Citat:
Ursprungligen postat av
trottwell
1. För mig personligen har orgasmerna blivit starkare.
4. Sannolikt, prata med din läkare om HCG, inte nu men lite senare.
Om du säger till läkaren att du vill skaffa barn nu, då finns det en risk att han föreslår att du skall vänta med TRT.
Du kan också köpa HCG privat, utan att informera din läkare.
5. En kompis använder gel i slutet av perioden, det fungerar för honom.
6. Det är sannolikt att du får bättre erektion av TRT, om dina erektionsproblem beror på testosteronbrist.
Erektionsproblem kan ha olika orsaker, tex kardiovaskulära problem, det är viktigt att du får detta utrett.
Ok, då väntar jag med att prata om barn. Tack för det nyttiga tipset! Får se om jag väntar med TRT eller kör på och köper HCG privat till en början. Det är därför jag är intresserad av att höra folks erfarenheter just gällande fertiliteten på TRT. Vissa säger ju att det är tvärkört och att man måste hoppa av, medan andra uppvisar bra fertilitetstest på TRT.
Jag har funderat på det där med att köra gel i slutet av varje period. Har dock läst mycket negativt om gel när det gäller konverteringen till östro, eftersom det går genom fettet när man applicerar.
Gällande min sviktande lemfunktion så har jag nyss genomgått ett 24h blodtryckstest och tagit en massa prover. Snittar 139/87 på dagen men det går ner rejält på natten till 118/68, vilket min läkare sa att det var bra just i avseendet kardiovaskulära problem.
Jag började få mina lemproblem när jag hoppade på SSRI för ett par år sen. Trodde att det skulle lösa sig när jag hoppade av i somras, men det är fortfarande strul. Tror i grund och botten det handlar om att jag har svårt att bli riktigt upohetsad, vilket säkerligen beror på lågt T.
Hur lång tid tog det för dig att få till måendet?
Mådde du dåligt de första åren på TRT?
Tänar du, och isf, hur har TRTn påverkat din träning och kroppsform?
Tacksam för engagemanget!