bäst och vackrast och alla andra är skit. De som inte är så duktiga på att snickra men gärna vill lära blir ännu mer osäkra på sin förmåga av deras dryga attityd. Om man är duktig kan man endera lyfta andra omkring sig eller trycka ner andra, och det är tydligt vad Brännfejset och Sur-Henrik gör.
Citera
2021-02-03, 13:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ja och så ser jag det också. Dessutom så visste man bättre för 100 år sedan - när det begav sig och DÅ fanns inte ens jämlikhetsdiskussionerna som idag. För 100 år sedan så behövdes ALLA som fanns på ett torp eller farm och deras arbetskraft, till och med barnen fast de var små fick arbeta. Visst fanns det en viss fördelning på arbetsuppgifterna men tro inte att inte kvinnorna gjorde tunga arbeten precis som karlarna gjorde - för det gjorde de. Dags för folk tror jag att läsa på lite om hur det verkligen gick till på dessa gårdar och vem/vilka som gjorde vad så kommer man att inse att oerhört mycket tunga arbeten stod kvinnorna för.

Lite vet jag av min egna släkt då min farmor och farfar var bönder med både djur, skog att avverka och givetvis flera gärden att skörda och egna odlingar av mat till hushållet. Skulle de se vad som inte begrips i denna tråd skulle de tappa hakan och deras barn också (min far inräknad) och tänka: vilka stollar som inte förstår att ALLA jobbade och då med allt som tillhör. Det skulle inte fungera annars.
Det är inte ovanligt med folk som tycker allt de gör är jätteavancerat och att de själva är duktiga, medan de tycker det som andra gör är enkelt - oftast tills de själva provat på det. Det finns tyvärr ett antal killar på Farmen som har en sån attityd. Det är bara bygga som gäller, och det är bara de som kan.
Citera
2021-02-03, 13:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ikaros2008
En bra observation. När fittan Richard blir satt i köket så visar han tydligt vad han tycker. Att han ser ner på dom som är i köket. Men han spelar inte alfa-hanne speciellt bra. Han är faktiskt något av det töntigaste jag sett i Farmen och då har man ju ändå sett alla säsonger, till och med norska Farmen.

Har sett dagens avsnitt men väntar med kommentarer om det. Men jag vidhåller att den där Richard är en jävla fitta som ser ut som en skabbig grävling i nyllet.
Brännfejset är ingen alfahanne, han är bara en gnällig surgubbe som ingen egentligen gillar. Märy är mycket mer av en alfahona än Brännfejset är alfahanne, och det är därför han inte gillar henne. Han klarar inte av en kvinna som chef.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in