Citat:
Ursprungligen postat av
Tjelovek
Kan det inte vara Expressen som strukit över kontonumret innan bilden lades ut i tidningen. Det är ju knappast lämpligt att publicera människors kontonummer. Det kanske är något som även Brännström har koll på.
Om jag inte minns fel så är det Binninge som har skrivit i sin inlaga till tingsrätten att Esbjörn besökte banken för att betala tillbaka handpenningen, det fick inte eftersom någon, oklart vem, hade strukit över text i inlämnade dokument.
Så det är dels hörsägen från Binninge att besöket ens har ägt rum och det är oklart vem som har strukit över och vad som i så fall är överstruket.
Jag gissar att om besöket överhuvudtaget har skett så har Esbjörn haft med sig något dokument till banken med överstruken text och då har jag svårt för att se hur det skulle kunna vara Ebba Busch som har strukit över det. Men hela besöket kan även vara ett påhitt. För det borde inte vara svårt för en bank att se från vilket kontonummer det har kommit pengar till Esbjörn.
Det kan också vara så att banken vägrade genomföra transaktionen utan ett underlag, det känns som att en bank inte för över 390.000:- till en PEP bara så där. Det skulle bryta mot deras regelverk.
Denna handpenning är en följd av det avtal som Esbjörn och Ebba har undertecknat, hade hon inte fört över pengarna så hade hon gjort sig skyldig till avtalsbrott.