2021-01-29, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Fast med den skillnaden att Esbjörn de facto har gått igenom en psykologisk undersökning som visar att han inte lider av demens och som inte heller har upptäckt att han lidit av någon psykisk störning.
.

Att Esbjörn inte har någon diagnos som påverkar honom vet du inte eftersom en stor del av undersökningen är mörkad pga sekretess.

Bara påhitteri!
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTomte
En liten detalj bara...
Hon heter Monika Lüllmaa. Monika har 2 mellannamn och det är Maria och Pernrot. Hon har alltså bara 1 efternamn och det är alltså Lüllmaa vilket hon fick när hon gifte sig. Utan att veta så gissar jag att Pernrot var hennes efternamn innan hon gifte sig och att hon i samband med giftermålet gjorde om det till ett mellannamn men det är som sagt var bara en gissning. Då Monika och Tiit gifte sig fick man bara ha 1 efternamn i Sverige vilket gjordes om för några år sedan så att det nu är möjligt med dubbla efternamn. Men det är en annan historia...

Varför Monika dels valde att uppge Pernrot som sitt efternamn och inte Lüllmaa som hon heter kan man undra över liksom att hon valde att lägga till ett "h" i slutet av Pernrot. Hon hade säkert sina skäl till detta...

Och dessutom ändrade hon stavningen på sitt förnamn från Monika till Monica. Allt för att verka vara någon annan än den hon är...

Snacka om att inte vilja lägga korten på bordet. Riktiga skurkgäng är vad det är, både Binninge-maffian och Esbjörn-ligan.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Absolut. Han är dock 83 bast och kontaktade henne dagen efter och sa att han inte mindes hur köpet gått till och erbjöd sig att betala tillbaka handpenningen. Att ingen utomstående har varit närvarande när kontraktet skrevs gör bara att det känns ännu mer obehagligt.

Va hade man tyckt om det hände en äldre släkting till en själv liksom.

Alla här inne i tråden hade givetvis blivit vansinniga om detta drabbat sin egen släkting, inklusive EBT-klanen, allt annat är lögn.
2021-01-29, 19:31
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Att Esbjörn inte har någon diagnos som påverkar honom vet du inte eftersom en stor del av undersökningen är mörkad pga sekretess.

Bara påhitteri!

Att Esbjörn inte lider av demens är ett psykologist fastställt faktum. Det framgår i klartext av Barrys rapport.

Det är som vanligt du som ljuger och hittar på och bara skriver skitsnack.
2021-01-29, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Vatten och avlopp kan nog du få fram också när jag kunde det i höstas.
Tror du att E.B har tänkt skita i en hink och tvätta sig i sjön tills det du siar om kommer att inträffa? Var finns informationen?
2021-01-29, 19:35
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Fastigheten har en enorm potential, 3800m2 sjötomt, möjlighet till ev avstyckning inom snar framtid.
Det jag inte förstår är hur ni kan vara så blinda när det gäller värdet, fullständigt ofattbart.

Sen förstår jag väl också diskussionen om juridiska aspekten i denna soppa kan tolkas olika.
Men att inte denna fastighet skulle vara en guldklimp för någon med kapital att verkligen kunna förädla den inte förstås är obegripligt.

Frågan är ju vad fastigheten är värd nu, i dess nuvarande skick.

Det är klart att den blir värd mer än 4.2 miljoner om man använder några miljoner till, på rätt sätt. Släng ut lika mycket till på att topprenovera huset och fixa till tomten, så får man nog tillbaka pengarna när man säljer. Och lite till.

Men nu är det inte frågan om vad det kan bli värd, utan vad den är värd. Har Ebba bedrivit ocker eller bedrägeri?
2021-01-29, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Ja, han har gjort ganska konstiga uttalanden om Ebba, tom så konstiga att han inte vill träffa henne ansikte mot ansikte, han skäms väl för mycket för att göra det, det skulle jag också göra i hans ställe...

Tydligen blev han uppassad av sin sambo, tills hon blev för dålig, (hon passade även upp Mz när han besökte stugan, när han inte blev uppassad längre, så upphörde hans besök där) och då tog Majkgård över, hans fasa verkar vara att behöva klara sig ensam, så därför går han med visst motstånd med på vad trojkan kokar ihop i ärendet...

(Trojkan = Binninge, Majkgård, och hon Binninges assistent tillika Majkgårds väninna)

Detta är hur jag tror saken ligger till...

Jag tror inte att det är så konstigt att Esbjörn inte vill träffa Ebba ansikte mot ansikte.

Bara att gå till sig själv. Vill man träffa någon som har lurats? Nej, kan man undvika det så gör man det.

Samma gör man om man känner sig lurad i en affär. Handlar man där igen? No!
2021-01-29, 19:37
Medlem
Citat:
Och dessutom ändrade hon stavningen på sitt förnamn från Monika till Monica. Allt för att verka vara någon annan än den hon är...

Snacka om att inte vilja lägga korten på bordet. Riktiga skurkgäng är vad det är, både Binninge-maffian och Esbjörn-ligan.
Topplocket måste ha flugit till månen på Majgård när hon kom hem och upptäckte att Esbjörn sålt hennes hus medan hon var bortrest. Man för tro att han fick det hett om öronen.
2021-01-29, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Berätta mer, hur långt har lagändringen kommit och vad innebär den?
Du verkar ha internet. Använd google.
2021-01-29, 19:39
Medlem
Citat:
Alla här inne i tråden hade givetvis blivit vansinniga om detta drabbat sin egen släkting, inklusive EBT-klanen, allt annat är lögn.
Jag hade blivit vansinnig om någon utomstående hyresvärdinna skulle hindra mig från att sälja det jag äger för att hon tror sig få ärva det i stället. Men Esbjörn verkar ju vara lite betuttad.
2021-01-29, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Jag tror inte att det är så konstigt att Esbjörn inte vill träffa Ebba ansikte mot ansikte.

Bara att gå till sig själv. Vill man träffa någon som har lurats? Nej, kan man undvika det så gör man det.

Samma gör man om man känner sig lurad i en affär. Handlar man där igen? No!
Jag tror inte att han får gå utanför dörren om du frågar mig.
2021-01-29, 19:41
Medlem
Citat:
Att Esbjörn inte lider av demens är ett psykologist fastställt faktum. Det framgår i klartext av Barrys rapport.

Det är som vanligt du som ljuger och hittar på och bara skriver skitsnack.

Fortfarande vet du inte om det finns nåt annat som påverkar hans sinnelag då stora delar av undersökningen är mörkad/sekretessbelagd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in