Citat:
Ursprungligen postat av
SVT1970
Läkare är som små prinsar som inte gillar att bli tillsagda vad dom ska göra. Tex detta att han vill glesa ut injektionerna? Vad fan vet han om det? Att hitta rätt intervall är det svåraste men också det viktigaste för att lyckas med TRT då du förhoppningsvis ska fortsätta med behandlingen resen av livet. Om du har för glest protokoll kommer din testonivå sjunka över tid under vad som är önskvärt (samma med för tätt, då kan andra problem tex med östro dyka upp)
Jag vet inte vad du ska göra, men återkom gärna här vad som händer då detta kan vara nyttigt för TRT patienter att veta.
Problemet är ju just att han inte vet. Jag upplever honom extremt osäker när han pratar och han går från att tycka att testosteron kan vara en bra behandling till att det ska vara rent livsfarligt.
En typisk allmänläkare som förespråkar ssri framför kroppsegna hormon.
Han tyckte det va märkligt att jag kan tänka mig att ta nebido men att jag va motsträvig till venlafaxin.
Förklarade att jag tyckte det kändes bättre med något naturligt som kroppen själv tillverkar än att trycka i mig kemiska substanser som mixtrar med serotoninet i hjärnan. Då svara han; ”vad är naturligt i vår värld egentligen. ”
Märkliga resonemang och remitterar mig till endokrinologen där jag fick dåligt bemötande för 5 år sen. Dom undra om jag kunde vara homosexuell eftersom jag inte fick upp picken.
Har inget emot homosexulaitet för fem öre men blev jävligt irriterat över att dom inte tog det jag sa på allvar så vill för allt i världen undvika den avdelningen igen. 😔