Citat:
Ursprungligen postat av
Labanochapelsinen
Handlar ser egentligen om att. Ebba har köpt ett hus av en person vars släktingar inte ha brytt sig ett skit om men så fort Ebba ville köpa det blev det ett hus i helvete?
Är det så jag har förstått allvaret?
Jag vet inte hur många gånger man har haft ett liknade scenario i mitt liv, vi hade släktingar från Uppsala som ville till varje pris köpa en tomt från en död släkting för att säkerställa att de har en fritidshus uppe i Norrland av en släkting som de knappt brydde sig om. Detta skedde bakom ryggen på mina föräldrar och mina kusiner då tanken var att huset skulle fungera som en hembygdsgård.
Ungefär så känns situationen med Ebba och Esbjörn
Förutom att Ebba smög med köpet för att få ekonomisk vinning då.
Hon köper huset till ett extremt underpris och detta är den enda sanna anledningen till att ingen mäklare blev inblandad.
Ebba är fullständigt utan moral, hon har så stora ekonomiska muskler att detta blir patetiskt omoraliskt.
Fastighetens rätta värde ligger ca 2 miljoner högre än vad Ebba lyckats få Esbjörn att sälja till, alla utom EBT-klanen här inne förstår detta, även Aftonbladet.
Sen är hon fullständigt iskall och känslolös mot andra människor, hon springer hos Esbjörn ett stort antal gånger för att övertala honom till att sälja.
Detta gör hon i Coronatider mot en 80+ man!