2021-01-28, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daimglass
Ni som får nebido utskrivet att ta själva.
Finns det några som gör det? Alltså har Nebido på recept och får injektera själv.
Citera
2021-01-28, 10:56
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridhemsplan
Finns det några som gör det? Alltså har Nebido på recept och får injektera själv.
Nej inte får, gör...i anala förbudssverige får knappt diabetiker fixa injektioner själva så ser du någon som tar nebido själv så är sannolikt någon som gör det utan sjukvårdens medgivande.
Citera
2021-01-28, 15:40
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastifmeister
Kör mellan 350 - 500 mg EW. Aldrig kört AI eller PCT. Mycket går att styra med kosten och kosttillskott som vitaminer/mineraler osv.
Om kuken mjuknat av för högt östro vilka vitaminer/mineraler är det som gäller?

Äter för tillfället 250 gram protein 150 gram kolhydrater och 50 gram fett.

Det kan diffa lite, vad ska jag ändra för en styvare kuk?
Citera
2021-01-28, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TestoGubbe
Varför fråga..... Hämta ut. Dela dosen och sätt skälv. Tex 1ml 3-4v.

Ja klart man kan göra så, men trodde läkarna kollade om man vart in på sjukan och tog det? Men kanske inte fungerar så..

Om dem inte har koll så skulle man kunna göra så
Citera
2021-01-28, 16:50
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Nej inte får, gör...i anala förbudssverige får knappt diabetiker fixa injektioner själva så ser du någon som tar nebido själv så är sannolikt någon som gör det utan sjukvårdens medgivande.

EPO injektioner är det inga problem med, finns många patienter som injicerar det själv. En aning märkligt att de är så pass hårda när det gäller Nebido, trodde faktiskt att det fanns undantag.
Citera
2021-01-28, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veganaj
Ja klart man kan göra så, men trodde läkarna kollade om man vart in på sjukan och tog det? Men kanske inte fungerar så..

Om dem inte har koll så skulle man kunna göra så

Vårdcentralen meddelar läkaren är det vanliga. Det står så på remissen.
Citera
2021-01-28, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka

Men reagerar inte läkaren på att man inte kommer när injektionen ska ges? Jag går hos rewell och jag måste boka en tid för injektion och skulle jag återkommande utebli antar jag att de inte skulle förnya mina recept.

Jag har inga planer på att frångå rewells protokoll men jag antar att man ev. skulle kunna ljuga om att ens partner är sjuksköterska och säga att hon kan sätta injektionerna. Kanske kunde fungera.
Citera
2021-01-28, 22:48
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Men reagerar inte läkaren på att man inte kommer när injektionen ska ges? Jag går hos rewell och jag måste boka en tid för injektion och skulle jag återkommande utebli antar jag att de inte skulle förnya mina recept.

Jag har inga planer på att frångå rewells protokoll men jag antar att man ev. skulle kunna ljuga om att ens partner är sjuksköterska och säga att hon kan sätta injektionerna. Kanske kunde fungera.
Min injektion ska ges av distriktsköterskan på vårdcentralen som ligger långt från läkarmottagningen.
Citera
2021-01-28, 23:19
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970

Varför skulle det vara det vanliga?
Citera
2021-01-28, 23:30
Medlem
trottwells avatar
Citat:

Hur mycket kostar det att bli injicerad hos Rewell?
Det kan finnas ekonomiska skäl till att Rewell vill att patienten får injektionerna hos just Rewell.

På vårdcentralen kostar det 100:- i patientavgift, resten av kostnaden betalas av Regionen.
Senast redigerad av trottwell 2021-01-28 kl. 23:59.
Citera
2021-01-29, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell

Vad är det du inte förstår?
Citera
2021-01-29, 08:37
Medlem
trottwells avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av trottwell

Citat:
Vad är det du inte förstår?

Hur kan du påstå att det är det vanliga?
Hur vet du att det är det vanliga, oftast förekommande?
Senast redigerad av trottwell 2021-01-29 kl. 08:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in