Citat:
Det är helt nya uppgifter för mig att Eva hade ett förhållande med denne Mr M under studietiden i Umeå.
Det som kom fram efter både ”Svenska Fall för FBI” och SVT:s granskning var att P hade fått klart för sig ”kort tid” innan mordet att Eva var intresserad av en annan man.
Det finns även uppgifter i tråden att Eva egentligen inte hade något förhållande – det var mer för att reta P som hon skulle ha sagt att hon var intresserad av någon annan … Det kanske var något som bara var i sin linda, om ens de? Jag vet inte om det blev riktigt klarlagt var M bodde någonstans? Det har varit lite hit och dit om det där …
Den som vet bäst hur det verkligen låg till, torde vara någon i kretsen närmare Eva. Men dom verkar ju ha lämnat tråden.
Förmodligen är det från den kretsen uppgifterna ursprungligen kom ifrån.
Citat:
Har själv börjat tycka det är lite oroande att det inte finns några som helst uppgifter om Mr M som ju faktiskt var Eva's pojkvän till skillnad från Mr P som inte var det. Märkligt att denne M uppenbarligen kunde avskrivas som helt ointressant direkt i polisutredningen. Hade det med avståndet att göra, att han bodde och befann sig i Umeå? Kan man verkligen ha varit så naiv från polisens sida? Ja förmodligen, inget förvånar en längre i den här historien (soppan).
Finns det någon som vet något om denne Mr M?
Vad heter han, vart bor han idag, lever han ens?
Finns det någon som vet något om denne Mr M?
Vad heter han, vart bor han idag, lever han ens?
Man kan nog inte vara säker på någonting, vad som gjordes i den gamla utredningen. Men onekligen känns det väl magstarkt, om man inte hade kollat upp Mr M:s alibi – det handlar om grundläggande polisarbete, som man bara inte kan ha missat. Riksmordkommissionen var ju trots allt på plats, även om dom också ibland begått sina misstag.
Kanske gick det fort att kolla upp hans alibi, om han studerade i Umeå – spontant tänker jag att han kanske bodde i någon typ av student korridor, med gemensamma utrymmen? Det var också fredagskväll och måhända fanns han ute i nöjesvimlet i Umeå? Men naturligtvis går det inte att ta något för givet. Jag tror att han blev avförd ganska snabbt.