2021-01-30, 14:51
Medlem
jespppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovelifting23
Tacksam för svar! Har legat på 500 test EW med 0.5 mg adex eod (2mg) i veckan. Är inne på 16de veckan men trappade ner till 250 i veckan de senaste två veckorna då jag väntade på leverans av test o flaskan höll på o ta slut. Den senaste veckan har jag känt i högra bröstet att jag får en liten smärta som försvinner o kommer och enbart på kvällarna de känns i bröStet men när jag rör på bröstet känner jag ingenting så jävlas konstigt .. jag tycker allt över 200 i veckan inte räknas som TRT utan en kur så kommer att börja på 150 mg med ett blodprov o se ifall en AI behövs om det gör det får jag sänka tills den dosen jag ej behöver adex

Bra att du insett att 200+ är kur, inte många som verkar fatta det haha. Är själv på 500mg ew just nu och har kört utan AI 8 veckor utan symptom. Sådant är givetvis personligt och varierar individuellt. Jag tror inte du kommer ha några problem på 150mg per vecka, men skulle oavsett ha en liten burk AI till hands ifall du skulle få känningar.

Lycka till!
Citera
2021-01-30, 14:57
Medlem
jespppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Om kuken mjuknat av för högt östro vilka vitaminer/mineraler är det som gäller?

Äter för tillfället 250 gram protein 150 gram kolhydrater och 50 gram fett.

Det kan diffa lite, vad ska jag ändra för en styvare kuk?

Helvete vad protein, vad väger du pojk?

Jag förmodar att du redan börjat, men om inte så ska startpunkten vara att få ned östrogennivåerna med AI. Detta KOMMER hjälpa.
Citera
2021-01-30, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
1. För mig personligen har orgasmerna blivit starkare.

4. Sannolikt, prata med din läkare om HCG, inte nu men lite senare.
Om du säger till läkaren att du vill skaffa barn nu, då finns det en risk att han föreslår att du skall vänta med TRT.
Du kan också köpa HCG privat, utan att informera din läkare.

5. En kompis använder gel i slutet av perioden, det fungerar för honom.

6. Det är sannolikt att du får bättre erektion av TRT, om dina erektionsproblem beror på testosteronbrist.
Erektionsproblem kan ha olika orsaker, tex kardiovaskulära problem, det är viktigt att du får detta utrett.

Felpost
Senast redigerad av SVT1970 2021-01-30 kl. 16:44. Anledning: felpost
Citera
2021-01-30, 17:15
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesppper
Helvete vad protein, vad väger du pojk?

Jag förmodar att du redan börjat, men om inte så ska startpunkten vara att få ned östrogennivåerna med AI. Detta KOMMER hjälpa.

100 kilo, ja jag vet att ai hjälper men den jag svarade påstod att det hjälper med vitaminer och en bra kost.
Citera
2021-01-30, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Läkare är som små prinsar som inte gillar att bli tillsagda vad dom ska göra. Tex detta att han vill glesa ut injektionerna? Vad fan vet han om det? Att hitta rätt intervall är det svåraste men också det viktigaste för att lyckas med TRT då du förhoppningsvis ska fortsätta med behandlingen resen av livet. Om du har för glest protokoll kommer din testonivå sjunka över tid under vad som är önskvärt (samma med för tätt, då kan andra problem tex med östro dyka upp)

Jag vet inte vad du ska göra, men återkom gärna här vad som händer då detta kan vara nyttigt för TRT patienter att veta.

Problemet är ju just att han inte vet. Jag upplever honom extremt osäker när han pratar och han går från att tycka att testosteron kan vara en bra behandling till att det ska vara rent livsfarligt.
En typisk allmänläkare som förespråkar ssri framför kroppsegna hormon.
Han tyckte det va märkligt att jag kan tänka mig att ta nebido men att jag va motsträvig till venlafaxin.
Förklarade att jag tyckte det kändes bättre med något naturligt som kroppen själv tillverkar än att trycka i mig kemiska substanser som mixtrar med serotoninet i hjärnan. Då svara han; ”vad är naturligt i vår värld egentligen. ”
Märkliga resonemang och remitterar mig till endokrinologen där jag fick dåligt bemötande för 5 år sen. Dom undra om jag kunde vara homosexuell eftersom jag inte fick upp picken.
Har inget emot homosexulaitet för fem öre men blev jävligt irriterat över att dom inte tog det jag sa på allvar så vill för allt i världen undvika den avdelningen igen. 😔
Citera
2021-01-31, 10:21
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forbjudenmark
Problemet är ju just att han inte vet. Jag upplever honom extremt osäker när han pratar och han går från att tycka att testosteron kan vara en bra behandling till att det ska vara rent livsfarligt.
En typisk allmänläkare som förespråkar ssri framför kroppsegna hormon.
Han tyckte det va märkligt att jag kan tänka mig att ta nebido men att jag va motsträvig till venlafaxin.
Förklarade att jag tyckte det kändes bättre med något naturligt som kroppen själv tillverkar än att trycka i mig kemiska substanser som mixtrar med serotoninet i hjärnan. Då svara han; ”vad är naturligt i vår värld egentligen. ”
Märkliga resonemang och remitterar mig till endokrinologen där jag fick dåligt bemötande för 5 år sen. Dom undra om jag kunde vara homosexuell eftersom jag inte fick upp picken.
Har inget emot homosexulaitet för fem öre men blev jävligt irriterat över att dom inte tog det jag sa på allvar så vill för allt i världen undvika den avdelningen igen. 😔

Du kan skriva en "egen vårdbegäran" till en mottagning som du vill gå till.

Du kan läsa om egen vårdbegäran på nätet.
Citera
2021-01-31, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesppper
Bra att du insett att 200+ är kur, inte många som verkar fatta det haha. Är själv på 500mg ew just nu och har kört utan AI 8 veckor utan symptom. Sådant är givetvis personligt och varierar individuellt. Jag tror inte du kommer ha några problem på 150mg per vecka, men skulle oavsett ha en liten burk AI till hands ifall du skulle få känningar.

Lycka till!

Tack vännen ja allt över 200 är en kur skiter i vem som säger vad. “250” trt
Löjligaste jag hört
Citera
2021-01-31, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Du kan skriva en "egen vårdbegäran" till en mottagning som du vill gå till.

Du kan läsa om egen vårdbegäran på nätet.

Jo jag vet att jag kan skriva egenremiss till exempelvis endokrinologen. Men jag vill ju inte gå dit då dom vägrar att hjälpa mig där.
Nu har jag ju fått hjälp på privat klinik som ligger i en annan ort än där jag bor. Men att pendla 10 mil för spruta är inte hållbart i längden. Hade hellre sett att man kan fortsätta den behandlingen som redan påbörjats fast i landstingets regi. Det hade vart både smidigare och billigare. Även om den ekonomiska aspekten inte väger särskilt tungt mot mitt mående.
Citera
2021-01-31, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forbjudenmark
Jo jag vet att jag kan skriva egenremiss till exempelvis endokrinologen. Men jag vill ju inte gå dit då dom vägrar att hjälpa mig där.
Nu har jag ju fått hjälp på privat klinik som ligger i en annan ort än där jag bor. Men att pendla 10 mil för spruta är inte hållbart i längden. Hade hellre sett att man kan fortsätta den behandlingen som redan påbörjats fast i landstingets regi. Det hade vart både smidigare och billigare. Även om den ekonomiska aspekten inte väger särskilt tungt mot mitt mående.

När behandlingen fungerar bra och dina värden stabiliserats kan din behandlande läkare skriva en remiss så att du kan få injektionen på din vårdcentral.
Citera
2021-01-31, 18:39
Medlem
-Gustavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovelifting23
Tack vännen ja allt över 200 är en kur skiter i vem som säger vad. “250” trt
Löjligaste jag hört

Håller med haha.
Citera
2021-01-31, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
När behandlingen fungerar bra och dina värden stabiliserats kan din behandlande läkare skriva en remiss så att du kan få injektionen på din vårdcentral.

Absolut. Har redan hamnat i ett läge där jag kan göra så.
Men provtagning måste göras på den andra orten och lika så läkarbesök minst en gång per år vad jag förstått det som.
Läkaren börjar bli lite till åren och jag vill inte att min behandling ska stå och falla med en speciell läkare. Därför vill jag in i landstinget och få dom att ta över allt ihop. Men det verkar vara hopplöst.
Jag ska göra en chansning och gå till endokrinologen igen men jag är till 95% säker på hur detta kommer sluta.
Min plan B är att lista om mig på ny vårdcentral fram tills jag får en läkare som kan fortsätta min behandling.
Citera
2021-01-31, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cobrakai80
Hej alla! Detta blir mitt första inlägg någonsin på FB 🙂

Jag är just nu mitt inne i en utredning hos Rewell, men jag känner mig osäker på om det ens är värt att köra behandling på Nebido.

Jag har läst en drös med sidor i denna tråd för att försöka hitta någon som haft riktigt positiva erfarenheter av Nebido, men det verkar vara problematiskt.
Det är så extremt frustrerande att man inte har kommit längre i detta ämne i sjukvården i Sverige, då man hör och ser i sitt Youtube-flöde dagligen om folk som mår så sanslöst mycket bättre på TRT i Usa där man får kortare estrar.

Funderar såklart på egenkomponerad TRT som alternativ, men det känns också lite läskigt..

Jag är 40 år, tränat ganska hårt i ett par år. Var överviktig tidigare - 108kg på 189cm och ligger nu på 87-93kg beroende på om jag är disciplinerad med kosten eller ej.
Jag har fått en del resultat men det går sanslöst trögt, och jag verkar inte kunna "bulka" eftersom min kropp verkligen vill lägga på sig fett.

Mitt testvärde var 11 nmol på Rewells mätning. Tidigare i höstas låg det på 16 nmol. Fastat båda gångerna och inga trix och knep för att få ner värdet till Rewells test.
Symptomen är de klassiska - nedsatt sexlust, problem att hålla erektion (självmedicinerar med Kamagra eftersom jag har en ganska ny och jävligt sexig flickvän/sambo som är 11 år yngre 😎🤷🏻‍♂️), inga morgonstånd, dåligt driv, aldrig utvilad, känslig, humörsvängningar, lättirriterad med mina barn, och ett allmänt halvkass mående. Ämnesomsättningen verkar också kass eftersom jag måste ligga rätt lågt i kcal för att gå ner i vikt.

Anyway.. Jag ska snart ha mitt videomöte (sista steget i utredningen) med Rewell och tänkte bara slänga ut en krok här och höra om det finns några som har positiva erfarenheter av Nebido.

Här kommer några frågor som jag hoppas kunna få lite klarhet i:

1. Får man svagare orgasmer på TRT? Alltså själva känslan, inte spermamängden.

2. Vet nån om Rewell skriver ut nån form av AI eller HCG för att balansera östrot?

3. Om inte, tror ni man kan få det via allmänvården eller är det UG som gäller? Min allmänläkare vet om att jag är under utredning hos Rewell och han verkar inte helt "anti" iaf. Jag har ju tidigare gått på hög dos SSRI, så han vet att jag inte mår jättebra. Dock sa han att han har dålig koll på testosteron, så jag kommer nog inte få Nebido genom honom.

4. Blir man steril på TRT? Vi försöker skaffa barn.

5. En variant kanske är att kombinera Nebido med egen TRT för att jämna ut nivåerna. Nån som har personlig erfarenhet av detta?

6. Tror ni att mina erektionsproblem blir hjälptHej alla! Detta blir mitt första inlägg någonsin på FB 🙂

Jag är just nu mitt inne i en utredning hos Rewell, men jag känner mig osäker på om det ens är värt att köra behandling på Nebido.

Jag har läst en drös med sidor i denna tråd för att försöka hitta någon som haft riktigt positiva erfarenheter av Nebido, men det verkar vara problematiskt.
Det är så extremt frustrerande att man inte har kommit längre i detta ämne i sjukvården i Sverige, då man hör och ser i sitt Youtube-flöde dagligen om folk som mår så sanslöst mycket bättre på TRT i Usa där man får kortare estrar.

Funderar såklart på egenkomponerad TRT som alternativ, men det känns också lite läskigt..

Jag är 40 år, tränat ganska hårt i ett par år. Var överviktig tidigare - 108kg på 189cm och ligger nu på 87-93kg beroende på om jag är disciplinerad med kosten eller ej.
Jag har fått en del resultat men det går sanslöst trögt, och jag verkar inte kunna "bulka" eftersom min kropp verkligen vill lägga på sig fett.

Mitt testvärde var 11 nmol på Rewells mätning. Tidigare i höstas låg det på 16 nmol. Fastat båda gångerna och inga trix och knep för att få ner värdet till Rewells test.
Symptomen är de klassiska - nedsatt sexlust, problem att hålla erektion (självmedicinerar med Kamagra eftersom jag har en ganska ny och jävligt sexig flickvän/sambo som är 11 år yngre 😎🤷🏻‍♂️), inga morgonstånd, dåligt driv, aldrig utvilad, känslig, humörsvängningar, lättirriterad med mina barn, och ett allmänt halvkass mående. Ämnesomsättningen verkar också kass eftersom jag måste ligga rätt lågt i kcal för att gå ner i vikt.

Anyway.. Jag ska snart ha mitt videomöte (sista steget i utredningen) med Rewell och tänkte bara slänga ut en krok här och höra om det finns några som har positiva erfarenheter av Nebido.

Här kommer några frågor som jag hoppas kunna få lite klarhet i inför mitt videomöte:

1. Får man svagare orgasmer på TRT? Alltså själva känslan, inte spermamängden.

2. Vet nån om Rewell skriver ut nån form av AI eller HCG för att balansera östrot? Jag får heller inte bli steril eftersom vi försöker få barn.

3. Om inte, tror ni man kan få det via allmänvården eller är det UG som gäller? Min allmänläkare vet om att jag är under utredning hos Rewell och han verkar inte helt "anti" iaf. Jag har ju tidigare gått på hög dos SSRI, så han vet att jag inte mår jättebra. Dock sa han att han har dålig koll på testosteron, så jag kommer nog inte få Nebido genom honom.

4. En variant kanske är att kombinera Nebido med egen TRT för att jämna ut nivåerna. Nån som har personlig erfarenhet av detta?

5. Tror ni att mina erektionsproblem blir hjälpta av Nebido eller kommer de ojämna nivåerna att ställa till det ännu mer?

6. Min sambo är blivande sjuksköterska. Tror ni att man kan få göra injektionerna själv med tätare intervaller? Rewell kör ju minimum var 6e vecka.

7. Ni som kör Nebido, hur ser era toppvärden ut? Det pratas mest om dalvärden, men jag tycker ju att toppvärdet är minst lika intressant, då man absolut inte vill ligga på skyhöga nivåer.

Tusen tack för all info i denna tråd!

Om du får börja med testosteron så skulle jag bett om gelé till att börja med för att se hur det fungerar. Lätt att sluta med om det inte är något för dig.

Nebido fungerar inte för alla även fast bayer vill få sjukvården att tro att så är det.
Man kan ju fråga sig varför nebido är så opopulärt i usa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in