Citat:
Ursprungligen postat av
LawNumberSix
Då hoppas jag att inte dina föräldrar fortfarande är i livet om de isf har ett så likgiltigt barn.
För tänk att ha ett barn som inte ens skulle hjälpa till när föräldern ångrat ett köp dagen efter påskrift. Dessutom när köparen sagt att köpet går tillbaka om din förälder ångrat sej, men då skulle du bara säga till din förälder, skyll dej själv.
Jag skulle givetvis gå in och ifrågasätta detta omgående, sen vända varje sten som bara vore möjligt!
Mitt resonemang bygger på att om jag anser att de är kapabla att ta hand om sitt liv, så får de leva sitt liv som de vill. Om det innebär att jag får ärva mindre pengar, eller inget alls, så är det väl så de vill ha det. Du kanske detaljstyr dina föräldrar likt en radiostyrd bil, men jag tror på frihet. De sköter sitt liv utan att jag lägger mig i och de låter mig sköta mitt liv utan att lägga sig i.
Jag tror också på att om man har regelbunden, tät kontakt med sina föräldrar (eller vilken anhörig man nu än bryr sig om), så märker man när de börjar resonera galet och inte kunna tänka klart. Jag tror inte en fastighetsförsäljning är det första galna som händer, man lär märka det tidigare om man är uppmärksam.