2021-01-29, 21:00
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Jag är helt övertygad om att det största problemet med hela denna affär är att Ebba betalar för lite, ingen vill bli lurad på stora pengar, varken du eller jag.
Sen har allt spårat ur genom alla lögner och konstiga uttalande från båda håll.

Ingen hade haft någon åsikt om köpeskillingen om inte girige Matz hade blandt sig i. Det var exakt då det spårade ur.
2021-01-29, 21:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ingen hade haft någon åsikt om köpeskillingen om inte girige Matz hade blandt sig i. Det var exakt då det spårade ur.

Hade Ebba inte försökt köpa till underpris hade inte detta hänt heller, kan ha varit ok med 5 miljoner, det finns ju givetvis en anledning att Ebba inte heller ville blanda in mäklare.
2021-01-29, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Hur många gånger har du blivit uppmanad att läsa stämningsansökan nu?
Och sedan kan du reflektera över domstolens agerand.
Och till sist kan du fundera över vad det är du har försökt påstå här i tråden alldeles för många gånger nu.
Om du inte redan har sprungit och satt dig i skämshörnan och dragit en filt över huvudet för att ingen skall se dig. Så korkat som du håller på.

Förstår inte att du orkar, gänget är ju inte det minsta intresserade av sanningen och kverulerar ju bara även om det vet att de har fel. Argumenten är exakt desamma hela tiden och du(ni) svarar pedagogiskt och tydligt flera gånger om dagen. Du har kanske insett att du argumenterar mot en gråsten, det spelar ingen roll vad du än kommer att skriva.

Dock kan jag uppskatta er som orkar stå upp för sanningen och inte låta ett gäng haverister försöka skriva om verkligheten, vem vet de hade kanske lyckats utan er, iofs inte i rätten men väl i narrativet runt. Kudos!
2021-01-29, 21:08
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Hade Ebba inte försökt köpa till underpris hade inte detta hänt heller, kan ha varit ok med 5 miljoner, det finns ju givetvis en anledning att Ebba inte heller ville blanda in mäklare.

Hade inte gubben sagt ja till budet, hade inget hänt. Han hade sluppit all mediacirkus och Matz hade inte behövt blotta sin girighet.
2021-01-29, 21:08
Medlem
Citat:
Hon bjöd ett lägre pris, det är sant. Men Esbjörn förhandlade upp det så han blev nöjd.
2021-01-29, 21:14
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det kan vara därför han bor på kursgården, hon betalar av med mat och logi samtidigt som hon har full koll på vad han företar sig.

Ja, ponera på att hennes verksamhet går lite dåligt. Hennes inkomster från rörelsen och pension är för låga för att banken kan låna ut till henne (även om hon har massor med säkerheter att erbjuda så bedömer banken att återbetalningsförmågan är för svag).

Esbjörn, däremot, har förmodligen en halvskaplig pension och en obelånad fastighet så banken ser både god återbetalningsförmåga och fullgoda säkerheter, dvs ingen risk för ett relativt begränsat belopp som 600 000 kr.

Någonstans har beloppet landat. Och det är knappast i fastigheten...
2021-01-29, 21:21
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Har jag påstått något annat, det är Ebbas Bevisning, men om Esbjörn kommer med något annat så är det Ebba Busch som måste överbevisa det för att hon ska få rätt. Det är skillnaden på ett tvistemål (civilrättsligt) och ett brottsmål. Det kan inte vara så svårt för er att förstå...

Jag håller med dig här, jag tror att det är en stor miss av Esbjörn att anlita Binninge, Jag hoppas bara innerligt att Esbjörns version och det han uttryckt inte stämmer, för då blir han överkörd av precis alla inklusive Ebba Busch.

Nej Esbjörn ska inkomma med ovedersägliga bevis för att styrka en hävning, inget annat.
Inkommer han med detta får han Walkover vid rättegången, då krävs bara dom om hävning.
Ovedersägliga bevis går inte motbevisa, om det är så luddigt som det verkar med bevis kommer Binninge köras över helt i rätten.

Så vi väntar nu på Binninges bevisning.
2021-01-29, 21:27
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Jag tror inte att det är så konstigt att Esbjörn inte vill träffa Ebba ansikte mot ansikte.

Bara att gå till sig själv. Vill man träffa någon som har lurats? Nej, kan man undvika det så gör man det.

Samma gör man om man känner sig lurad i en affär. Handlar man där igen? No!

Då borde Esbjörn ha skickat ett ombud med fullmakt att företräda honom. Easy peasy.

Om du känner dig lurad i en affär, så visst, gå inte dit och handla igen. Ingenting har förändrats och du är fortfarande lurad. Men gå tillbaka och kräv din rätt, så har du i alla fall större chans att förändra situationen.
2021-01-29, 21:34
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Då hoppas jag att inte dina föräldrar fortfarande är i livet om de isf har ett så likgiltigt barn.
För tänk att ha ett barn som inte ens skulle hjälpa till när föräldern ångrat ett köp dagen efter påskrift. Dessutom när köparen sagt att köpet går tillbaka om din förälder ångrat sej, men då skulle du bara säga till din förälder, skyll dej själv.

Jag skulle givetvis gå in och ifrågasätta detta omgående, sen vända varje sten som bara vore möjligt!

Mitt resonemang bygger på att om jag anser att de är kapabla att ta hand om sitt liv, så får de leva sitt liv som de vill. Om det innebär att jag får ärva mindre pengar, eller inget alls, så är det väl så de vill ha det. Du kanske detaljstyr dina föräldrar likt en radiostyrd bil, men jag tror på frihet. De sköter sitt liv utan att jag lägger mig i och de låter mig sköta mitt liv utan att lägga sig i.

Jag tror också på att om man har regelbunden, tät kontakt med sina föräldrar (eller vilken anhörig man nu än bryr sig om), så märker man när de börjar resonera galet och inte kunna tänka klart. Jag tror inte en fastighetsförsäljning är det första galna som händer, man lär märka det tidigare om man är uppmärksam.
2021-01-29, 21:37
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PomPoms
En krona...

Med den inställningen förtjänar du att bli arvlös.

Vad har jag för rätt att kräva att få ärva. Det låter väldigt girigt.

Men självklart skulle det förenkla mitt ekonomiska liv om jag fick ärva några miljoner, det ska jag inte förneka. Men det är inget jag räknar med, utan saker och ting får bli som de blir, när de blir det.

Jag har klarat mig bra utan deras pengar hittills, så jag tror att jag gör det även i framtiden.
2021-01-29, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Vad har jag för rätt att kräva att få ärva. Det låter väldigt girigt.

Men självklart skulle det förenkla mitt ekonomiska liv om jag fick ärva några miljoner, det ska jag inte förneka. Men det är inget jag räknar med, utan saker och ting får bli som de blir, när de blir det.

Jag har klarat mig bra utan deras pengar hittills, så jag tror att jag gör det även i framtiden.
Men nu faller ju hela tankeleken på att Esbjörn inte hade några barn. Han behövde inte känna sig skyldig mot någon och ingen har rätt att kräva något av det som är hans. Om han vill sälja sitt hus så får han det, vill han sen donera pengarna så får han även göra det. Han är inte skyldig vare sig Matz eller Majkgård någonting. De är inte hans barn.
2021-01-29, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
..
Ja i synnerhet då hon sitter i samma styrelse på RO som Binninge.
Tyvärr så ändrades infon i dag så ingen finns där mer alla kopplingar är borta.

Data senast uppdaterad 2021-01-29. står det börjar lukta nu.
Den där Monika ska ju haft en man som var dömd för sexbrott precis som övriga i RO. Är det hennes nuvarande man eller en tidigare? Ser att den nuvarande är vän med ett stort antal Socialdemokratiska politiker och flera av dem ökända fifflare.
Ett gäng ekonomiska brottslingar som sett sin chans att sko sig på gamle Esbjörn.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/dom-mot-jan-emanuel-johansson-i-dag

https://www.aftonbladet.se/a/qnmnez

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in