2021-01-29, 21:56
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Ebba har en "postordervärdering" vilken inte ens man riktigt vet när den gjordes.
Hon har enligt egen utsago även en till värdering, varför har inte den visats?

Detta är fullt normalt bland de "tre vise männen" här i tråden, dvs att Ebba inte behöver visa upp den andra värderingen.

Men däremot ska jag som anonym skribent här på flashback namnge de två mäklare (en aktiv mäklare, en fd mäklare numera pensionär) vilka i förtroende var för sej till mej lämnat ett marknadsmässigt värde på fastigheten.
(Värdet på fastigheten är 5.5-6 miljoner, vilket stämmer bra även med nyligen framkomna siffror i Aftonbladet.)

Detta är synonymt med de "tre vise männen" hur de arbetar här i tråden.
De spammar även tråden allt de kan för att hålla senaste sidorna rena från kritik mot lögnerskan Ebba Busch.

(De "tre vise männen" har även en och annan hangaround här.)

Fram med namnen då, för du skrev:

"Men däremot ska jag som anonym skribent här på flashback namnge de två mäklare (en aktiv mäklare, en fd mäklare numera pensionär) vilka i förtroende var för sej till mej lämnat ett marknadsmässigt värde på fastigheten."

Nåååå jag väntar och andra med mig!
2021-01-29, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PomPoms
Ok, ni är en ovanlig familj. De flesta vettiga föräldrar vill lämna något till sina barn.

Och Ebba vill ha ett hus där hon kan bo med sina barn. Men hon har verkligen krånglat till det för sig. Kanske ”får” hon huset men förlorar jobbet.
Esbjörn har inga barn.
2021-01-29, 21:58
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Hur skulle ditt resonemang vara om det dök upp ett par rumäner som övertalade din gamla mamma att dom skulle lägga om asfalten på hennes uppfart och dom var där flera gånger under kort tid under en pandemi och var väldigt påstridiga. Det är ett rutinuppdrag, en av rumänerna har dessutom barn som leker lite längre ner på gatan och din mammas uppfart ser ut att vara lite av en hälsofara.

Sen lägger dom asfalten och det visar sig när gamla mamma tar på sig glasögonen så tillkommer en underhållskostnad på tiotusen kronor i månaden och när gamla mamma ifrågasätter detta så kommer det hot om påföljder som kan blir väldigt väldigt dyra.

Är det skyll dig själv, bytt är bytt och kommer aldrig igen? Lägger ni släktingar er i så hängs ni ut.

Än så länge är mina föräldrar klara i skallen och de är i Esbjörns ålder. Skulle några rumäner dyka upp, skulle hon klappa igen dörren. Hon köper inget från dörrknackare, telefonförsäljare, otrevliga typer eller de som tjatar. Hon har väldigt starka åsikter om icke-svenskar och håller sig långt bort från sådana. Hon skulle nog ringa oss barn och berätta direkt också, för äntligen så har det hänt något värt att skvallra om.
2021-01-29, 21:58
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Men nu faller ju hela tankeleken på att Esbjörn inte hade några barn. Han behövde inte känna sig skyldig mot någon och ingen har rätt att kräva något av det som är hans. Om han vill sälja sitt hus så får han det, vill han sen donera pengarna så får han även göra det. Han är inte skyldig vare sig Matz eller Majkgård någonting. De är inte hans barn.

Äntligen en som har förstått! även om du har barn hjälp dom om dom förtjänar det det behöver inte vara med ett arv.
I dag skuldsätter sig många i väntan på arv som snaaaart ska komma. och när dagarna går och skulderna växer så blir lyxfällan snart inkallad.
dela ut pengarna eller bränn dom när du lever om du vill, och dö fattig då har du levt!
I vår del av Sverige har liksvepningen inga fickor undrar om vissa syr dit sådana här i tråden.
2021-01-29, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Ok hade jag ingen aning om.
Sexualbrott verkar vara en gemensam nämnare för flera i den där Rättssäkerhetsorganisationen som Billinge och Pernroth sitter i styrelsen i?
2021-01-29, 22:00
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Det finns många som är intresserade av att gräva djupare i detta för att se vilka personliga relationer det finns mellan olika inblandade. Det finns tydliga indicier som pekar på att allt inte är riktigt som det ser ut vid första ögonkastet.

Ja, någon sitter med Svartepetter nu.
2021-01-29, 22:04
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystic-Man
Förstår inte att du orkar, gänget är ju inte det minsta intresserade av sanningen och kverulerar ju bara även om det vet att de har fel. Argumenten är exakt desamma hela tiden och du(ni) svarar pedagogiskt och tydligt flera gånger om dagen. Du har kanske insett att du argumenterar mot en gråsten, det spelar ingen roll vad du än kommer att skriva.

Dock kan jag uppskatta er som orkar stå upp för sanningen och inte låta ett gäng haverister försöka skriva om verkligheten, vem vet de hade kanske lyckats utan er, iofs inte i rätten men väl i narrativet runt. Kudos!

Tack! Du har rätt i vad du skriver och ibland undrar man själv också. Jag läser överhuvudtaget inte 90% av tramset som skrivs. Men ibland känner man att det är läge att skjuta in lite sanning och fakta.

Det som är lite intressant är hur mycket fakta passerar helt obemärkt. Som t.ex. att den diagnos Barry försett Esbjörn med utesluter demens.

Menen, det lär komma upp ... 😉
2021-01-29, 22:05
Medlem
Citat:
Esbjörn har inga barn.

Hade han haft det hade de kunnat skydda honom mot Ebba. Nu har hon kunnat tjatande tränga sig in i hans liv och ställa allt på ända. En gammal man borde få lugn och ro och slippa påträngande burdusa politiker, särskilt då sådana som påstått sig värna om de gamla.
2021-01-29, 22:05
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PomPoms
Ok, ni är en ovanlig familj. De flesta vettiga föräldrar vill lämna något till sina barn.

Och Ebba vill ha ett hus där hon kan bo med sina barn. Men hon har verkligen krånglat till det för sig. Kanske ”får” hon huset men förlorar jobbet.

Nu var det ju jag och min syn på arv och föräldrars frihet at göra som de vill. Inte huruvida mina föräldrar är vettiga eller om de vill lämna något till oss barn.
2021-01-29, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Ja, någon sitter med Svartepetter nu.
Ja, det är tur att inte alla är lika naiva och lättlurade som Lina Stenberg på Aftonbladet. Än så länge finns det kvar några riktiga journalister som gillar att gräva.
2021-01-29, 22:07
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ja, det är tur att inte alla är lika naiva och lättlurade som Lina Stenberg på Aftonbladet. Än så länge finns det kvar några riktiga journalister som gillar att gräva.

Japp, undras om hon röstar rött?
2021-01-29, 22:07
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
Den där Monika ska ju haft en man som var dömd för sexbrott precis som övriga i RO. Är det hennes nuvarande man eller en tidigare? Ser att den nuvarande är vän med ett stort antal Socialdemokratiska politiker och flera av dem ökända fifflare.
Ett gäng ekonomiska brottslingar som sett sin chans att sko sig på gamle Esbjörn.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/dom-mot-jan-emanuel-johansson-i-dag

https://www.aftonbladet.se/a/qnmnez

Det förklarar ju varför Monika sitter där, men varifrån kommer den informationen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in