2021-01-29, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Nu var det ju jag och min syn på arv och föräldrars frihet at göra som de vill. Inte huruvida mina föräldrar är vettiga eller om de vill lämna något till oss barn.

Esbjörn har inga barn. Han borde ha lämnats ifred. Han verkar såpass skör att han ändå inte har någon större glädje av pengar från husförsäljning. Ebba borde ha låtit honom leva ifred.
2021-01-29, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Har Monika Lülmaa, Billinges assistent varit gift tidigare?
Matts Lülmaa i byggnadsnämnden kanske ?
https://www.uppsala.se/kommun-och-politik/person/matts-lullmaa/
2021-01-29, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PomPoms
Hade han haft det hade de kunnat skydda honom mot Ebba. Nu har hon kunnat tjatande tränga sig in i hans liv och ställa allt på ända. En gammal man borde få lugn och ro och slippa påträngande burdusa politiker, särskilt då sådana som påstått sig värna om de gamla.
Hon erbjöd honom en bra affär, sen slapp helvetet lös när gamarna fick klart för sig att arvet riskerade att försvinna. Odalbygge AB skulle inte få exploatera tomten och bygga sommarhus som planerat.
2021-01-29, 22:16
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Förutom att Ebba smög med köpet för att få ekonomisk vinning då.
Hon köper huset till ett extremt underpris och detta är den enda sanna anledningen till att ingen mäklare blev inblandad.

Ebba är fullständigt utan moral, hon har så stora ekonomiska muskler att detta blir patetiskt omoraliskt.
Fastighetens rätta värde ligger ca 2 miljoner högre än vad Ebba lyckats få Esbjörn att sälja till, alla utom EBT-klanen här inne förstår detta, även Aftonbladet.

Sen är hon fullständigt iskall och känslolös mot andra människor, hon springer hos Esbjörn ett stort antal gånger för att övertala honom till att sälja.
Detta gör hon i Coronatider mot en 80+ man!

Var det inte Esbjörn som smög?
Ja menar, flera veckor med möten hos Ebba och vid huset, 2 dagar med Anticimex kring huset och röjningsarbete.
Njaaee Ebba smög väl inte? 🤔
2021-01-29, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Än så länge är mina föräldrar klara i skallen och de är i Esbjörns ålder. Skulle några rumäner dyka upp, skulle hon klappa igen dörren. Hon köper inget från dörrknackare, telefonförsäljare, otrevliga typer eller de som tjatar. Hon har väldigt starka åsikter om icke-svenskar och håller sig långt bort från sådana. Hon skulle nog ringa oss barn och berätta direkt också, för äntligen så har det hänt något värt att skvallra om.

Skulle hon smälla igen dörren på Ebba Busch Thor?
2021-01-29, 22:17
Medlem
trngws avatar
Hade Esbjörn haft barn hade dom helt säkert skyddat Esbjörn mot Maggan och Matz.

Och antingen hade de hjälpt Esbjörn att underhålla fastigheten och tids nog ärvt den, alternativt hade de hjälpt Esbjörn att sälja den och sedan hade han helt säkert gett dem del av vinsten som förskott på arv.

Det är vad jag tror hade skett OM Esbjörn haft barn.
2021-01-29, 22:19
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Hon lockade med sitt kändisskap. Och kaffe och kakor. Förmodligen syltkakor.

Vad ska en skör gamling med pengar till?
Fråga M-gård!
Medlem
Citat:
Aha, har du flera lösa skruvar, inte bara en? Jag antar att du själv inte har barn (än), med tanke på din ovanliga inställning.

Vad gäller Ebba borde hon måna om de äldre.

Ja, det borde hon absolut.
Hennes agerande i och kring denna affär är verkligen skrämmande empatilöst.
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Det var väl MD mäklarbror som var med Ebba till gubben. Hans signatur finns på avtalet.

Nej han var inte med och ingen signatur heller, inte ens hans namn finns med.
2021-01-29, 22:20
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
Matts Lülmaa i byggnadsnämnden kanske ?
https://www.uppsala.se/kommun-och-politik/person/matts-lullmaa/

Det är väl sonen har jag uppfattat.
2021-01-29, 22:20
Medlem
Citat:
Hon lockade med sitt kändisskap. Och kaffe och kakor. Förmodligen syltkakor.

Vad ska en skör gamling med pengar till?
Det är väl upp till honom? Borde han ha behållit huset för att ge det i arv till några syskonbarn som han knappt träffar?
2021-01-29, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Hade Esbjörn haft barn hade dom helt säkert skyddat Esbjörn mot Maggan och Matz.

Och antingen hade de hjälpt Esbjörn att underhålla fastigheten och tids nog ärvt den, alternativt hade de hjälpt Esbjörn att sälja den och sedan hade han helt säkert gett dem del av vinsten som förskott på arv.

Det är vad jag tror hade skett OM Esbjörn haft barn.

Framförallt hade Esbjörns barn skyddat honom mot sådana som Ebba Busch!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in